Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swace odhaluje český ceník. Zájemci o hybridní kombi si však musí pospíšit

David Bureš
Diskuze (20)

Suzuki se po letech vrací k vozu s karoserií kombi. Nejde však o vlastní konstrukci, Swace je totiž přeznačkovaná Toyota Corolla Touring Sports.

Značka Suzuki uvádí na český trh model Swace, který je dalším výsledkem spolupráce s automobilkou Toyota. Jedná se o kompaktní kombi s full-hybridním pohonem, které využívá techniku Corolly Touring Sports. České ceny vozu s hybridním ústrojím s osmnáctistovkou o výkonu 72 kW začínají na částce 610.900 korun.

A to znamená, že Suzuki Swace je v základu levnější než originál, který mu dal techniku. Ceny Toyoty Corolla Touring Sports s tím samým pohonem začínají podle aktuálního ceníku na částce 637.900 korun.

Zájemci o vůz si však budou muset pospíšit. V rámci předprodeje bude totiž na český trh zatím dodáno jen prvních 12 kusů v obou úrovních výbavy. Zahájení standardního prodeje se v tuto chvíli očekává v druhé polovině roku 2021.

Výbava Swace je každopádně už v základu bohatá. Zahrnuje sedm airbagů, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou nebo zadní parkovací kameru. Dále nechybí ani vyhřívaná přední sedadla, kožený multifunkční volant s vyhříváním, 16palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, elektricky ovládané víko zavazadelníku nebo diodové světlomety včetně LED mlhovek.

Komu by to však nestačilo, je tu ještě druhý výbavový stupeň Elegance, který stojí 702.900 korun. Za příplatek 92.000 korun proti základnímu stupni Premium výbavu doplňuje o sledování mrtvého úhlu, parkovací senzory, automatický parkovací asistent, bezklíčové odemykání, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo bi-LED světlomety.

Suzuki Swace je na rozdíl od výchozího automobilu dostupný výhradně ve verzi 1.8 Hybrid. Ústrojí Toyoty kombinuje atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 72 kW pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem o výkonu 53 kW čerpajícím energii z baterie o kapacitě 3,6 Ah a planetovou převodovkou. Poháněná jsou přední kola. Oproti výchozímu autu se pak Swace liší jen v drobnostech, jako je jinak řešená příď, s novým nárazníkem a logem značky přesunutým ke kapotě.

První full-hybrid Suzuki je další součástí spolupráce mezi touto automobilkou a Toyotou. Již dříve se u nás začalo v limitovaném počtu prodávat SUV Across, což je převlečená Toyota RAV4 s plug-in hybridním pohonem. Třeba v Indii zase Toyota se svými značky prodává deriváty Suzuki Vitara Brezza nebo Suzuki Baleno.

David Bureš
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - palix
22. 1. 2021 12:39
Re: Mal som rad suzuki
Ja by som kľudne kúpil aj Suzuki, ale muselo by mať viditeľne nižšiu cenu ako originálna Toyota. Podľa ceny prezentovanej v článku to tak nevyzerá. Od Suzuki by som nemal problém s motorkou a z áut možno Jimny,
Avatar - Barry Lyndon
22. 1. 2021 00:08
Re: Halóó, pane...
no prodaných... Aby snížili flotilové emise, museli ta auta dealeři přihlásit na sebe. Takže kupující kupuje de facto předváděčku (ba co hůř, loňskou předváděčku). Nebude první zapsaný v TP, což teda taky nic moc...
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2021 23:27
Re: Mal som rad suzuki
Nemám s tím problém, vždyť je to celkem jedno, jaký předek tam máš. Suzuki potřebuje snížit emise a tohle je nejsnazší způsob, díky Swace si můžeš koupit Swift.
21. 1. 2021 22:06
Halóó, pane...
... nezamykejte prosím ještě tu prodejnu, beru jedno to swacé, tu Toyotu, jak na ni dáváte tu užásnu slevu! Nebo už máte všech těch 12 autíček prodaných?! :-O
21. 1. 2021 21:39
Re: Re: Ma to smysl?
Suzuki sa bude predavat asi horsie, pre realneho kupca je tu moznost narazit na nejaku zabudnutu skladovku v lepsej cene ako original.