Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stát připravuje za 10 milionů propagaci elektronických známek

ČTK ČTK 5. 1. 2021 • 11:11
10
1
Zobrazit náhledy (10)
Elektronické dálniční známky 2021 Opravy dálnic a modernizace D1 Ceny jednotlivých úseků (v Kč bez DPH) Dálnice D3 Začala stavba dalšího úseku dálnice D3

Stát připravuje propagační kampaň, kterou chce zvýšit povědomí motoristů o elektronické dálniční známce. Televizní a rozhlasové spoty a inzerci v médiích spustí v polovině ledna. Kampaň vyjde na deset milionů korun.

Vyplývá to z dokumentu ministerstva dopravy, který má ČTK k dispozici. Elektronické dálniční známky začaly platit na začátku roku. Materiál na dnešním zasedání vzala vláda na vědomí, vyplývá z informací na internetových stránkách vlády.

Kampaň bude mít několik forem. Jde především o televizní spoty, které by měla vysílat Česká televize, dále rozhlasové spoty na vybraných stanicích. Další část je připravovaná jako inzerce v nejprodávanějších novinách a rovněž na internetu. K propagaci chce ministerstvo využívat i některé sociální sítě.

Spuštění systému elektronických známek zůstalo podle ministerstva ve stínu současné epidemiologické krize, kampaní chce proto zvýšit informovanost motoristů o novém systému. Spoty a inzerce by měly mířit na všechny řidiče, akcent bude klást i na motoristy starší 50 let. Resort si od toho slibuje také odbourání nedůvěry některých lidí z internetového prodeje. Reklama bude zároveň zdůrazňovat výhody nového systému.

Ministerstvo připravuje kampaň ve dvou vlnách. První z nich bude trvat měsíc a začne v polovině ledna. Důvodem je blížící se konec platnosti ročních známek z loňského roku na konci tohoto měsíce, kdy úřad očekávají velký nárůst zájmu o známky. Druhá vlna kampaně je plánována na červen před letními prázdninami.

Elektronické známky nahradily dosavadní papírové kupony. Vázány jsou na registrační značky vozidel, řidiči už tak nemusí lepit známky na přední skla. Stát spustil systém pro prodej nových dálničních známek vloni 1. prosince. Do konce roku si řidiči pořídili přes 140.000 dálničních vinět, v drtivě většině případů s roční platností. Ministerstvo očekává, že za celý rok by se mělo prodat až šest milionů známek.

Hlavním prodejním kanálem je internetový obchod edalnice.cz. Další prodejní místa jsou na pobočkách pošt a čerpacích stanicích Euro Oil, u hranic je pak rozmístěno 12 samoobslužných kiosků. Novinkou je například možnost libovolně nastavit datum začátku jejich platnosti, a to až s předstihem 90 dnů. Roční známky budou nově fungovat po dobu 365 dní bez ohledu na kalendářní rok, dosud platily vždy 14 měsíců od prosince předcházejícího roku do konce ledna roku příštího. Ceny známek se letos nezměnily, roční známka stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Zůstává také zvýhodnění pro ekologická auta.

Zahájení prodeje provázely v první prosincový den problémy, kdy systém krátce po svém spuštění přestal kvůli technické chybě fungovat. Zprovozněn byl ještě týž den odpoledne, výpadek systému však vyvolal vlnu kritiky politiků i odborníků. Od té doby systém funguje bez výraznějších problémů.

Související články

Témata
6. 1. 2021 15:20
vyhazovaní peněz
1) "Jde především o televizní spoty, které by měla vysílat Česká televize"
ČT by o tom měla informovat zcela "zdarma" (koncesionářské poplaty) v rámci veřejnorpávního zpravodajství!!!


2) "Další část je připravovaná jako inzerce v nejprodávanějších novinách a rovněž na internetu. "
že by Andrejův iDnes? :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku