Škoda vyrobila již 22 milionů aut. To jubilejní ale u nás nekoupíte
Více než čtvrtina z celkového počtu 22 milionů vyrobených vozů automobilky Škoda Auto vznikla v posledních pěti letech.
Škoda Auto má další důvod k oslavě. Z bran jejích továren vyjel automobil s pořadovým číslem již 22 milionů. Jubilejním kouskem se stal model Škoda Kodiaq GT, který vyrobil čínský závod SAIC Volkswagen v Čchang-ša.
Historický kousek je vyveden v červeném odstínu Velvet Red a k vidění bude na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji, který se koná od 16. dubna. Daný model je určen pro čínský trh, na evropských trzích se neprodává, primárně kvůli nedostatečné výrobní kapacitě.
„Škoda Auto roste velice dynamicky. Ve 124leté historii našeho podniku jsme více než čtvrtinu všech vyrobených vozů značky Škoda prodali v posledních pěti letech,“ komentuje výsledek předseda představenstva automobilky Bernhard Maier.
Výrobu automobilů mladoboleslavská automobilka odstartovala v roce 1905, tehdy ještě pod označením Laurin & Klement. Škoda tak patří mezi nejstarší, nadále aktivní automobilky na světě. Prvním modelem byla Voiturette A, dvousedadlové malé auto, poháněné vidlicovým dvouválcem.
K přejmenování vozů na Škoda postupně došlo od roku 1925, kdy se mladoboleslavská továrna Laurin & Klement stala součástí plzeňského velkostrojírenského podniku Škoda.
Spolu s rekordními prodejními výsledky se tak zrychluje i výroba. Pět milionů vyrobených aut Škoda překonala v roce 1991, deset milionů automobilů překročila 13. července 2006. Dvacetimilionovou hranici pak přesáhla 26. září 2017.
Automobilka by v růstu ráda dále pokračovala i v následujících letech. I proto do konce roku 2022 uvede na celém světě více než 30 nových modelů, z toho deset elektrifikovaných. Mezi nimi bude elektrické Citigo, plug-in hybridní Superb nebo sériová verze Vision iV.
Škoda přitom jíž dávno nevyrábí jen v domovské Mladé Boleslavi. Jen v Česku vyrábí auta též v Kvasinách, ve Vrchlabí má dnes závod na převodovky. Citigo vzniká v závodě Volkswagenu v Bratislavě, vybrané modely pak vznikají pro tamější trhy v Alžírsku, Rusku, na Ukrajině nebo v Kazachstánu. Pro Indii se Škodovky vyrábějí hned na dvou místech (Aurangábád a Puné), v Číně pak hned v pěti závodech (Čchang-ša, Ning-po, An-tching, I-čeng a Nan-ting).