Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SOR NS 18 diesel rozšiřuje nabídku městských autobusů české značky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 11. 2018
8
3
Zobrazit náhledy (8)
SOR NS Diesel SOR NS Diesel SOR NS Diesel
Společnost SOR Libchavy spol. s r.o. svou novou generaci městských autobusů neustále rozšiřuje a vedle již dříve představeného dvounápravového NS 12 diesel uvádí nový kloubový NS 18 diesel.

Společnost SOR Libchavy spol. s r.o. byla založena v roce 1991 se záměrem zabývat se vývojem, výrobou, prodejem a servisem malých autobusů. V současnosti má ve své nabídce autobusy pro městskou, meziměstskou i dálkovou dopravu s celkovou délkou od 8,5 až po 18,75 m.

Postupně zamířily do výroby i autobusy SOR s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), elektrobusy a trolejbusy. Experimentálně byly postaveny i dva autobusy s hybridním pohonem.

Prvním zástupcem nové generace autobusů značky SOR, pod jejichž designem je podepsán doc. Ing. arch. Patrik Kotas, se stal elektrobus. První prototyp modelu s označením NS electric měl premiéru na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru v roce 2016.

Na podzim loňského roku byl představen městský autobus NS 12 diesel, který se může pochlubit stejnými liniemi i konstrukcí karoserie. Na jaře letošního roku byla odhalena podoba trolejbusu TNS 12, sdílejícího s novou generací autobusů design i konstrukci karoserie.

Podzim letošního roku přinesl další novinku v nabídce nové generace vozidel značky SOR a to v podobě kloubového autobusu NS 18 diesel určeného pro hromadnou přepravu osob v městském provozu. Možnost variabilního uspořádání sedadel v interiéru vozidla má umožnit široké využití ve všech městských aglomeracích.

V případě prvního prezentovaného exempláře bylo zvoleno provedení se čtveřicí dvoukřídlých dveří a interiérem, v němž je 47 míst k sezení. Ve výbavě pak může být podle přání dopravce klimatizace, informační systémy pro cestující a USB nabíječky pro mobilní zařízení.

SOR NS 18 diesel s celkovou délkou 18.750 mm, šířkou 2550 mm, výškou 2995 mm má rozvor náprav 5900 + 6750 mm. K pohonu autobus s maximální přípustnou hmotností 30.000 kg slouží přeplňovaný vznětový šestiválec Iveco Cursor F2CFE612C, splňující emisní normu Euro VI, který z objemu 8,7 litru poskytuje výkon 243 kW a točivý moment 1400 N.m.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

si tak rikam
topten
| 29. 11. 2018
jak to je asi bezpecny, kdyz to je proskleny od silnice az po strechu a od cumaku az po vejvuk.
bourat bych s tim kazdopadne nechtel, a pres strechu uz vubec ne ...
Avatar - WinDiesel
Tak hlavně
WinDiesel
| 29. 11. 2018
Nestraš !!! :-) Bude to dobrý >:D
Avatar - Bubáq
Tak hlavně
Bubáq
| 29. 11. 2018
aby s ním byli spokojeni cestující, řidiči i majitelé!