Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti 2.0 TDI/125 kW nově i jako 4x4 s DSG

David Bureš David Bureš 3. 5. 2013 • 07:23
19
Škoda rozšířila nabídku motorizací pro své jediné SUV v nabídce. Vrcholný turbodiesel bude možné kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou.

Jaro je u automobilky Škoda Auto ve znamení úpravy nabídky stávajících modelů. Zatímco třeba Fabia se dočkala standardního stabilizačního systému nebo nových barev karoserie, u Yeti je významnější změna jediná – nová vrcholná dieselová motorizace.

K vrcholné verzi turbodieselu 2,0 TDI o výkonu 125 kW kombinované s pohonem všech kol je nově možné objednat i dvouspojkovou převodovkou DSG. Dosud se k tomuto motoru pro Yeti dodával pouze manuál.

Yeti v tomto provedení spotřebuje v kombinovaném evropském cyklu 6,3 litru nafty na 100 kilometrů, což je o 0,4 litru více než v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Ceny Yeti s 2,0 TDI (125 kW), pohonem všech kol a převodovkou DSG začínají na částce 701.900 korun.

V této výbavě (stupeň Fresh Ambition) mladoboleslavské SUV disponuje zadními parkovacími senzory, dvouzónovou klimatizací, kolenním airbagem, 17palcovými koly z lehkých slitin a malým koženým paketem zahrnujícím věnec multifunkčního volantu, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky z kůže.

Ještě během letošního roku se Yeti dočká významnějších změn než je úprava nabídky motorizací. V plánu je totiž rozsáhlá modernizace, která radikálně změní příď automobilu – Yeti v rámci faceliftu přijde o kulaté mlhovky a světla denního svícení hluboce zakousnuté do hlavních světlometů.

Modernizovaný Yeti se s největší pravděpodobností představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. V plánu pro letošní rok je ještě Yeti s prodlouženým rozvorem, které bude speciálně určeno pro čínský trh.

Související články

Témata
6. 5. 2013 08:41
Re: Yeti
Dovedu si to představit. Vím co tenhle motor dělá s Oktávkou. ;-)
4. 5. 2013 18:43
Re: Yeti
Nezvyknem ako ostatní reagovať na všetko, čo sa tu píše, keď s tým nemám žiadne skúseností. Ale k tejto téme mám zopár postrehov. Reagujem aj na ostatných.

V prvom rade, máte k dispozícií štatistiky, ktoré uvádzajú koľko modelov Yeti sa predá v jednotlivých motorizáciách 4x4? Nie, ale dá sa predpokladať, že naozaj nebude patriť verzia 125 kW k ťahúňom predaja a naopak tam budú najlacnejšie verzie. Ale u akého modelu to tak nie je? Predávajú sa dobre napr. Hyundai ix35 v 135 kW, či Ford Kuga v 120 kW začínajúci na cene od 30,000 €? Pravdepodobne nie.

Majú však tieto verzie zmysle? Z vlastnej skúsenosti poviem, áno, Yeti vo verzii 125 kW má pre mňa zmysel. Pre vás nemusí, to nie je podstatné, lebo to auto som kupoval pre seba. Keby tento motor nebol v ponuke, tak sa rozhodnem pre iné auto. V prvom rade, prečo nie benzín, ale diesel. Jednoduché, charakter motoru vyhovuje viac pri ročnom nájazde 50-60 000 km ročne. Vôbec nie je rozdiel medzi 1.8 TSI 118 kW a 2.0 TDI 125 kW 4,500 €, ale 2,600 €. Neviem, z akého zdroja čerpáš, ale aspoň si prever tie informácie. Spotreba sa pohybuje pod 7 litrov, týmto štýlom jazdenia by to u benzínu bolo približne pod 10 litrov. Stačí jednoduchá matematika na výpočet návratnosti diesela. Jazdí sa s ním aj po nemeckých diaľniciach, kde by tie čísla veselo liatali hore. Medzi Tiguanom a Yetim bol ten spomínaným rozdiel, približne 4000 € minulý rok.

A čo sa týka výkonu. Pre niekoho, kto naozaj veľa nejazdí, tak mu stačí kľudne aj tých 81 kW. Tá 103 kW verzia nie je zlá, ale skôr sa hodí do Octavie, predsa len Yeti je krabica s veľkým aerodynamickým odporom. Ten 103 kW, samozrejme, nie je taký pružný, a pri rýchlostiach nad 100 km/h mu už celkom dochádza dych. Jazdil som aj benzínovými verziami 4x2, a v jazdných vlastnostiach je to cítiť. Celkovo však Yeti, čím vyniká voči konkurencie sú jazdné vlastnosti. Stojí na rozmeroch Golfu, ale oproti niektorým rozmerovo väčším konkurentom to nie je vo vnútri vôbec tragické. Skôr mi je záhadou, ako niektoré automobilky dokážu tak plýtvať priestorom. Na šírku mi neprekáža, neprekážala mi ani Octavia II. Kufor je menší, najmä to vnímate, keď je stále plný. Paradoxne, pýcha Škodovky je u Yetiho asi najväčšie mínus, pritom stačilo na pár cm to auto natiahnuť. Obvykle pri kúpe auta je nejaký rozpočet, tu tiež bol približný, a patrím k tým ľuďom, čo majú radšej auto so všetkým, čo požadujú, ako mať prémiové auto v základnej výbave.

PS: Priaznivci značky? To je jediné vysvetlenie, prečo by si mal niekto kúpiť to auto s týmto motorom? Skúsili ste porovnať s ostatnými? Na Slovensku, a dovolím si tvrdiť, že aj v Česku, ľudia hľadia v prvom rade na ceny. Pozrú si cenu, čo ponúka, a to je všetko. Preto mám pocit, že mnohí ešte ani auto nekupovali, lebo to je len jedna položka, i keď veľmi zásadná. Keď majú dva autá napr. vyhrievané sedadlá, neznamená to, že fungujú aj rovnako dobre. A takých vecí je veľa. To je tiež iba ďalšia položka pri výbere. Odporúčam každému si vyskúšať tie autá, ktoré stále dávajú do porovnania, ale aspoň na víkend, lebo tie dojmy z 10 km jazdy, nie sú nič moc, a potom sa vyjadrovať, či radiť niekomu, alebo dokonca myslieť za neho.
4. 5. 2013 02:15
Re: Yeti
A to netušíte, jak jede Yeti s 1,8 TSI. :-)
4. 5. 2013 02:11
Re: 1.8
Má řeč. :yes: ;-)
Avatar - CHerokee
3. 5. 2013 16:00
Re: Yeti
No vidíte to a já když jsem před dvěma lety uvažoval, tak jsem takovou verzi chtěl. Tohle auto má pro mě smysl jedině v 4x4 dieselu a automatu. A nebylo. Ale vadila mi i jeho designová nedotaženost... když VW omezil možnosti. Dodnes to nemá ani diody a vypadá už zastarakle i v interiéru. Škoda...
Články odjinud