Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW M3 – tři turba v tříprostorové karoserii

David Bureš
Diskuze (68)
Pod kapotou příštího BMW M3 bude nejspíš pracovat řadový šestiválec se třemi turbodmychadly.

BMW začalo se silničním testováním nové generace BMW M3, jejíž premiéra je podle dřívějších informací naplánovaná na rok 2014.

Konstruktéři dají zřejmě přednost řadovému šestiválci před vidlicovým šestiválcem, o jehož použití v nové M3 se v minulosti hojně spekulovalo. Řadový šestiválec, tradiční pohonná jednotka vozů BMW, má jemnější projev, potřebuje však více prostoru.

Pravděpodobně 3,3litrový motor má být přeplňovaný třemi turbodmychadly, přičemž jedno z dmychadel bude pravděpodobně poháněno elektřinou. Díky tomu se má výkon budoucí M3 pohybovat okolo hodnoty 336 kW (450 k).

Tři turbodmychadla má už použít chystaný dieselový řadový šestiválec, který se bude pod označením xDrive50d prodávat v BMW X6. Nový vznětový třílitr má v X6 dosahovat až výkonu 298 kW (400 k).

Dodejme, že současná M3 (E90) používá atmosférickou čtyřlitrovou V8 o výkonu 309 kW. Předchozí M3 (E46) poháněl řadový šestiválec s 252 kW.

Kvůli kamufláži je zatím vidět jen minimum detailů karoserie nové M3. Ty tradiční ale jsou patrné – čtyři koncovky výfuku a rozšířené blatníky. V čelních světlometech jsou zabudované diody pro denní svícení, obklopující tradiční kulaté svítilny.

Přestože testovaný prototyp budoucí M3 má čtyřdveřovou karoserii, BMW zatím nerozhodlo, zda se nová M3 bude prodávat i jako sedan. Prodeje současné M3 sedan totiž mnichovskou automobilku zklamaly. Odlehčená M3 CRT vznikne jen v limitované sérii 67 exemplářů.

Důvodem pro testovací mulu nové M3 s karoserií sedan je ten, že BMW zatím nevyrobilo tolik prototypů kupé. Pod vnější skořápkou vozu se však ukrývá podvozek a odpružení nové M3 kupé.

Nová generace BMW řady 3 (F30) se má představit na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, prodej začne zkraje příštího roku. Vedle sedanu, kombi a kupé je testován i pětidveřový hatchback 3 GT, které má zacílit na Audi A5 Sportback. Hlavní novinkou budoucí řady 3 bude použití tříválcových agregátů.

David Bureš
Diskuze (68)
Avatar - AUDIRS6
16. 8. 2011 16:08
Trosku mimo : Facelift A4 / a tym padom pride aj RS4 /
Pre tych co pochybuju o prichode FL pre A4 :

...Ein Facelift, ab Anfang 2012 im Fachhandel...

nepoviem z kade ;-) ale uz je to cierne na bielom, takze sa tesme, a tesme sa asi aj na poslednu Atmosfericku RS - RS4. / aj ked ja som tiez zastanca Turb / :-!
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2011 13:46
Re: Nééééééé!!!
Ani ne - já (přece) VŽDY preferuji "víceválce" ;-)
PS: Akorát jsem "připisovala" a vy jste byl s odpovědí "moc rychlý":
Ta "díra" mezi "obyčejným" dvoulitrem TDi a "motorem pro náročnější" V6 3.0 TDi je prostě VELKÁ ..
.. což je možná do jisté míry způsobeno tím věčným "soupeřením" s BMW, které sice má VYNIKAJÍCí 23d, ale v reálu ho zas tak moc NEvyužívá...
(přiznávám že NEchápu, jak to že třeba Alpina D3 není "prodejní supertrhák" ;-)
Odcházím, takže
Pěkný den :-)
Avatar - AUDIRS6
16. 8. 2011 13:39
Re: Nééééééé!!!
moj zdroj hovoril o rokoch 2004-2006, ako o problemovych, tie motory sa ale nasadzovali aj neskor az do sucasnosti, tam akurat uz spomenute ozubene kolesa-ktore praskali boli vyrobene z ineho-kvalitnejsieho materialu a tym padom by to uz nemal byt problem, a to ze V6 a V8 atmo je fajn motor...hmmm, ako jeden moj profesor povedal - motor bez turba je nekompletny motor - a to uz je nejaky ten "piatok" dozadu... :-! ..aa svetu div sa, zrazu tam to turbo / a vacsinou uz nie len 1 / dava kazdy >:D ale o tom to je - pokrok nezastavis, ked mozem z 3,5 litra mat vyse 500 Nm od min.otacok, preco by som mal byt spokojny s 365 Nm od 3000 :*) 8-s ???
Takze asi tak, ale hold smula, kvalitativne celkovo MB na BMW A OOOO zacina stracat... :-! :-! :no:
Avatar - white label
16. 8. 2011 13:21
Re: Nééééééé!!!
Děkuji za (nakonec) kladnou odpověď, chápu, že to osobní přemáhání muselo být (zvlášť ve tvém případě) oooopravdu vwelké! ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2011 13:17
Re: Nééééééé!!!
NEslyšela jsem je vedle sebe, ale VELMI pravděpodobně (jistěže) ANO ;-)
PS: Ale stejně "jistěže" je ten motor už poněkud "out" (a zdá se že "in" NEbyl ani kdysi... ;-)

[odkaz]