Spy Photos: BMW M3 – tři turba v tříprostorové karoserii
BMW začalo se silničním testováním nové generace BMW M3, jejíž premiéra je podle dřívějších informací naplánovaná na rok 2014.
Konstruktéři dají zřejmě přednost řadovému šestiválci před vidlicovým šestiválcem, o jehož použití v nové M3 se v minulosti hojně spekulovalo. Řadový šestiválec, tradiční pohonná jednotka vozů BMW, má jemnější projev, potřebuje však více prostoru.
Pravděpodobně 3,3litrový motor má být přeplňovaný třemi turbodmychadly, přičemž jedno z dmychadel bude pravděpodobně poháněno elektřinou. Díky tomu se má výkon budoucí M3 pohybovat okolo hodnoty 336 kW (450 k).
Tři turbodmychadla má už použít chystaný dieselový řadový šestiválec, který se bude pod označením xDrive50d prodávat v BMW X6. Nový vznětový třílitr má v X6 dosahovat až výkonu 298 kW (400 k).
Dodejme, že současná M3 (E90) používá atmosférickou čtyřlitrovou V8 o výkonu 309 kW. Předchozí M3 (E46) poháněl řadový šestiválec s 252 kW.
Kvůli kamufláži je zatím vidět jen minimum detailů karoserie nové M3. Ty tradiční ale jsou patrné – čtyři koncovky výfuku a rozšířené blatníky. V čelních světlometech jsou zabudované diody pro denní svícení, obklopující tradiční kulaté svítilny.
Přestože testovaný prototyp budoucí M3 má čtyřdveřovou karoserii, BMW zatím nerozhodlo, zda se nová M3 bude prodávat i jako sedan. Prodeje současné M3 sedan totiž mnichovskou automobilku zklamaly. Odlehčená M3 CRT vznikne jen v limitované sérii 67 exemplářů.
Důvodem pro testovací mulu nové M3 s karoserií sedan je ten, že BMW zatím nevyrobilo tolik prototypů kupé. Pod vnější skořápkou vozu se však ukrývá podvozek a odpružení nové M3 kupé.
Nová generace BMW řady 3 (F30) se má představit na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, prodej začne zkraje příštího roku. Vedle sedanu, kombi a kupé je testován i pětidveřový hatchback 3 GT, které má zacílit na Audi A5 Sportback. Hlavní novinkou budoucí řady 3 bude použití tříválcových agregátů.