Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supra by nakonec mohla dostat i šestistupňový manuál

Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
56 Fotogalerie
Diskuze (27)

Osmistupňový automat ZF je sice skvělý, přesto se najde spousta lidí, kteří by si raději sázeli rychlosti podle svého. A možná se brzy dočkají.

Toyota Supra byla krátce po svém odhalení kritizována z mnoha důvodů. Většině kritiků vadilo především masivní sdílení techniky s automobilkou BMW, někdo si postěžoval na příliš divoký design a bez povšimnutí nezůstala ani absence manuální převodovky. A co si budeme povídat, její absence mrzela i nás.

Spolupráci Toyoty s BMW jsme Supře odpustili již dáno – ostatně bez ní by pravděpodobně nová Supra ani nevznikla. A na absenci manuální převodovky v nabídce jsme téměř zapomněli, neboť osmistupňový automat od ZF funguje zkrátka výrobně.

Jenže i když jsou automaty v mnoha ohledech lepší než manuály, za volantem sportovního vozu (zvláště s pohonem správné nápravy) bývá s manuálním řazením zkrátka větší zábava a řidič si jízdu více užívá. A tak není divu, že po něm řada zákazníků stále volá. A Toyota je zřejmě vyslyšela.

Začátkem roku totiž Tetsuya Tada, technický šéfinženýr nové Supry, během prezentace modelu pro rok 2021 na Daytona Beach přiznal, že automobilka zkoušela vůz i s manuální převodovkou. Současně ale dodal, že prozatím nebylo rozhodnuto o jeho výrobě. Jenže to už se možná změnilo.

Podle informací japonského magazínu Mag X by totiž manuální převodovka pod kapotou Supry již měla „být v přípravě“. Zatím se jedná o neověřené spekulace, přesto je vysoce pravděpodobné, že bychom se časem skutečně mohli dočkat Supry s manuální šestistupňovou převodovkou.

Informace o manuální převodovce přitom přicházejí jen relativně krátce poté, co se objevily zvěsti o ještě ostřejším provedení Supra GRMN. Ta by měla dostat motor z nové generace BMW M3/M4, schopný generovat přes 500 koní, který by měl minimálně pod kapotami BMW nabídnout manuální i automatickou převodovku.

Kolem sdílení nejsilnější motorizace se však stále vedou spekulace. Podle některých zpráv se totiž BMW nechce o svůj vrcholný šestiválec dělit, což by nakonec mohlo vést k velmi limitované produkci nejsilnější Supry GRMN. Nejčastěji se mluví o cca 200 kusech a prodeji až v roce 2023.

Nabízí se tak otázka, pro jaké motorizace bude vlastně očekávaná manuální převodovka určena. Supru lze totiž v současnosti koupit s 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem a standardním 3.0 litrovým přeplňovaným šestiválcem. Do budoucna se pak očekává silnější šestiválec z BMW M3/M4, případně úprava stávajícího motoru na výkon okolo zhruba 400 koní.

 

Vstoupit do diskuze (27)