Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supra by nakonec mohla dostat i šestistupňový manuál

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Osmistupňový automat ZF je sice skvělý, přesto se najde spousta lidí, kteří by si raději sázeli rychlosti podle svého. A možná se brzy dočkají.

Toyota Supra byla krátce po svém odhalení kritizována z mnoha důvodů. Většině kritiků vadilo především masivní sdílení techniky s automobilkou BMW, někdo si postěžoval na příliš divoký design a bez povšimnutí nezůstala ani absence manuální převodovky. A co si budeme povídat, její absence mrzela i nás.

Spolupráci Toyoty s BMW jsme Supře odpustili již dáno – ostatně bez ní by pravděpodobně nová Supra ani nevznikla. A na absenci manuální převodovky v nabídce jsme téměř zapomněli, neboť osmistupňový automat od ZF funguje zkrátka výrobně.

Jenže i když jsou automaty v mnoha ohledech lepší než manuály, za volantem sportovního vozu (zvláště s pohonem správné nápravy) bývá s manuálním řazením zkrátka větší zábava a řidič si jízdu více užívá. A tak není divu, že po něm řada zákazníků stále volá. A Toyota je zřejmě vyslyšela.

Začátkem roku totiž Tetsuya Tada, technický šéfinženýr nové Supry, během prezentace modelu pro rok 2021 na Daytona Beach přiznal, že automobilka zkoušela vůz i s manuální převodovkou. Současně ale dodal, že prozatím nebylo rozhodnuto o jeho výrobě. Jenže to už se možná změnilo.

Podle informací japonského magazínu Mag X by totiž manuální převodovka pod kapotou Supry již měla „být v přípravě“. Zatím se jedná o neověřené spekulace, přesto je vysoce pravděpodobné, že bychom se časem skutečně mohli dočkat Supry s manuální šestistupňovou převodovkou.

Informace o manuální převodovce přitom přicházejí jen relativně krátce poté, co se objevily zvěsti o ještě ostřejším provedení Supra GRMN. Ta by měla dostat motor z nové generace BMW M3/M4, schopný generovat přes 500 koní, který by měl minimálně pod kapotami BMW nabídnout manuální i automatickou převodovku.

Kolem sdílení nejsilnější motorizace se však stále vedou spekulace. Podle některých zpráv se totiž BMW nechce o svůj vrcholný šestiválec dělit, což by nakonec mohlo vést k velmi limitované produkci nejsilnější Supry GRMN. Nejčastěji se mluví o cca 200 kusech a prodeji až v roce 2023.

Nabízí se tak otázka, pro jaké motorizace bude vlastně očekávaná manuální převodovka určena. Supru lze totiž v současnosti koupit s 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem a standardním 3.0 litrovým přeplňovaným šestiválcem. Do budoucna se pak očekává silnější šestiválec z BMW M3/M4, případně úprava stávajícího motoru na výkon okolo zhruba 400 koní.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

4. 8. 2020 20:16
Re: Kéž by to pochopili i u Alfy Romeo!
Ale prd, to s těma emisema (nebo s "nedostatečnou poptávkou) jsou jen trapné výmluvy výrobců! :-( :no: :no: :no:
4. 8. 2020 10:58
Re: Automat v Supře
Uľavilo sa Ti?
To, že ty rád iba točíš volantom ešte neznamená, že nie je veľa iných ľudí, ktorí radi aj šoférujú a koordinujú prácu oboch rúk a nôh...
4. 8. 2020 10:47
Re: Automat v Supře
Vidíš, inteligence jsi moc nepobral, ale přesto tu můžeš své výplody napsat. Tomu se říká demokracie ;-)
4. 8. 2020 08:47
Automat v Supře
Automat v Supře je naprosto skvělej, brekot po manuálu je brekot študentíků, kteří na ni stejně nikdy mít nebudou ... takže na ně s-r-á-t a zvysoka.
3. 8. 2020 20:37
Re: Kéž by to pochopili i u Alfy Romeo!
Ktora 3ka ma v USA manual?