Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki odhaluje ceník nového Jimny: V plné palbě stále do půl milionu

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Zatímco na řadě evropských trhl je nový Jimny k dostání již řadu týdnů, čeští zákazníci dosud nevěděli, na kolik je vyjde. Dnes však automobilka konečně zveřejnila oficiální ceník.

První oficiální snímky nového Suzuki Jimny jsme viděli již v polovině minulého roku, teprve dnes jsme však dostali příležitost si poctivého malého offroada vyzkoušet i v Česku. A současně s prezentací jeho dovedností nám automobilka odhalila i jeho ceník. V nabídce je přitom pouze jedna karoserie, jediná motorizace a dva stupně výbavy.

České ceny nového Suzuki Jimny startují na částce 422.900 Kč, za což dostanete vůz osazený motorem 1.5 VVT s manuální pětistupňovou převodovkou, pohonem všech kol 4x4 AllGrip a základní výbavu Premium.

Ta nabízí kompletní paletu bezpečnostních systému, ve které nechybí například systém nouzového brzdění (DSBS), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW), systém rozpoznání dopravních značek (TSR) nebo elektronická uzávěrka diferenciálu (BLSD).

Při pohledu na exteriér prozradí nižší výbavu například halogenové světlomety, ocelové disky s pneumatikami 195/80 R15, černě lakované vnější kliky nebo černě lakovaná zpětná zrcátka, která postrádají vyhřívání. V interiéru se pak budou muset zákazníci smířit pouze s manuální klimatizací a audio-systémem podporujícím MP3, CD a Bluetooth.

Suzuki Jimny – české ceny a technická data
Motor 1.5 VVT
Zdvihový objem [cm3] 1462
Výkon [kW/min] 75/6000
Točivý moment [Nm/min] 130/4000
Převodovka 5MT 4AT
Zrychlení 0-100 km/h [s] - -
Maximální rychlost [km/h] 145 140
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,8 7,5
Cena Premium [Kč] 422.900 -
Cena Elegance [Kč] 468.900 496.900

Ani ve standardní výbavě však malému Jimny nechybí například vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání předních oken nebo zadní sedadla dělená v poměru 50:50. Volant je bohužel nastavitelný pouze výškově, nabídne však ovládání audia, hadnsfree i tempomatu s omezovačem rychlosti.

Za příplatek 46.000 Kč zákazníci dostanou výbavu Elegance (cena 468.900 Kč), která přidává automatickou klimatizaci, systém Suzuki Smartphone Audio s Bluetooth + NAVI, zadní osvětlení kabiny, sluneční clony se zrcátky a držáky dokladů, 12V zásuvku v zavazadlovém prostoru a schránku v zavazadlovém prostoru.

Výbava Elegance přináší také světlomety s LED projektorem a ostřikovači nebo zatmavená zadní boční skla a sklo pátých dveří. Potěší také volant obšívaný kůží nebo kliky a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie. V podbězích jsou pak umístěny disky z lehké slitiny s pneumatikami 195/80 R15.

Na vrcholu nabídky pak opět najdeme Jimny s motorizací 1.5 VVT, pohonem všech kol 4x4 AllGrip a výbavou Elegance, místo pětistupňové převodovky však Jimny dostal pouze čtyřstupňový automat. I přes vyšší spotřebu, vyšší hmotnost (1.165 kg vs. 1.185 kg) a nižší maximální rychlost pak cena vzrostla až na 496.900 Kč.

A příplatková výbava? Ta jako obvykle v případě Suzuki téměř neexistuje. Zákazníci si mohou připlatit 9.000 Kč za dvoutónový metalický lak, nebo prodlouženou záruku na 12 měsíců (4.500 Kč), nebo 24 měsíců (6.500 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - white label
21. 9. 2019 00:42
Re: pecka
jj :-O ;-)
Avatar - woody-alien
20. 9. 2019 00:04
Re: pecka
První pětidvířko na světě, jehož druhý pár dveří by byl...až za autem. :D ;-)
Avatar - white label
19. 9. 2019 23:27
Re: pecka
Souhlas, my jsme měli velmi dlouho obdobný 4st. hdm automat na Polu III/6N2 (3dv., 1.4 16V/55kW, pofacelift) a ta převodovka byla jedna z vůbec nejlepších věcí na tom autě. :yes:
Avatar - white label
19. 9. 2019 23:23
Re: pecka
Jdi do háje s 5 dverákom, tím spíš u tak malého auta...
Avatar - woody-alien
19. 9. 2019 21:22
Re: pecka
Je vidět, že jsi pouze teoretik. Nikdy jsi v tom nejel, ale víš svoje. Čtyřka v automatu u Swifta je jen tak pro zajímavost delší než pětka v manuálu. Čili pro tu tvojí 120 rozhodně vhodnější, nižší otáčky, méně hluku. A po šesti letech používání tohohle automatu můžu s klidem zopakovat, že spousta moderních vícestupňových automatů ve srovnatelných autech by se za své sladění s motorem měla oproti tomuhle obstarožnímu čtyřstupni stydět.