SsangYong chystá do Ženevy nové Korando. Už ho poodhaluje
Podoba nového Koranda se inspiruje konceptem e-SIV představeným na loňském ročníku ženevského autosalonu.
SsangYong po finančním problémech opět stoupá směle vzhůru. Nabízí pět různých SUV, jeden pick-up, které postupně nabídne i na českém trhu, kam se značka opět vrátila na přelomu roku. Nyní korejská společnost vlastněná indickým koncernem Mahindra & Mahindra chystá novou generaci kompaktního crossoveru Korando, který se světu oficiálně představí na březnovém ženevském autosalonu.
Než se tak stane, je tady první upoutávka. Jak je ale dnes v automobilovém světě zvykem, z novinky toho neukazuje moc. Patrná je částečně jen silueta vozu, konkrétně výrazný C sloupek a osobité linky na dveřích.
Právě tyto detaily se ukázaly už na loňském konceptu SsangYong e-SIV, z něhož má nový crossover opticky vycházet. Pokud budou zachovány i další jeho detaily, můžeme se těšit na úzké přední světlomety a horizontálně orientovaná koncová světla, vedoucí přes celou šíři zádě auta.
Z hlediska nabízených motorů se očekává příchod nové vznětové šestnáctistovky a nové zážehové patnáctistovky, které by měly nahradit dnešní zážehový i vznětový dvoulitr a 2,2litrový turbodiesel z aktuální generace Koranda. Navíc se počítá s mild hybridem a čistě elektrickou variantou. Koncept e-SIV využíval elektromotor o výkonu 140 kW a baterie s kapacitou 61,5 kWh, které se očekávají také u sériové varianty elektrického crossoveru.
Model pojmenovaný Korando je součástí nabídky SsangYongu již od roku 1983. Původně to byla licenční verze Jeepu CJ-7, druhá generace už byla třídveřovým SUV se svébytným designem, který nezapřel asijský původ. Od roku 2010 se prodává třetí generace, která už je kompaktním pětidveřovým crossoverem. Její design mimochodem navrhlo italské studio Italdesign.
Připravovaná čtvrtá generace Koranda pak bude zahájením rozsáhlé proměny nabídky. Pro rok 2020 se očekává výrazná modernizace malého SUV Tivoli, v roce 2022 zase přijde upravený Rexton. Navíc by měl přijít nový model, který by vyplnil mezeru právě mezi Korandem a Rextonem.
V tomto ohledu by přitom SsangYong rád lákal někdejší zákazníky Land Roveru. „Jak se Land Rover stává luxusnější, vidíme část trhu, kterou bychom mohli ukořistit, trh specialistů žádajících schopné produkty se skvělým designem a skvělým poměrem ceny a výkonu,“ říká výkonný ředitel britského zastoupení SsangYongu Nick Laird.