Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stěrače Seatu budou zachraňovat lidské životy, ke změně výroby stačil týden

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Španělská automobilka dokázala pružně zareagovat na nedostatek zdravotnického vybavení a během týdne přepracovala jednu z linek na výrobu plicních ventilátorů.

Současná pandemie onemocnění COVID-19 zastavila výrobu automobilů prakticky ve všech evropských automobilkách, na některých místech však výrobu automobilů vystřídala výroba ochranných pomůcek pro zdravotníky a speciálního vybavení pro pacienty s těžším průběhem onemocnění.

A jednou z těchto automobilek je i Seat, jehož výrobní linka modelu Leon ve španělském závodě Martorell se proměnila k nepoznání. Místo automobilů zde totiž vznikají automatické plicní ventilátory, které budou pomáhat se záchranou životů.

Automobilka se začala zabývat možnostmi pomoci veřejnosti již od začátku šíření onemocnění COVID-19. Kvůli tomu vzniklo v automobilce několik iniciativ, které řešily možnost dodávat do nemocnic nedostatkový materiál nebo vybavení. A to včetně sofistikované techniky, jakou jsou právě plicní ventilátory.

Na jejich vývoji pracovalo několik techniků, kteří představili celkem 13 prototypů. Z nich byl nakonec vybrán jeden, který bude vyráběn na lince, kde se původně vyráběl pomocný rám pro Seat Leon. Jak navíc automobilka dodává, přestavba linky zabrala pouhý jeden týden, což je fantastický výkon.

Vzít výrobní linku vyrábějící pomocné rámy, tedy komponent automobilu, a upravit ji na výrobu ventilátorů, byl dlouhý a obtížný úkol zahrnující mnoho oblastí společnosti, a nám se ho podařilo zvládnout v rekordním čase,“ uvedl Sergio Arreciado z výrobních procesů Seat.

Automatický plicní ventilátor z produkce automobilky dostal označení OxyGEN a na jeho návrhu se podílela řada dalších organizací, včetně společnosti Protofy.xyz nebo barcelonské univerzity. Výrobou bylo pověřeno 150 pracovníků z různých oblastí výroby závodu Seat Martorell.

Jedním z klíčových komponent automatického plicního ventilátoru se stal upravený motorek stěračů, kromě něj ale automobilka využila i různé hřídele z převodovky a další komponenty vyvinula zcela nově.

Ventilátor v současnosti prochází dlouhodobým testováním, které je součástí schvalovacího procesu. Mezitím linka stále pokračuje ve výrobě. „Už jen vědomí, že jsme se pokusili zachránit život, činí všechnu námi odvedenou práci smysluplnou,“ uvedl Francesc Sabaté z výzkumného a vývojového oddělen Seat.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme