Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift 4x4: Čtyřkolka v Německu s příplatkem 900 Euro

24. 1. 2011 • 11:13
18
11
Zobrazit náhledy (18)
Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift
Pohon 4x4 je u Suzuki Swift již tradicí. Na vybraných trzích se začal prodávat i v nejnovější generaci.

Pohon všech kol se zadní nápravou připojitelnou přes viskózní spojku letos slaví v Suzuki Swift 20 let. Poprvé se objevil v 2. generaci s motorem 1,6 16V (68 kW), po faceliftu z roku 1996 bylo 4x4 dostupné s agregátem 1,3 16V (50 kW) – toto provedení se prodávalo také jako Subaru Justy. První moderní Swift z roku 2005 také dostal pohon všech kol, tentokrát měla jeho třináctistovka výkonu 68 kW.

Nepřekvapí proto, že poslední generace dostala také možnost 4x4. Dodává se k motoru 1,2 Dual VVT (69 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou. V principu se jedná o stále stejný druh pohonu – permanentní 4x4 s viskózní spojkou, která při prokluzu předních kol přesouvá na zadní nápravu odpovídající část dostupného točivého momentu.

Swift 4x4 má světlo výšku zvýšenou o 25 mm na 165 mm, celková výška je tedy 1535 mm. Instalace pohonu zadní nápravy si vyžádala zmenšení palivové nádrže o 2 litry (na 42 l) a zmenšení zavazadlového prostoru o litr na 210 l v základní konfiguraci.

Kombinovaná spotřeba Swiftu 4x4 je 5,5 l/100 km, o půl litru více než s pohonem předních kol. Maximální rychlost je shodná (165 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h o 1,1 sekundy horší (13,4 s).

Cena v Německu je stanovena na 14.490 Euro (350 tisíc korun), což je jen o 900 Euro (22 tisíc Kč) více než stejně vybavená verze s pohonem předních kol. Swift 1,2 VVT s pohonem 4x4 je tedy dokonce levnější než stejný motor s předním pohonem a automatickou převodovkou.

K případnému uvedení Swift 4x4 na český trh zatím nejsou k dispozici bližší informace. Kromě pohonu všech kol letos výrobní program rozšíří také turbodiesel 1,3 DDiS (55 kW), původem od Fiatu.

Témata
24. 1. 2011 23:14
Re: Suzuki nebude použávat žádní benzíny
No, tak ani s těmi dýzly to nemá u Suzuki VW jistý...

[odkaz]
Avatar - woody-alien
24. 1. 2011 22:33
Re: Sněžný diblík
Nový Swift Sport už byl potvrzen s atmosférickou 1,6. ;-) :yes:
Avatar - woody-alien
24. 1. 2011 22:30
Re: Sněžný diblík
Subaru Justy mění převleky velmi často. Kdysi bývalo i dvojčetem právě Suzuki Swift...tam bylo Justy čtyřkolka.
24. 1. 2011 17:07
Suzuki nebude použávat žádní benzíny
od VW, pouze ropáky, takže žádný strach ;-)
24. 1. 2011 16:32
Re: Sněžný diblík
Nebude to dlouho trvat a nová koncernová trojka od VW bude mít taky 4x4. Trochu se bojím jaký vliv bude mít VW na budoucnost Suzuki... pokud by to měl být kanibalismus v podobě použití motorů a pohonů od Suzuki ve VW tak to by ještě šlo, ale Swift s HTP by byl zlej sen.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku