Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

David Bureš David Bureš 16. 1. 2019
27
37
Zobrazit náhledy (27)
Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X
Nové malé SUV z dílny mladoboleslavské značky se podle očekávaní představí na březnovém ženevském autosalonu.

Automobilka Škoda Auto před koncem roku představila nový kompaktní hatchback Scala, nástupce Rapidu, to ale není její jediná novinka této zimy. Mladoboleslavský výrobce totiž začíná lákat na představení dalšího zcela nového modelu, malého SUV vycházejícího z loňské studie Vision X. Tady je první upoutávka!

Jak je u těchto materiálů zvykem, zveřejněný snímek neukazuje mnoho. Automobil se ukrývá ve tmě, má však rozsvícené světlomety, a tak jsou z něho vidět vlastně jen ony. Podle očekávání jsou rozdělené, podobně jako u větších SUV značky. Horní část je diodová, umístěno je zde denní svícení a integrovaná dynamická směrová světla. Tento motiv ostatně přiznala už loňská studie, z níž bude sériové auto opticky vycházet.

Škoda zatím o novince nezveřejnila moc informací. Uvádí však o ní, že je to crossover, který kombinuje to nejlepší ze světa SUV a kompaktních aut. Z SUV přebírá vysokou polohu sedadel, lepší výhled z vozu, pohodlné nastupování a vystupování a zvýšenou světlou výšku, zatímco z kompaktů agilitu a jízdní vlastnosti.

360p720p1080p

Základem novinky samozřejmě bude modulární platforma MQB, s níž bude spjata i paleta motorů. Těšit se můžeme na tříválec 1.0 TSI, čtyřválec 1.5 TSI nebo turbodiesel 1.6 TDI. Poháněná budou výhradně přední kola, se čtyřkolkou se nepočítá, jelikož v dané kategorii není tolik oblíbená.

Malé SUV vycházející z konceptu Škoda Vision X zatím nemá své jméno. V posledních měsících si však automobilka nechala registrovat označení Anuq, Kosmiq, Laura nebo Eniaq, a tak je klidně možné, že se použití některého z těchto názvů dočkáme. Logiku by dávalo hlavně jméno Kosmiq, podobně znějící jako jména větších SUV. Nejpozději se to dozvíme v březnu, kdy se malé SUV oficiálně představí na ženevském autosalonu, tedy přesně rok po premiéře výchozí studie. Sériová výroba má pak odstartovat v polovině července.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

dotaz
michalpneu
| 17. 1. 2019
Moc děkuju za názor. máme evidentně stejné dojmy.

No, ten šestikvalt, to mi vyloženě trochu štve, protože jezdím hodně po Praze a to se uřadím. Jednou jsem měl na dva dny OIII 2,0 TDI a to byl horor, pořád jsem řadil.

Já právě mám roomstery dva. Jednoho s 1,2 TSI a druhého v 1,2 HTP v provedení praktik viz moje auto. Tam to HTP stačí, ale musí se to točit. Vím, že je to úplně odlišná konstrukce, ale prostě jak píšeš, musí se trochu točit. To mi právě moc nesedí k té nízké spotřebě, šestikvaltu a praze....POdle mě to pod 7 v Praze nedostanu.
dotaz
michalpneu
| 17. 1. 2019
Moc děkuju! :-)

No, jenže ta octavie je právě trochu problém. Já dostávám ve škodovce, když dávám auto do servisu jako náhradní vždycky octavii III a prostě to problém je. Mám problém v garáži. Je moc dlouhá a nevejdu se do místa. Před barákem jsem naposledy musel vynechat tři místa, kam bych se s menším autem vešel. Ono to není pár cm. Tohle jsem si opravdu dal záležet a zkošel si to. Rapid je menší o dost. Když stojí v garáži a jsem spz narvaný na zeď, tak s roomsterem mi zadek končí 5 cm za čárou vymezéného místa. U rapida je to ta samé a u octavie stojím zadními koly dokonce za čárou. Ta octavie je opravdu velká.

A pro mě nevyužitelná. Ale líbí se mi na ní ten motor ta 1,4 TSI ta mě láká, protože právě tam není dpf a je to dobrý motor. A jak koukám, tak s 1,0 TSI mají tak nějak výše stejné dojmy jako já.

Tak nevím prostě.....Uvažoval jsem o golfu.

my máme v rodině celkem 7 škodovek a jezdíme všichni do stejného servisu ke stejnému dealerovi léta, takže máme poměrně velké výhody a velké slevy na servis i prodej. Já bych toho rapida v 1,0 TSI dostal ve Style v 81 kw za 305 tis s DPH, vadí mi tam DPF a ten tříhrnek, hlavně bych rád viděl, jak se bude jezdit při regeneraci DPF, když mám tu náhradní OIII 1,6 TDI, tak když se zapne DPF regenerace, to mi teda pěkně štve, to je fakt na prd ta jízda. .
Octavii 1,4 TSI nemají, tu už vyprodali a 1,5 TSI v ambition za 470 tis s DPH.

Původně jsem si chtěl počkat a došetřit na karoqa, ale to je už moc peněz, to za auto nedám.
dotaz
michalpneu
| 17. 1. 2019
moc děkuju!
Podoba.:-)
p1234
| 16. 1. 2019
banda jedna zlodejska, mladoboleslavsko korejska.. fujtajbl :no:
Proč mi nejde ani editovat ani reagovat?
Ja Prvni 123
| 16. 1. 2019
To je jedno.
Už jsem to našel.. ne, nepsal jsem to tady... doslova stejnej článek byl na "Garáži"... co už teď.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku