Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současné vznětové motory v praxi téměř neprodukují oxidy dusíku: Tvrdí to výsledky testu ADAC.

Tomáš Dusil
Diskuze (239)
Nejmodernější vznětové motory v provozu vylučují mnohem méně emisí oxidu dusíku. Ukázaly to výsledky měření dle testu RDE u vybraných vozidel spolkem ADAC.

Na současné zbrojení zejména německé vlády proti autům se vznětovými motory tvrdě odpovídá domácí Německý automobilový klub ADAC. A předkládá důležitá fakta, opírající se o testy vybraných vozidel se vznětovými motory dle metodiky RDE (Real Driving Emission). RDE je nedílnou složkou nového homologačního měřícího cyklu WLTP. Platí od 1. září 2017 pro nová auta, respektive od září letošního roku pro všechna auta.

Stávající metodika RDE pracuje s faktorem konformity 2,1. To znamená, že vozidlo může produkovat 2,5 krát větší množství oxidů dusíku během testu RDE než je povoleno. Současná legislativa požaduje maximálně 80 mg/km, což při vynásobení zmíněným faktorem konformity vychází na 168 mg/km. Právě tato hodnota platí pro současnou normu Euro 6d Temp. Od ledna 2020 ale začne platit pro nová auta snížený faktor konformity na 1,5. Pro všechna auta bude toto povinné od ledna 2021. To znamená, že nové auto bude smět produkovat maximálně 120 mg/km oxidu dusíku.

Měření emisí oxidu dusíku dle metodiky jízdního testu RDE v rámci homologace WLTP ale ukázalo, že testované automobily se dokonce i do připravované přísnější hranice 120 mg/km vejdou v některých případech až s neuvěřitelně velkou rezervou.

Třeba Mercedes-Benz C220d vykázal při testu ADAC 0 (slovy nula) mg/km NOx! U BMW 520d Touring pak technici naměřili pouhý 1 mg/km oxidů dusíku. I nejhorší Honda Civic 1.6 i-DTEC vykázala emise oxidu dusíku 101 mg/km. Tedy i tak hluboko pod současným stanoveným limitem a dokonce i pod připravovaným. Jak si testovaná vozidla se vznětovými motory vedla a jaké množství oxidu dusíku emitovala v rámci jízdního testu RDE uskutečněného organizací ADAC, ukazuje přiložená tabulka.

Výsledky měření ADAC produkce oxidu dusíku u vybraných vozidel se vznětovými motory dle metodiky RDE
VozidloMnožství NOx v mg/km dle RDE
Audi A8 50 TDI15
BMW 520d Steptronic5
BMW 520d Touring1
BMW X2 xDrive 20d23
Citroën Berlingo BlueHDi 1307
Honda Civic 1.6 i-DTEC101
Kia Ceed 1.6 CRDi22
Mercedes-Benz A 180 d40
Mercedes-Benz C 220 d0
Opel Astra 1.6 D1
Peugeot 308 SW BlueHDi 18030
Volvo XC60 D5 AWD56
VW Golf 1.6 TDI SCR14

Tomáš Dusil
Diskuze (239)

Doporučujeme

4. 3. 2019 08:50
Re: Největší svinstvo jsou ovšem ty přímostřikové benzínové
A to se ti zdá jako hodně nebo málo. 80 tis km na zimácích?? To nemůžeš myslet vážně. Když u tebe je problém, že jakmile se něco vymyká tvýmu chápání reality, tak to prostě mentálně nepobíráš.

PS: Teď si představ, že nový auto jsem koupil na letních a jezdím už od půlky února s letníma. Vzhledem k tomu jak probíhá zima jsem musel jen na dva dny vzít jiný auto na zimních, protože bylo namrzlo a bylo to nebezepečný. Já vím ideální to úplně není, ale dá se to. No teď když je už ve dne přes 10 je to úplně v pohodě. To ti hlava vůbec nepobere viď ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 3. 2019 15:03
Re: Největší svinstvo jsou ovšem ty přímostřikové benzínové
25 tisíc km? Ty si naprosto neuvěřitelnej = lhář lhářů >:D

Já myslim = takže vim že za jednu sezónu nesjedeš zimní na 4 mm = prostě si lhář lhářů :-)

Ty 4 sezóny = vydržej při silně nadprůměrnym nájezdu 20 t. km ročně = skoro každýmu. Smutný že nedáš ani tohle = lháři lhářů ;-)

Vzhledem k tomu absolutnímu plácání o životnosti pneumatik a přezouvání na horách = ty snad kecáš i o tom že máš auto >:D

Vim že to s tou obavou [odkaz] nemusíš to furt opakovat = a tohle nebude o lhaní >:-[]

Přiznávám = že s někym tak prolhanym a takovýhohle IQ nemá smysl diskutovat :-!
Naposled = chápeš proč sou proti převozu aut éry Euro5 do východních států EU? Nebo sou všichni kdo chápou o co jde = proti tobě idioti? :-)
1. 3. 2019 13:22
Re: Největší svinstvo jsou ovšem ty přímostřikové benzínové
No s těma km to je spíš tak, že neumíš počítat. Vzhledem k tomu, že jsem ti psal že najezdím mezi 20000-25000 km ročně. To by možná ve spojení s tím jak auto používám zapadalo dohromady, že dokážu udělat s 9-8 mm nových zimáků za jednu sezónu 4-5 mm nemyslíš? Ty tvoje 4 sezóny by nevydržely ani zázračný zimáky superklidnýmu řidiči ty počtáři >:D

Že si nejchytřejší si myslíš jen ty já ti dávám jen odkazy na články aby si zjistil, že to je jinak než si maluješ. To že ani nechápeš co jsem ti napsal je jen důkazem tvojí tuposti. Netvrdil jsem že je blbost stavět auta s nízkýma emisema NOx jen to nesmí být na úkor životnosti a ty starý, který nedosahujou parametrů nových se prostě musí nechat dojezdit. A blbej seš leda ty. Ministerstvo dopravy i německá vláda totiž jedná v rozporu z tvýma idejema. Takže zruší zákazy vjezdů pro EURO5 diesely, protože je to populisticky nesmyslný nápad pablbů jako seš ty a naše ministerstvo dopravy vnímá jako pozitivní fakt že se starý auta nahrazují novějšíma z Německa, protože to i přes to, že emise NOx nejsou jako u nových aut, pomůže se zkvalitněním ovzduší v ČR. Přiznej si že seš prostě v * a s argumentama v koncích. >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
1. 3. 2019 12:14
Re: Největší svinstvo jsou ovšem ty přímostřikové benzínové
2 a to je ten problém ;-)
6 neni relevantní? Sakra tos nepochopil ani tohle? >:D

atd. = to je tak MOC mimo = že to fakt nemá smysl = bye bye bajkaři :-)

BTW = takže lžeš teď nebo když si psal kolik najedeš za rok? :-!

Smutný že si furt myslíš že si chytřejší = než všichni = viz tenhle článek a letitý snahy všech automobilek snížit NOx. Možná sou blbější než ty? Nebo jak si to vysvětluješ? >:-[]
1. 3. 2019 11:23
Re: Největší svinstvo jsou ovšem ty přímostřikové benzínové
Je zvláštní, že i přes svoji tupost máš neustále potřebu vytvářet nějaký literární díla v diskuzích. Zjevně se s tebou kvůli tvý debilní povaze nikdo moc nebaví, tak z toho pramení ty rekordy v počtu bezcenných příspěvků, aby si se nějak ventiloval >:D

1. Je vidět jak si blbej když to co napíšu interpretuješ jako "by měly mít" přečti si ještě jednou co píšu.
2. nevím na co narážíš
3. Přesto že jsem ti jasně demonstroval, že Spritmonitor není úplně relevantní, protože spotřeby se tam u stejných aut a motorizací liší naprosto drasticky si to nepochopil. No jo blb. Ano bude se to lišit řidič od řidiče. Kdo jezdí opatrně nezaznamená takový rozdíl jako někdo kdo využívá dynamiku motoru naplno. Já ti píšu svojí zkušenost.
4. nechce se mi to dohledávat
5. nenašel jsem nic co bych ti měl vysvětlovat a ty si mi to opakovaně nebyl schopný napsat.
6. podstatný je pro mě datum kdy musely být podle EURO6 homologovaný všechny motory a to je datum co jsem ti napsal. To že některý motory EURO6 plnily i před tím není relevantní.
7. vím o tom jsem se ale nehádal.
8. protože si mi ty * cpal, že jsem dal blbej odkaz. Ne nedal. Jen to automaticky umázlo jeho začátek. Takže jsem ti ho poslal mailem a na to si radši držel hubu, protože se tam psalo přesně to co ty popíráš.
9. opět neumíš chápat psanej text.
10. * co viděl auto ve smyku maximálně v televizi mi bude vysvětlovat jak jde s Priusem dělat to samý co s autem s ručkou a vypnutým ESP. Seš fakt klasa
>:-[] Hlavně, že to máš v záruce. To hodně ovlivňuje jízdní vlastnosti >:D Jak to s pomocí tý 3 letý záruky posíláš na sněhu smykem do zatáčky? >:D
11.- 12.-13. Heslo pro zimáky je MAXIMÁLNĚ 4 roky. Jezdit na nich já 4 roky tak už jezdím rok po ráfku ty odborníku. A nedávám dozadu ojetý, nýbrž ne úplně nový (ty zepředu). To si taky nepochopil. Prostě aby vepředu byly vždycky lepší než ty vzadu. Když někdo umí jezdit na sněhu, tak chápe proč se to na předokolce tak běžně dělá a je nutný mít na předku co nejlepší (ideálně každej rok nový gumy) Blbeček z Práglu co umí jen vysedávat u počítače to sice neví, ovšem o to víc o tom umí mlít >:D Posedˇzase u kompu a nějaký teorie tam naštuduj, ať můžeš zase rozdávat rozumy. Tady na ACZ tě všichni hrozně berou, protože je vidět, že seš skutečnej odborník, kterej nemá sice tolik naježděno jako nadiskutováno ovšem o to s větší horlivostí svoje názory každýmu cpe.

BTW jen za únor mám 2000 kilometrů
>:D