Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slabé prodeje Golfu nejspíš připraví o místo dalšího představitele VW

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 7. 2020 • 06:14
48
71
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG

Skupina Volkswagen Group prochází poměrně náročným obdobím, které již vedlo k několika personálním změnám. A brzy se nejspíš dočkáme dalších.

Minulý rok měl být pro automobilku Volkswagen v mnoha ohledech zásadním, jenže věci nešly podle plánu a teď padají hlavy. Problémy s představením nového Golfu a revolučního elektromobilu ID.3 již vedly k několika výrazným personálním změnám jak ve vedení Volkswagen Group, tak v jednotlivých automobilkách.

Například Herbert Diess, který zastával funkci šéfa celého koncernu VW i značky Volkswagen, předal otěže nad vedením značky a nadále se bude věnovat pouze vedení koncernu. Z funkce šéfa divize Traton, zaměřené na nákladní vozy, odešel Andreas Renschler. Pozici vedoucího nákupu opustil Stefan Sommer a z vedení automobilky Škoda Auto odchází Bernhard Maier.

Německá média navíc informovala o téměř jistém odchodu Christiana Sengera, který zastává pozici šéfa vývoje softwaru. Důvodem má být problémový infotainment nového Golfu i komplikace s laděním softwaru pro elektromobil ID.3, který tak nabral výrazné zpoždění. Automobilka sice jeho odchod nekomentovala, v mezidobí už ale stihla pověřit vývojem nového softwaru značku Audi.

Jenže odchodem Sengera zřejmě personální rošáda nekončí. Německý magazín Handelsblatt totiž přišel s informací, podle které by měl pozici šéfa prodejů opustit Jürgan Stackmann. Tomu je prý představenstvem značky vyčítáno, že neudělal dost pro zvýšení prodejů nového Passatu a Golfu VIII.

Prodejní čísla prý totiž mohla být vyšší, pokud by se Stackmann více snažil o propagaci nových modelů v médiích, naznačily zdroje z vedení koncernu pro Handelsblatt. A jedním z ukazatelů má být i skutečnost, že se nový Golf VIII, na rozdíl od svého předchůdce, nestal okamžitým a dlouhodobým lídrem evropských prodejů.

Jenže tím prý Stackmannova provinění nekončí. Podle zákulisních informací se prý mnoha lidem z vedení koncernu (na rozdíl od jeho spolupracovníků) nelíbila ani jeho přímost, otevřenost a především ochota postavit se do opozice. Ta se měla projevit především před představením a zahájením prodejů nového Golfu VIII, které chtěl Stackmann údajně ještě odložit.

Stackmann si totiž měl být vědom jistých problémů a nedodělků v době premiéry, podle německých médií se ale představenstvo obávalo poškození dobrého jména značky a proto s odložením nesouhlasilo. Všichni si ale nejspíš ještě dobře pamatujeme, jak situace vygradovala.

Automobilka prozatím zprávy o odchodu Stackmanna z pozice šéfa prodejů nekomentovala, německý magazín Handelsblatt už ale v minulosti přinesl několik správných předpovědí a i tentokrát se zdá, že by mohl mít pravdu.

Nyní nezbývá než čekat, zda a kdy se informace potvrdí. Stackmann by však ze společnosti neměl odejít úplně. Po opuštění pozice šéfa prodejů by se měl přesunout na nižší pozici a i nadále by měl zůstat součástí VW Group. Prozatím ani není zřejmé, kdo by ho mohl na jeho pozici nahradit.

Související články

Témata
Avatar - palix
4. 8. 2020 20:27
Re: golf
Ja som s mojou Mazdou 3 2017 nadmieru spokojný. Skúšal som aj novú (sedan Sky-X), ale práve kvôli vysokej cene (aj v základe) by som ju nekúpil.
Mazdy vyzerajú nádherne, jazdia skvelo... ale zaplatiť za ne také peniaze? Aj keď ju mám rád, tak za tú cenu ani náhodou.
Za moju som dal o málo viac ako za porovnateľný Hyundai i30 v tuším 3. stupni výbavy (viac výbavy ako v Mazde). Dnes by ma stála nová Mazda OVEĽA viac ako porovnateľný i30. A to by už bolo neakceptovateľné.
Sú ľudia, ktorí si musia kúpiť to, čo sa im páči, tak si kúpia aj drahé auto - na úver, leasing... Možno to v Mazde zistili a chcú to využiť ;).
Avatar - palix
4. 8. 2020 20:16
Re: VW
Len ono ľudia autá aj tak kupujú. Iná možnosť nie je, tak si priplatia. Aj tak veľa kupujúcich sa dnes nechá zlákať výbavou, konektivitou... V podstate niekedy zaplatia za veci, ktoré ani nevyužijú. Samozrejme je stále dosť ľudí, ktorí kupujú auto s rozumom.
1. 8. 2020 14:18
Re: golf
mazda preda tak o polovicu menej, ziaden motor jej nepomoze, v motoroch primarny problem nie je, problemy ma dva:
- podcenila svojich zakaznikov, jednoducho neakceptuju horibilne zdrazenie a nekupuju a nebudu kupovat.
- novy zákazníci od konkurencie sa nehrnu ani nahodou, stari zakaznici nekupuju a nebudu, je to taky zacarovany kruh bez vychodiska. Najzaujimavejsia otazka je, ci podlezu milion predanych aut uz tento rok alebo az dalsi...
1. 8. 2020 14:00
Re: VW
rast mozu iba do momentu, ked nastane koniec masovych predajov, lebo si to masa nemoze dovolit. A stane sa z toho kusovka. Ale kusoviek nepredaju 10 milionov
Avatar - palix
31. 7. 2020 17:15
Re: golf
Keby mala Mazda 3 poriadny benzín, tak sa isto predá o pár % viac. Problém bude zrejme EU a jej emisie. V USA bude všetko, u nás môžme snívať o niečom lepšom. Mne by ale motor G150 úplne stačil, tak ako mi vyhovuje G120 :). Výkon a zrýchlenie nie je všetko.
Minule som videl ísť na novom Golfe takého staršieho dôchodcovského "Helmuta". Bol to isto jeho "n-tý" Golf. Vyzeral spokojne ;). Možno mu až tak nevadí, že nový Golf je o niečo modernejší. A možno má v druhej garáži nejaký starý Mercedes (kabrio), ktorý používa počas víkendov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku