TEST Subaru Forester vs. Škoda Kodiaq – Duel lesníka a medvěda
Úvod, pořizovací náklady
Subaru Forester je důkazem, nakolik v posledních letech vzrostl zájem o vozy kategorie SUV i jejich nabídka. Jestliže před deseti lety patřil do desítky nejprodávanějších SUV na českém trhu, aktuálně je až ve čtvrté desítce, a to přestože jsou jeho prodeje dvojnásobné než před deseti lety. Nedávno na trh dorazila verze pro modelový rok 2018, která v duchu tradic Subaru opět vylepšila vlastnosti auta, a tak je ideální příležitost Forester opět vyzkoušet.
A rovnou jsme ho postavili proti Škodě Kodiaq, obdobně velkému autu, které českým prodejům SUV aktuálně vládne. Zjišťovat tak budeme, zda Forester na mnohem prodávanější Kodiaq v něčem ztrácí a v čem ho naopak překonává.
Jelikož je Forester přeborník v zážehovým motorech, rozhodli jsme se proti sobě postavit benzinové čtyřválce, které jsou ostatně v souvislosti s emisními normami v SUV stále žádanější. Přímé motorové srovnání ale nakonec úplně nevyšlo, Forester k testu dorazil se základním atmosférickým dvoulitrem o výkonu 110 kW, kombinovaným s pohonem všech kol (standardně) a příplatkovou bezstupňovou převodovkou Lineartronic (za 50.000 Kč).
Tomu by u Kodiaqu výkonově odpovídal turbomotor 1.4 TSI (110 kW) s automatem a dvouspojkovou převodovkou, jenže taková kombinace z nabídky před nedávnem vypadla. Dostupná kvóta této varianty totiž byla již zaplněna, zřejmě v souvislosti s očekávaným nahrazením čtrnáctistovky motorem 1.5 TSI. A tak jsme museli sáhnout po silnějším motoru 2.0 TSI (132 kW) s DSG a čtyřkolkou. Forester sice ještě nabízí turbomotor 2.0 XT se 177 kW, k tak silnému agregátu ale Škoda odpovídající alternativu nemá. Nejsilnějším zážehovým motorem v nabídce Kodiaqu je právě 2.0 TSI se 132 kW.
Cenově atraktivní lesník
Už cena ukazuje, že Forester bude pro Kodiaq vyrovnaným soupeřem. Přestože je Subaru v českých podmínkách proti Škodovce přece jen exot, je levnější. Testovaný dvoulitr se 110 kW přijde na 700.000 korun, za kombinaci s automatem (CVT) zaplatíte o padesát tisíc více. V obou případech dostanete standardně pohon všech kol, zatímco však s manuálem jde o řešení s mezinápravovým diferenciálem a viskózní spojkou, k Lineartronicu dostanete systém variabilního rozdělení točivého momentu (Active Torque Split).
suv subaru skoda kodiaq testy srovnavacitesty
To za Kodiaq v případě motoru 2.0 TSI (132 kW) zaplatíte minimálně 792.900 korun. Pro něj ale platí, že standardem je nejen čtyřkolka, tvořená elektronickým rozdělováním točivého momentu mezi nápravy vícelamelovou kapalinovou spojkou, ale také automat, konkrétně sedmistupňové dvouspojkové DSG. Přesto je výchozí cenovka o dost vyšší než u soupeře. Pro úplnost dodejme, že kombinace 1.4 TSI (110 kW) s DSG a pohonem předních kol stála 702.900 korun.
Pořizovací náklady | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor | 2.0i (110 kW) | 2.0 TSI (132 kW) |
Stupeň výbavy/cena [Kč] | Active/750.000 | Active/792.900 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Airbagy | 7 | 7 |
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč] | S | S |
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč] | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč] | S/S | S/S |
Klimatizace | jednozónová automatická | dvouzónová automatická |
Kola | 17" hliníková | 17" hliníková |
Kožený volant [Kč] | - | S |
Metalíza [Kč] | 12.000 | 17.500 |
Mlhová světla vpředu [Kč] | S | 15.000* |
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] | - | 18.000 (dohromady) |
Rádio s ovládáním na volantu [Kč] | S | S |
Rezervní kolo [Kč] | dojezdové | 2.100 |
Tempomat [Kč] | - | 15.000* |
Třetí řada sedadel [Kč] | - | 23.000 |
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč] | S | 7.000 |
*V rámci sady Active Plus | ||
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 28.100/8.300 | 18.295/3.396+4.787 |
Přední blatník [Kč] | 4.900 | 6.860 |
Čelní sklo (vyhřívané) [Kč] | 21.700 | 9.448 |
Brzdové destičky přední [Kč] | 3.650 | 3.510 |
Mřížka v masce chladiče [Kč] | 5.770 | 2.646 |
Přední a zadní tlumič [Kč] | 4.650/14.000 | 3.600/3.383 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 650 | 970 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] | 36.082 | 16.917 |
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH | ||
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 5/3/12 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka [Kč] | - | 5 let/150.000 km za 13.200 |
Nelze přitom argumentovat bohatší výbavou mladoboleslavského medvěda. Forester už má v základní verzi Active slušnou výbavu, nechybí mu přední mlhovky, dojezdové rezervní kolo nebo vyhřívaná přední sedadla, za něž se u Kodiaqu musí připlácet. Jenže pokud si budete chtít u Foresteru něco přiobjednat (třeba kožený volant, který má v základu naopak Kodiaq), vaše možnosti jsou omezené. Nezbude vám nic jiného, než sáhnout po vyšším stupni výbavy. A to jste u kombinace s Lineartronicem najednou o 100.000 korun jinde...
Pokud vám ale pevně stanovené výbavové stupně nevadí, nebudete si ve Foresteru zoufat, protože výbavy je tu i díky inovacím pro modelový rok 2018 habaděj. Do výbavy se tak dostal bezpečnostní systém EyeSight 3.0 s adaptivním tempomatem, asistentem pro udržování auta v pruzích nebo automatickým brzděním.
U vyšších verzí dostanete diodové světlomety, vyhřívané čelní sklo, volant i přední a zadní sedadla, navigaci nebo hlídání mrtvého úhlu, tedy vlastně všechny důležité prvky, za něž se u Škodovky připlácí. Zajímavým detailem je i nově nabízený „Side View Monitor,“ neboli zpětná kamera na pravém vnějším zpětném zrcátku, zmenšující mrtvý úhel nebo nabízející lepší orientaci při parkování. Co však Forester nenabízí, je třetí řada sedadel. Za tu u mladoboleslavského SUV zaplatíte 23.000 korun, respektive 19.500 Kč (u vyšších výbav). U Subaru navíc nedostanete ani přední parkovací senzory, které by navzdory skvělému výhledu z auta leckteří řidiči ocenili.
Musíme ale uznat, že příplatková výbava je přece jen vyspělejší u Škodovky – třeba panoramatická střecha má u ní elektricky ovládané stínítko (u Subaru jen manuálně) a její parkovací kamera má mnohem kvalitnější obraz. A mladoboleslavský medvěd také lépe svítí, a to přestože oba testované exempláře měly diodové světlomety.
Také z hlediska servisních nákladů jasně dominuje Škodovka. Průměrná hodinová sazba v servisu je sice nižší u Subaru (650 korun proti 970 Kč), ceny sledovaných náhradních dílů jsou ale ve většině případů nižší u domácí značky. Třeba cenu zadních tlumičů u Subaru zvyšuje sériově dodávané automatické udržování světlé výšky, z toho důvodu jeden přijde na 14.000 korun. To u Škodovky tento díl stojí 3.383 korun, nebo 7.481 Kč – pokud zvolíte adaptivní podvozek. Mnohem dražší je i vyhřívané čelní sklo Subaru.
Naopak v otázce záruk boduje japonský lesník. Aktuálně totiž zdarma nabízí prodlouženou záruku na pět let, respektive do ujetí 200.000 kilometrů. U Škodovky dostanete v základu jen dvouletou záruku, k dispozici je však paket Mobilita Plus za 2.000 Kč s rozšířenou asistencí a prodlouženou zárukou na 5 let/100.000 km
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Základní cena | 8 | 6 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 8 |
Servis | 7 | 8 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,75 | 7,25 |
Design, interiér
Výrazný medvěd
Z objektivního hodnocení cen se přesuňme k ryze subjektivnímu hodnocení designu. A v tomto ohledu musím prohlásit, že jako hezčí a hlavně modernější na mě na první pohled působí Škoda Kodiaq. O její čtyřoké přídi s výrazně chromovanou maskou chladiče už bylo napsáno mnoho, některým se zdá příliš výrazná, možná až „asijská,“ za mě ale musím říci, že se mi zkrátka líbí. Škodováckým vozům je dlouhodobě vytýkán nudný vzhled a Kodiaq na kritiku reaguje, vyvolává emoce, a to je jen dobře. Na druhou stranu je Kodiaq z některých úhlů přece jen trochu neohrabaný a záď se až příliš podobá Superbu nebo Seatu Ateca.
Forester stejně jako předchůdci sází na siluetu nafouklého kombíku. Na pohled nezapře, že je oproti Kodiaqu menší autem, s délkou 4.610 mm a šířkou 1.795 mm je o 87 mm kratší i užší. S výškou 1.735 mm je ale zároveň o 80 mm vyšší. Aktuální příď s vykulenými světlomety a tradiční šestiúhelníkovou maskou chladiče ale moc nenadchne, Forester nicméně nikdy nebyl žádný krasavec. Jeho design totiž léta myslí hlavně na účelnost, a v tom boduje. Díky jednoduše tvarované karoserii se řidič snadno orientuje v prostoru, zpoza volantu krásně odhadne rohy karoserie.
Podobně je tomu také uvnitř Subaru. Palubní desku zdobí jen tenký vodorovný pás dekoru, jinak sází na jednoduché a účelné tvary. Mnoho kudrlinek není ani ve Škodovce, díky černému dekoru před spolujezdcem, který ukrývá druhou odkládací schránku, ale její vnitřek působí luxusněji. Jen škoda, že třeba leskle černá tlačítka na středovém tunelu se okamžitě opatlají. A ten minimalistický tachometr je nepochybně přehlednější u Subaru.
To se však nedá říci o jeho palubním počítači. Některé informace se vám v Subaru zobrazují uprostřed přístrojového štítu, další na displeji na vrchu palubní desky. Nešlo by to nějak jednodušeji, na jednom místě? A česky umí jen multimediální systém, zatímco informační displej je v angličtině. Navíc se ukazuje, že na některé ovladače se původně zřejmě ani nemyslelo. Vypínání hlídání vybočení z pruhu tak musíte hledat na stropě, stejně jako ovladač varování před nárazem. Ovládání bezpečnostních systémů na volantu nám tak ve Škodovce přijde logičtější a přehlednější.
suv subaru skoda kodiaq testy srovnavacitesty
A co prostor?
Jakožto klad SUV je obecně braný dobrý rozhled a v tomto pohledu jasně boduje Forester. Sedí se v něm pocitově výše, hlavně díky nízké palubní desce, díky bohatému prosklení a tenkým A sloupkům má řidič perfektní rozhled do všech stran. To po bezprostředním přesednutí do Kodiaqu se cítíte skoro až stísněně, interiér vás více obepíná, palubní deska je vyšší, také boční okna jsou proti Foresteru nižší. V otázce materiálů a zpracování to jsou vyrovnaní soupeři, byť v Kodiaqu se nepochybně budete cítit jako v modernějším autě. Některé jeho detaily jsou ale lacinější, třeba dveřní madla.
Multimediální systém má jasnější grafiku ve Škodovce, obrazovka zaujme svým vysokým rozlišením. Osmipalcový displej navíc nepostrádá tradiční otočné ovladače, což kvitujeme. Přesto tlačítka na pravé straně displeje už vyšší řidiči nemají tolik po ruce a musejí se po nich nepohodlně natahovat.
HODNOCENÍ DESIGNU | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Vnější vzhled | 7 | 8 |
Vnitřní vzhled | 7 | 8 |
Zpracování | 8 | 8 |
Ergonomie | 7 | 8 |
Konektivita | 8 | 9 |
Průměr | 7,40 | 8,20 |
To z hlediska sedadel oba vozy myslí hlavně na rodinné zaměření. Ani jedny sedačky nenabízí nijak zvláštní oporu, u Kodiaqu je to způsobeno hlavně jejich šířkou. Sedadla ve Foresteru jsou užší, minimální boční vedení ale znamená, že ani jeho sedadla vás v zatáčkách příliš nepodrží.
Na zadních sedadlech pak není tolik patrný výrazně delší rozvor Kodiaqu (2.791 vs. 2.640 mm). Místa je tu tak nějak obdobně, při sednutí „za sebe“ jsem dokonce měl větší rezervu v Subaru. Prostor v Kodiaqu navíc mohou omezit příplatkové sklopné stolky (za 2.000 Kč), umístěné přesně ve výšce kolen. Nad hlavou mám ale ve Foresteru jen mírnou rezervu, prostor notně ukrajuje střešní okno, dodávané pro vyšší stupně výbavy. Sedák je vzadu stejně dlouhý u obou aut, pohodlnější posaz je ale přece jen v Kodiaqu – sedák je umístěn výše, a tak lépe podpírá stehna. Je tu i více místa v oblasti loktů a mnohem více prostoru nad hlavou, a to přitom i testovaný „kodiak“ měl panoramatické střešní okno. Nastavitelný sklon opěradla nabízí oba vozy, posuvnou zadní lavici má však jen Kodiaq.
V otázce zavazadelníku pak Subaru na Škodovku zkrátka nestačí, a to přestože Kodiaq do testu dorazil v sedmimístné verzi, která část objemu ukrajuje. I tak je jeho 560 litrů (dokonce 650 litrů v pětimístném provedení) o hodně více než 488 litrů Foresteru, navíc díky posuvné zadní lavici lze zvětšit až na 765 litrů (835 litrů u pětimístné varianty). V případě Subaru zase sedm litrů objemu ubírá elektricky ovládané víko kufru. U něj ale hlavně vadí, že se neotvírá příliš vysoko, japonští konstruktéři zkrátka na vzrostlé Evropany tolik nemysleli. Kodiaq nahání objem hlavně délkou, naopak v oblasti podběhů je jeho zavazadelník o 70 mm užší.
Srovnání zavazadelníků | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Objem zavazadelníku [l] | 488 | 560 |
Délka zavazadelníku [mm] | 860 | 1070 |
Šířka zavazadelníku mezi podběhy [mm] | 1070 | 1000 |
Výška zavazadelníku po plato [mm] | 440 | 450 |
Nakládací hrana zavazadelníku [mm] | 730 | 750 |
Navíc i Forester myslí na praktické prvky, maličkosti se vejdou pod dvojité dno, větší zavazadla upevníte pomocí čtyř ok a k dispozici je i praktický gumový koberec. Měkká roletka ale není nic moc, kvalitnější najdete rozhodně v Kodiaqu. Vadí nám i pomalinké elektrické otevírání víka kufru. Mladoboleslavský soupeř je lepší také z hlediska odkládacích ploch v kabině. Před spolujezdcem má hned dvě schránky, zatímco ta jediná v Subaru není nijak zvlášť velká.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Prostornost | 7 | 8 |
Přední sedačky | 7 | 7 |
Zadní sedačky | 7 | 8 |
Kufr | 7 | 9 |
Variabilita | 8 | 9 |
Průměr | 7,20 | 8,20 |
Motor, jízdní vlastnosti
Boxer proti TSI
Pod kapotou obou testovaných automobilů sice pracují zážehové čtyřválce o objemu dvou litrů, tím ale vzájemná podobnost končí. U Škodovky jde o řadový, turbodmychadlem přeplňovaný motor s obchodním označením 2.0 TSI, naladěný v tomto případě na 132 kW a 320 N.m. U Subaru mluvíme o „boxerovi“ s protiběžnými písty, který v testovaném atmosférickém provedení poskytuje 110 kW a 198 N.m. K dispozici je též turbodvoulitr, nabízí ovšem 177 kW a 350 N.m, a to už jsme výkonově zase někde jinde.
Náskok Kodiaqu v otázce výkonu a točivého momentu ale zapřít nejde. Dynamika Subaru je totiž v této základní variantě přinejlepším průměrná, reakce notně omezuje příplatkový Lineartronic. Moc nepomáhá ani motor vytáčet (vrchol výkonu leží v 6200 otáčkách, točivý moment vrcholí v 4200 otáčkách), ve vyšším spektru se v Subaru dočkáte leda tak „vysavačového“ hučení bez jakéhokoliv nárůstu elánu. Patrné je to hlavně na dálnici, kde i v mírném stoupání bezestupňová převodovka nechá vytočit agregát k 4500 otáčkám, aby v kopci vůbec udržela sto třicítku...
A bezestupňová převodovka s kapalinovým měničem není ani tolik příjemná při popojíždění po městě. Stačí jen o trochu silněji sešlápnout plyn a Subaru splašeně vyrazí vpřed. To samé platí při manévrování během parkování, couvání s tak ostrými reakcemi není v omezeném prostoru žádný med. Třeba v nové Impreze pracuje Lineartronic výrazně lépe!
Dynamické měření | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Pneumatiky | Bridgestone Dueler H/L | Continental ContiSportContact5 |
Rozměr pneumatik | 225/55 R18 | 235/55 R18 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 12,5/20,3/24,1 | 6,6/9,6/13,3 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2400 | 2400 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 46,6/85,9/123,9 | 47,6/86,1/123,8 |
Motor Kodiaqu je zkrátka pro uživatele mnohem příjemnější. Nejde jen o znatelně lepší dynamiku (Forester jsme měřili s manuálně zvolenými „virtuálními“ stupni), ale také o lepší odhlučnění. Dvoulitr Kodiaqu prakticky neslyšíte, zatímco charakteristické jadrnosti boxeru Subaru se nevyhnete. A to při delších jízdách třeba na dálnici moc příjemné není...
Pochvalu zaslouží také spolupráce s převodovkou. Sedmistupňové DSG jsme mnohdy kritizovali pro jeho cukavé chování při rozjezdech, v Kodiaqu je ale vše v pořádku. Jedná se totiž o převodovku DQ500 s mokrými spojkami a nikoliv o DSG se suchými spojkami. I ve vyšších rychlostech je změna převodu naprosto hladká, DSG také vcelku hbitě reaguje na manuální pokyn. To ruční řazení šesti „virtuálních“ stupňů Subaru tak pohotové není.
V čem je to však podobné, je spotřeba, která je u obou vozů zkrátka vyšší, v průměru se pohybuje kolem deseti litrů, což není úplně málo. Kolem deseti budete jezdit s oběma vozy po dálnici, na okresní silnici spotřeba klesne k devíti, zatímco ve městě se dostanete na více než jedenáct. Ve vzájemném porovnání se tak dá jen říci to, že u Kodiaqu za vyšší spotřebu dostanete alespoň mnohem větší elán než u Foresteru.
HODNOCENÍ MOTORU | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Zrychlení | 7 | 9 |
Pružnost | 6 | 8 |
Spotřeba udávaná | 8 | 7 |
Spotřeba v testu | 7 | 7 |
Odhlučnění motoru | 7 | 8 |
Průměr | 7,00 | 7,80 |
Na silnici i mimo ni
Také co se týče jízdních vlastností, je to vyrovnaný souboj. Zvlášť na podvozku Foresteru (McPherson vpředu, dvojité lichoběžníky vzadu) je patrné, že je dimenzován i na mnohem silnější agregáty. Jeho karoserie se sice v oblouku občas povážlivě naklání, stopu ale drží srdnatě. Při vyšší rychlosti je navíc skvělé i tlumení nerovností, a to i na rozbitých českých silnicích. Naopak ve městě dá Forester najevo přece jen tvrdší nastavení, hlavně příčné nerovnosti dá posádce občas tvrdě pocítit.
suv subaru skoda kodiaq testy srovnavacitesty
Kodiaq, využívající vzpěry McPherson a víceprvkové zavěšení vzadu, jezdí skvěle. Zatáček se nebojí, zároveň ale v otázce tlumení je asi nejpohodlnější Škodovkou. Pomáhají tomu u testovaného exempláře i adaptivní tlumiče za 25.000 korun (u testované verze), které však v komfortním režimu už karoserii Kodiaqu docela rozhoupou. Tlumení jednotlivých nerovností je pak sice na vysoké úrovni, ve srovnání s Foresterem je však odhlučnění podvozku horší. Jednotlivé výtluky docela uslyšíte, v obou případech jsme přitom jezdili na 18palcových kolech. To v Subaru žádné rány nebo hluk od kol neuslyšíte.
Kodiaq je naopak lepší v otázce odhlučnění aerodynamického hluku. Ve Foresteru šum vzduchu kolem karoserie zkrátka uslyšíte, co v kombinaci se zmíněným hlukem motoru znamená, že delší dálniční přejezdy jsou s ním méně příjemné.
Kde naopak Forester zaujme, je prostor mimo silnici. Už od počátku věků je tohle SUV uzpůsobené jízdě mimo vozovky, a přestože za několik generací Forester zcivilněl, stále se jízdy mimo zpevněné cesty nebojí, spíš naopak. Na nezpevněném povrchu auto ožije a okamžitě si uvědomíte, jak si takovou jízdu užívá. Něčeho takového se v Kodiaqu rozhodně nedočkáte. Navíc ho ve srovnání se Subaru limituje i světlá výška. Světlost Foresteru je totiž opravdu vysoká, činí 221 mm, zatímco u Kodiaqu má hodnotu 187 mm (189 mm u sedmimístné verze).
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
Ovladatelnost | 9 | 8 |
Komfort odpružení | 7 | 9 |
Odhlučnění podvozku | 8 | 7 |
Řízení | 8 | 7 |
Řazení | 7 | 9 |
Brzdy | 8 | 8 |
Průměr | 7,83 | 8,00 |
Závěr
Závěr
Subaru Forester se sice po čtyřech generacích v mnohém změnilo, charakter automobilu, který si užívá i jízdy mimo zpevněné cesty, však zůstal zachován. Přestože schopnosti mimo silnice zdůrazňují mnohá SUV, jen málokteré si takovou jízdu užívá tak jako Forester.
Ne každý však takový vůz hledá, většina zákazníků raději chce, aby SUV parádně jezdilo na silnici a v tomto ohledu Forester na dnešního soupeře přece jen ztrácí. Jeho jízdní vlastnosti jsou možná o chloupek jistější než u Kodiaqu, ten je ale komfortnější, ať už svým pohodlným podvozkem nebo lepším odhlučněním. Motor nebo aerodynamický hluk v něm prakticky neuslyšíte. A Škoda myslí více i na rodiny s dětmi, sedmimístné uspořádání Forester nenabízí.
Zklamáním pak byl základní atmosférický motor Foresteru. Jeho dynamika je v kombinaci s Lineartronicem přinejlepším průměrná, s přeplňovaným dvoulitrem je Škoda mnohem rychlejší. To můžeme částečně vysvětlit o hodně vyšším výkonem, jenže ona je podle našich zkušeností svižnější i se stejně výkonným 1.4 TSI (110 kW), který však už v kombinaci s pohonem všech kol nekoupíte.
Silnější motor tak nebyl tím rozhodujícím faktorem, který dnes rozhodl o vítězství Kodiaqu. Škodovka je celkově vyspělejší, prostornější a uvnitř působí moderněji. Typickému uživateli SUV tak Kodiaq vyhoví více. Kdo ale častěji vyráží mimo silnice, ten nedá dopustit na Forester. Jen málokteré SUV si takovou jízdu užívá jako „lesník.“
suv subaru skoda kodiaq testy srovnavacitesty
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Subaru Forester | Škoda Kodiaq |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,75 | 7,25 |
DESIGN | 7,40 | 8,20 |
INTERIÉR | 7,20 | 8,20 |
MOTOR | 7,00 | 7,80 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7,83 | 8,00 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 7,44 | 7,89 |
Subaru Forester 2.0i (110 kW) Lineartronic
Nejlevnější verze modelu | 700.000 Kč (2.0i/110 kW AWD Active) |
Základ s testovaným motorem | 750.000 Kč (2.0i/110 kW Lineartronic AWD Active) |
Testovaný vůz bez příplatků | 990.000 Kč (2.0i/110 kW Lineartronic AWD Executive) |
Testovaný vůz s výbavou | 990.000 Kč (2.0i/110 kW Lineartronic AWD Executive) |
Plusy
- Robustní technika
- Slušná základní cena
- Parádní jízdní vlastnosti
Minusy
- Přinejlepším průměrná dynamika
- Horší odhlučnění
- Omezená možnost konfigurace
Škoda Kodiaq 2.0 TSI (132 kW) DSG
Nejlevnější verze modelu | 702.900 Kč (1.4 TSI/110 kW DSG Active) |
Základ s testovaným motorem | 792.900 Kč (2.0 TSI/132 kW DSG 4x4 Active) |
Testovaný vůz bez příplatků | 911.900 Kč (2.0 TSI/132 kW DSG 4x4 Style) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.149.600 Kč (2.0 TSI/132 kW DSG 4x4 Style) |
Plusy
- Prostorná kabina
- Spolupráce motoru a převodovky
- Pohodlný podvozek
Minusy
- Lacinější materiály uvnitř
- Lehčí řízení
Foto: Ondřej Lilling