Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zahájila produkci hybridního Superbu iV, úprava linky vyšla na 12 milionů euro

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka Škoda dnes ve svém závodě v Kvasinách zahájila sériovou výrobu plug-in hybridního modelu Superb iV. Zahájení výroby však předcházela výrazná modernizace výrobní linky.

Z výrobní linky Škody Auto v Kvasinách dnes sjel první vůz Škoda Superb iV, informovala automobilka. Zahájení produkce prvního elektrifikovaného modelu předcházely investice ve výši 12 milionů euro (370,7 milionu Kč), díky kterým se však nyní plug-in hybridní Superb iV může vyrábět na stejné výrobní lince, jako Superby se spalovacími motory.

„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti. V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.

Jelikož má hybridní Superb iV kvůli integraci baterií jinak tvarovanou podlahu, bylo potřeba upravit svařovny a montážní linky. A zatímco na svařovnách došlo k podstatným úpravám stávajících a instalaci zcela nových výrobních zařízení, u montážních linek přibyl zásobník pro podvozkové rámy a manipulátory pro vysokonapěťové akumulátory a 12V baterie.

Změny se dotkly i dokončovacího pracoviště, kde automobilka kvůli plug-in hybridním modelům instalovala nové plničky a připravila nové pracoviště pro finální úkony. Z tohoto místa pak odjíždí již zcela funkční plug-in hybridy do další fáze výroby a to spolu s konvenčními vozy.

V centru kvality se pak nad rámec běžných úkonů provádí ještě kontrola vysokonapěťového systému včetně funkce nabíjení, kontrola chladicího systému vysokonapěťové baterie nebo kontrola správné funkce hybridního pohonu, což si opět vyžádalo kompletní přestavbu haly.

Závod v Kvasinách tak v současnosti patří mezi nejmodernější provozy v automobilovém průmyslu, což ostatně potvrzují i nedávné změny v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0, v rámci kterých byl do provozu uveden automatický sklad menších dílů nebo projekt digitalizace montážní linky dProdukce.

Kvůli zahájení výroby hybridních modelů zde také ve velkém dochází ke školení pracovníků, a to hlavně v oblasti montáže a propojení vysokonapěťových komponentů. Školení přitom probíhá jak v reálném voze, tak ve virtuálním prostředí. Tímto školením mělo projít již zhruba 5.500 pracovníků z celkem cca 9.000.

Pod kapotou

Pod kapotou nového Superbu iV se ukrývá kombinace benzínového motor 1.4 TSI a elektromotoru o systémovém výkonu 160 kW (218 k). Vysokonapěťové baterie, které se vyrábějí v Mladé Boleslavi a pro své plug-in hybridy je využívá celý Volkswagen, pak vozu zajistí čistě elektrický dojezd 56 km (dle WLTP). V kombinaci se spalovacím motorem pak bude činit celkový dojezd Superbu iV až 930 kilometrů

Nová varianta pohonu bude dostupná pro modely Superb iV v úrovních výbavy Ambition a Style, Škoda Superb iV Sportline a také Superb iV L&K. Uvedení na trh by mělo proběhnout začátkem roku 2020.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme