Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda VisionC: Studie Octavie Coupé se ukáže v Ženevě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
Vrcholem expozice Škody Auto na ženevském autosalonu se stane studie pětidveřového kupé Vision C na bázi Octavie. Sériová verze se začne prodávat na sklonku roku 2015.

Mladoboleslavská automobilka se nachází ve fázi největší modelové ofenzivy v dosavadní historii. Od základu mění design, image a styl všech svých více než 5300 showroomů po celém světě a rozšiřuje modelovou paletu. Vedle již potvrzených zpráv ohledně poloterénní Octavie Scout a Octavie CNG v Ženevě a třetí generace Fabie v Paříži se letos dočkáme ještě minimálně jedné další novinky. Výstaviště Palexpo totiž přivítá koncept Vision C coby předzvěst sériové Octavie Coupé ohlášené do výroby na příští rok.

Oficiálních informací ohledně ženevské studie je jako šafránu, a těch zákulisních jakbysmet. Je jasné, že se bude jednat o třetí karosářskou variantu řady Octavia, která doplní stávající liftback a kombi. Vůz navržený ve stylu luxusních čtyřdveřových sedanů Mercedes-Benz CLS a BMW 6 Gran Coupé si zachová tradičně skvělý přístup do zavazadelníku, bude totiž pětidveřový s výklopnou zádí. Rozvor 2686 milimetrů se podle všeho také nezmění. Design skutečného vozu nelze z první skicy příliš vyvozovat, určitě ale bude umírněnější. Nicméně že tenhle automobil dostane pořádný šmrnc, o tom není sporu.

Sériová výroba Octavie Coupé se spustí nejdříve na sklonku roku 2015, takže cokoliv o ceně by vzhledem k situaci na trhu byla v tuhle chvíli čirá spekulace. Nicméně počítejme s tím, že levné tohle kupé rozhodně nebude. Pro zajímavost: v roce 2002 se rovněž na autosalonu v Ženevě představilo kupé Tudor na bázi první generace Superbu, to se však do sériové výroby nikdy nedostalo.

Výslednou cenu Octavie Coupé poměrně zásadním způsobem ovlivní také použitá technika. Na šestiválce můžeme s klidem zapomenout, tahle éra u Škodovky již skončila. Trumf budou hrát nové přeplňované čtyřválce TSI z koncernové líhně, u nich podle našich informací nebude problém se vyšvihnout přes 220 kW. A v případě turbodieselů TDI se inženýři zcela určitě dostanou přes metu 147 kilowattů. S maloobjemovými tříválci se prý do Octavie Coupé nepočítá.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
6. 2. 2014 16:01
CLS a 6?
Vzhladom na piate dvere by som radsej spomenul A5 Sportback. Je to blizsie nie len koncepciou ale aj velkostou.
Avatar - iudex
6. 2. 2014 14:55
Re: 4DCC
reále bude musieť byť iný (prudší) sklon línie strechy už od B stĺpika, iné zadné dvere, teda fakticky celý skelet. "Kupé" jednoznačne vyžaduje dynamickejšiu líniu strechy a keďže predlžovať už aj tak veľmi dlhý zadný previs Octavie nie je žiadúce, bude musieť ísť nižšie strecha.
Avatar - iudex
6. 2. 2014 14:52
Re: nádhera !!!
Tiež nevidím dôvod, aby tam 1,2TSI v silnejšej verzii nebola. V najnovšej verzii má 81 kW/110k a to je dostatočne slušný základ. Na dostatočné motorické odlíšenie od "obyčajnej" Octavie stačí, ak vypustia najslabšie motory (1,2TSI-63 kW a 1,6TDI- 66 kW) a pridajú jeden imidžový najsilnejší motor (spomínaný 2,0TSI - 221 kW z Golfu R) a je vymaľované.
6. 2. 2014 14:30
Re: Myslim, si...
Tvoje "pochitil" zas ťahá trošku za oči...
6. 2. 2014 14:29
Re: Myslim, si...
Masy plechu ostanú, naopak, budú ešte výraznejšie, lebo "kupé", to je pre dnešný dizajn hlavne ležatejšie čelné sklo a nižšie bočné okná...