Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Chairman W 2015: Státnický luxus z Jižní Koreje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 6. 2014 • 12:34
42
16
Zobrazit náhledy (42)
SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman SsangYong Chairman
Prestižní model jihokorejského SsangYongu se dočkal již druhé modernizace. Chairman W se vyrábí od února 2008 a přežil dokonce i krizi firmy.

SsangYong není jen výrobcem terénních vozů a SUV. Prestižní limuzíny Chairman se svého času prodávaly i v České republice, šlo o vozy s technickým základem v Mercedesu W124 a výbavou podobnou větší S-Klasse S-Klasse W140. Na jaře 2011 byl pod názvem Chairman H radikálně modernizován, ale produkce se podle některých zdrojů ještě téhož roku zastavila. V současnosti už každopádně tento model v nabídce výrobce chybí.

Luxusnější Chairman W také už jednou úpravami prošel, konkrétně na podzim 2011. Prestižní sedan s délkami 5,11 a 5,41 m vychází tvarově z konceptu WZ Sports Sedan (2007). Vnější kosmetické změny pro nadcházející modelový rok, který bude pro limuzínu v této podobě s největší pravděpodobností posledním, jsou minimální. Příď dostala do hlavních bixenonových světel nové diodové pásy pro denní svícení, měla je už dříve, ale LED bylo méně a nacházely se na spodní hraně. Také koncová světla i lampičky v interiéru vyznávají nyní kompletně tuto techniku. K nějakému radikálnějšímu omlazení vzhledu však nedošlo, nebyl zřejmě třeba. K dispozici budou rovněž nová devatenáctipalcová kola.

Nový Chairman W má kožené čalounění z vrcholné prodloužené varianty Summit i v nižších specifikacích, použité materiály se zlepšily komplexně. Dřevěné obklady jsou z vlašského ořechu, žádná imitace! Výbavu rozšířil větší informační systém s dotykovým displejem a přístupem na internet. Nabídka komfortních prvků je i tak rozsáhlá: bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem, odvětrávané a vyhřívané sedačky s všestranným polohováním, čtyřzónová klimatizace, zadní kamera s otáčením o 360 stupňů, elektromotorky mají na starosti úplně všechno včetně dovírání dveří a víka zavazadelníku, dokonce i pedály jsou nastavitelné. Zadní pasažéři mohou využívat ve specifikaci VVIP svůj vlastní multimediální systém a ve verzi Summit dokonce minibar. Chairmany W se pyšní i dvojitými vrstvenými bočními skly, deseti airbagy. Elektrická parkovací brzda je u vozů této třídy dnes samozřejmostí.

Řadový šestiválec 2,8 l už se nenabízí, paleta verzí začíná agregátem XGI3200 s objemem 3,2 l (166 kW/320 N.m). Větší XGI3600 má, jak už jeho název napovídá, objem 3,6 l, 184 kW a 350 N.m. Vrcholem je XGI5000, pětilitrový vidlicový osmiválec s 225 kW a 460 N.m. Ten nelze překvapivě koupit s pohonem všech kol 4-Tronic, zatímco oba levnější modely ano. Chairman W je v základu limuzínou klasické koncepce. Systém „čtyřkolky“ je ekvivalentem 4Maticu od Mercedesu, výhradně montovaná sedmistupňová samočinná převodovka pochází také z Untertürkheimu. SsangYong spolupracoval s trojcípou hvězdou dlouhá léta, na její techniku vlastní práva. Vzhled limuzín od „Dvou draků“ se ostatně svými vzory nikdy nijak netajil, jen současný Chairman W už se jim dost vzdálil.

Související články

Témata
30. 8. 2015 20:32
.
Mal som moznost vyskusat Chairmana prvej generacie a musim uznat ,ze auto bolo na tu dobu kvalitne spracovane .
Motor tam bol 2,8 od Mercedesu a automat radil jemne aj ked iba 4-stupnovy .Podvozkovo bolo to auto na velmi vysokej urovni .
Kedze sam vlastnim mercedes w202 240 tak ma zaujimalo aky je v tom rozdiel .
Porovnaval som Chairmana s BMW 725 tds a musim uznat ze Chairman bol na tom podvozkovo ovela lepsie .
Jasne ze BMW bolo modernejsie spracovane a celkovo budilo BMW dojem ovela lepsieho auta az na ten podvozok ten ma Chairman lepsi.
Inak vobec by som sa nehambil za to keby som ho vlastnil prave naopak vsade to auto aj ked ma uz svoj vek vzbudzuje dojem a malo kto ho pozna.
Avatar - dolfi
24. 6. 2014 18:57
Re: Nemůžu se zbavit dojmu
Takže pro export na Ukrajinu, tam jsou teď fašouni u vlády... ;-\
Avatar - Hotwire
24. 6. 2014 12:18
Re: ssangyong
No neviem, povedal by som ze to auto uz nieje ani pre korejsky trh, teda mam namysli ten juhokorejsky. >:D
24. 6. 2014 11:21
Re: To už jsem někde viděl...
Nespolupracovali, jen Daewoo v roce 1998 SsangYong koupilo a v roce 2000 zase prodalo. :-) BTW Chairman dovolil Daimler prodávat v Evropě jenom v ČR, SR a Polsku, takže v rámci Evropy celkem unikátní auto. Ještě nedávno jsem jednoho viděl pravidelně stát u silnice v Žabokrkách.
23. 6. 2014 23:13
Re: To už jsem někde viděl...
taky si pamatuju Daewoo Chairman..ale myslím,že nějak Daewoo a SSangyong spolupracovali

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku