Smutný den pro fanoušky Nissanu: Automobilka zařízla Eau Rouge, BladeGlider a IDx
Příznivci Nissanu teď prožívali velmi radostné období, z komunit japonských značek měli rozhodně nejvíce důvodů k optimizmu - dostali příslib druhé generace ekonomicky problematického GT-R, potvrzeno je pokračování modelu 370Z, byť v poněkud nízkotučné verzi, utěšeně se rozrůstá nabídka sportovních verzí Nismo a automobilka se také s chutí pustila do dalších imageových modelů - v plánu byla výroba od závodního speciálu DeltaWing odvozený sporťák BladeGlider a na pozoru se měla mít i Toyota, v ohrožení bylo díky kupé IDx také GT86. Stranou nezůstala ani luxusní značka Infiniti, jejíž renomé měl pozvednout sportovní sedan Q50 Eau Rouge.
Že to vypadalo příliš dobře, než aby to byla pravda? Bohužel je to tak. Stačily určité změny na vedoucích postech a všechno je najednou jinak. Nejprve s touto znepokojivou informací přišel bývalý šéf Infiniti Johan de Nysschen a nyní už o tom informuje na základě zdrojů zevnitř automobilky renomovaný automobilový deník Automotive News Europe - Nissan i jeho prémiová značka Infiniti se teď oficiálně zaměřují na zvýšení tržního podílu a tedy na masové modely, přinášející zisk. Na okrajové projekty nyní u automobilky není místo a práce na nich se zastavují. V lepším případě se odkládají, s největší pravděpodobností však skončí.
Je to škoda, Nissan jako by si přestal uvědomovat, že právě ty okrajové modely vytváří image a povědomí o jedinečnosti značky, které přitahuje kupce masových modelů. V případě prémiových značek to pak platí dvojnásob. Na druhou stranu, jak už bylo řečeno, u Nissanu si ani teď není moc na co stěžovat, takže by ukončení BladeGlideru a IDx nemuselo tak bolet. Situace u Infiniti je však složitější...