Slibovaná Toyota C-HR na elektřinu je tu. Má ještě odvážnější tvary než originál
Toyota C-HR vždy vynikala svým odvážným designem. Nyní je tu verze ještě výraznější než dosavadní model.
Automobilka Toyota je léta velkým propagátorem hybridního pohonu, současný trend ale ji i donutil pracovat i na bateriových elektromobilech. V plánech je hned několik takových vozů, přičemž nyní debutuje první z nich, Toyota C-HR.
Tedy technicky vzato mají na aktuálně probíhajícím autosalonu v Šanghaji premiéru hned dva elektrovozy se znaky Toyoty. Vypadají vlastně stejně, jen jeden se jmenuje C-HR a druhý Izoa. Každý totiž pro čínský trh vyrábí jiná továrna, první závod GAC Toyota a druhý FAW Toyota, a tak se podle tamějšího zvyku jmenuje každý jinak.

Oproti verzím s konvenčním a hybridním pohonem elektrické C-HR/Izoa na první pohled poznáte podle vnějších tvarů. Přepracovaný design je snad ještě odvážnější než u výchozího automobilu, příď výrazně upravil zcela nový nárazník. Menší aerodynamická kola pak mají pomoci dojezdu.
Změny pokračují i uvnitř. Jiný je volič „převodovky,“ před řidičem je pak nový přístrojový štít, v tomto případě tvořený digitální obrazovkou. Čínští zákazníci si to zkrátka takhle přejí.
Technické detaily o pohonném ústrojí elektrického C-HR/Izoa automobilka zatím neprozradila. Ze zveřejněného videa nicméně vyplývá, že novinka bude mít baterie uložené v podlaze a její pod kapotou umístěný elektromotor pohání pouze přední kola.
Toyota C-HR/Izoa se v elektrickém provedení začne na čínském trhu prodávat v roce 2020. Zda dorazí i do Evropy, je zatím ve hvězdách. S ohledem na dosavadní úspěchy C-HR (v roce 2018 jeho evropské prodeje meziročně vzrostly o 21 % na 131.300 kusů) bychom se ale tomu nedivili.
Pro Čínu každopádně Toyota chystá 10 bateriových elektromobilů, které na tamější trh uvede do roku 2025, zatímco v Evropě chce do roku 2021 nabízet tři elektrovozy.