Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už v Číně prodává čtyřokou Octavii. Vypadá jinak a přišla s vítanou novinkou

Jan Mička Jan Mička 30. 9. 2017
23
30
Zobrazit náhledy (23)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Zatímco Škoda Kodiaq pro čínský trh zůstala téměř nezměněna, octavia se designově od té evropské dost liší. A co víc, novinky najdeme i v interiéru!

První snímky čínské verze modernizované Škody Octavia jsme vám ukázali už v polovině března tohoto roku. Jeden by si mohl myslet, že auto dorazí na největší světový automobilový trh beze změn, jenže chyba lávky. „Čtyři oči“ zůstaly zachovány, přední nárazník standardní verze se však podobá Scoutu a zadní svítilny jsou cela nové. No, nové… Vypadají jako kombinace svítilen minulé generace Škody Superb po faceliftu a Volkswagenu Jetta, avšak pouze u liftbacku. Kombi má stále jednodílné svítilny nerozdělené víkem kufru.

Na stránkách čínského zastoupení Škodovky už najdete oficiální snímky modernizované octavie, vůz se už v Číně normálně prodává. Možná vás při prvním pohledu napadne, že vypadá tak nějak noblesněji. Je to dáno větším množstvím blyštivých prvků karoserie, které v Číně milují, vůz se ale změnil také uvnitř. Zatímco u nás má vrcholný infotainment pouze softwarová tlačítka, a to i na zesilování hlasitosti rádia, v Číně zůstávají alespoň z části věrní klasice.

Škoda Octavia pro čínský trh má také odlišnou skladbu motorů. Základem je atmosférická zážehová šestnáctistovka s výkonem 81 kW a točivým momentem 155 N.m, nad ní jsou dva čtyřválcové motory TSI se záhadným označením 230 a 280.

Nejde o výkon, ale o interval točivého momentu, kdy 230 zahrnuje motory s 200 až 250 N.m a číslovku 280 mají na zádi vozy s 250 až 300 newtonmetry. TSI 230 tedy není nic jiného než dvanáctistovka s 85 kW a 200 N.m, za zkratkou TSI 280 se skrývá čtrnáctistovka se 110 kW a 250 N.m.

Sluší se zmínit také ceny. Základní šestnáctistovka je nabízena ve dvou výbavách, a sice za v přepočtu zhruba 400.000 a 434.000 korun. Dvanáctistovka TSI v kombinaci s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou začíná na zhruba 467.000 korunách a nejlevnější čtrnáctistovka vychází na zhruba 534.000 Kč. Za podobnou cenu u nás pořídíte čtrnáctistovku TSI s automatem (výbava Ambition, cena 538.900 Kč) nebo také šestnáctistovku TDI DSG Fresh (cena 539.900 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Čínský vkus je fakt podivný
| 2. 10. 2017
Ten hnedý interiér je 3x sympatickejší ako tie čierne diery, čo sa predávajú v Európe. Iste, tú imitáciu dreva si mohli odpustiť, ale európsku módu, čím tmavší interiér, tým lepší a "luxusnejší", považujem za zvrátenú.
Avatar - traveldrive
dizajn
| 2. 10. 2017
No, ten vzhľad hrá tiež svoju rolu. A že sa mnohým nepáči, má dva aspekty - prvý, že sa o aute viac hovorí a možno zaujme aj tých, čo si ho doteraz nevšímali. Druhý, že vzbudzuje v ľuďoch negatívne pocity, čo, samozrejme, kazí image auta. Ide o to, ktorý vplyv je silnejší. A možno by sa mohli kompetentní zamyslieť aj nad tým, ako upútať vizážou Octavie, ale aby to bolo v pozitívnom zmysle, nie vzbudením nesympatií aleb dokonca odporu.
zadok lepší
| 2. 10. 2017
široké vodorovné zadné svetlá jej svedčia. Predok fejsliftom opticky rozširovali a zadok to potreboval tiež, teraz je to u nás nevyvážené.
Čínský vkus je fakt podivný
| 2. 10. 2017
Ty fotky jen potvrzují, že Číňani mají uplně jiný "vkus", než Evropani. Ten * hnědý interiér je fakt eklhaft, stejně jako přemíra chromu. Ovšem ty široké čtyřdílné zadní lampy bych si dal líbit! ;-)
!!!
| 2. 10. 2017
Brrr, tato masařková generace Corolly byla skutečně odporná, zvláště pak pokus o kombíka! 8-s 8-s 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku