Nová generace Subaru WRX STI by mohla nabídnout přes 400 koní
Nová generace vlajkové lodi Subaru by měla dostat zcela nový motor, jehož výkon by měl překonat hranici 400 koňských sil.
Podle článku webu Forbes, který získal informace od zdroje blízkého automobilce, by měla nová generace WRX STI dorazit v roce 2021 a pod kapotou by měla mít zcela nový 2.4 litrový přeplňovaný boxer o výkonu cca 400 koní s točivým momentem okolo 490 Nm.
Nový motor, dosud označovaný jako FA 24, by měl být výrazně přepracovanou verzí 2.4 litrového přeplňovaného čtyřválce boxer z modelu Ascent. Pod kapotou WRX STI by se však mohl objevit s novými písty, silnější klikovou hřídelí a upravenými ventily nebo sáním. Forbes navíc zmiňuje i zvýšení tlaku přeplňování.
Zatím se jedná pouze o spekulace, pokud by se však potvrdily, vzrostl by výkon oproti minulé generaci WRX STI o cca 90 koní. Za zmínku však stojí, že poslední generace WRX STI dolovala na některých trzích (např. USA & Japonsko) výkon z přeplňovaného dvoulitrového boxeru EJ20, se kterým automobilka pracovala již od roku 1989. Poprvé se totiž představil pod kapotou první generace Subaru Legacy.
O slabší verzi WRX se bohužel zatím příliš nemluví, podle očekávání by však mohla dostat stejný motor, pouze naladěný na nižší výkon.
Ačkoliv jsou všechny informace neoficiální, Forbes dále zmiňuje, že technici Subaru při vývoji pohonné jednotky pro nové STI brali jako měřítko nový 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec Mercedes-AMG, použitý v modelech A45 a CLA45, který se pyšní titulem nejsilnější produkční dvoulitrový čtyřválec na světě.
Sama automobilka o novém modelu dosud mlčí, v minulosti se však objevilo několik zajímavých spekulací. Podle zpráv z různých zdrojů by mohlo nové WRX STI dostat manuální řazení a v nabídce by se mohla objevit i varianta kupé. Další zprávy pak hovoří o možnosti, že se na vývoji vozu bude podílet i Toyota, se kterou má Subaru stále bližší vztah.
Design budoucí generace WRX STI nám Subaru v minulosti naznačilo konceptem Viziv Performance. Z věrohodnějšího soudku zpráv pak můžeme zmínit stavbu vozu na platformě SGP (Subaru Global Platform) a chybět by neměla ani nejnovější verze pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD.