Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Japonsku představilo novou limitku WRX S4 STI Sport#

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Nová limitovaná edice, jejíž jméno zní Sport Sharp, vychází z modelu WRX S4 STI Sport EyeSight, který zdobí řada funkčních komponent s označením STI.

Na první pohled přitom vozy z limitované edice příliš nevyčnívají z řady. Jejich exteriér se od běžné produkce odlišuje především černými doplňky, jako je splitter, difuzor, decentní křídlo či nástavce prahů, a tmavě šedou mřížkou chladiče. V podbězích se pak zabydlely 18“ hliníkové disky lakované černou barvou.

Výraznější změny se odehrály v kabině. Posádka se může těšit například na sportovní sedadla Recaro, čalouněná kombinací kůže a semiše, která dostala kontrastní prošívání a samozřejmě nesmí chybět logo STI. Kombinace koženého čalounění s kontrastním prošíváním a lesklými povrchy se navíc objevila i na volantu a unikátním voliči převodovky.

Kromě úprav zaměřených na lepší požitek z jízdy ovšem automobilka pamatovala i na úpravy spojené s komfortem na delších cestách. Vůz tak dostal například zesílenou zvukovou izolaci, která by měla potlačit 200Hz hluk při jízdě 0,6 decibel na předních a 0,5 decibel na zadních sedadlech (tedy ve srovnání s tradičním modelem STI Sport).

Pod kapotou je ukryt víceméně standardní 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k) s maximálním točivým momentem 400 N.m, který posílá výkon na systém pohonu všech kol přes převodovku typu CVT.

Bližší pohled ovšem prozradí, že pohonné ústrojí není tak úplně standardní. Subaru totiž do vozu ukrylo hned několik doplňků s označením STI, které by měly zajistit kvalitnější zážitek z jízdy.

Vůz dostal například přední a zadní rozpěru tlumičů, sportovní vzduchový filtr s lepší průchodností, chladič oleje, výztuhy karoserie a sportovní výfukový systém.

Výroba modelu WRX S4 STI Sport# bude omezena na 500 kusů, jejichž cena by se měla pohybovat okolo 4.471.000 japonských jenů, tedy cca 1.045.400 Kč. Automobilka už ovšem nepřijímá žádné nové rezervace, takže je víc než pravděpodobné, že už jsou všechny vozy rozebrány.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

10. 7. 2020 20:35
Re: Bylo by to auto na prádní svezení....
No, já jsem hlavně před lety jezdil s pořádným WRX STi a to mělo dokonalý manuál (a i tu ručku)! ;-)
10. 7. 2020 19:18
Re: Bylo by to auto na prádní svezení....
nevím v kolika Subaru jste jel nebo jezdíte, ale jejich CVT převodovka na ty motory padne jak *** na hrnec. Je téměř dokonalá.
9. 7. 2020 20:53
Bylo by to auto na prádní svezení....
...pokud by to ovšem Subaru nezařízlo hnusnou CVT převodovkou a el. P brzdou! :-O :-( :-( :no: :no: :no: