Suzuki Swift 4x4: Čtyřkolka v Německu s příplatkem 900 Euro
Pohon všech kol se zadní nápravou připojitelnou přes viskózní spojku letos slaví v Suzuki Swift 20 let. Poprvé se objevil v 2. generaci s motorem 1,6 16V (68 kW), po faceliftu z roku 1996 bylo 4x4 dostupné s agregátem 1,3 16V (50 kW) – toto provedení se prodávalo také jako Subaru Justy. První moderní Swift z roku 2005 také dostal pohon všech kol, tentokrát měla jeho třináctistovka výkonu 68 kW.
Nepřekvapí proto, že poslední generace dostala také možnost 4x4. Dodává se k motoru 1,2 Dual VVT (69 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou. V principu se jedná o stále stejný druh pohonu – permanentní 4x4 s viskózní spojkou, která při prokluzu předních kol přesouvá na zadní nápravu odpovídající část dostupného točivého momentu.
Swift 4x4 má světlo výšku zvýšenou o 25 mm na 165 mm, celková výška je tedy 1535 mm. Instalace pohonu zadní nápravy si vyžádala zmenšení palivové nádrže o 2 litry (na 42 l) a zmenšení zavazadlového prostoru o litr na 210 l v základní konfiguraci.
Kombinovaná spotřeba Swiftu 4x4 je 5,5 l/100 km, o půl litru více než s pohonem předních kol. Maximální rychlost je shodná (165 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h o 1,1 sekundy horší (13,4 s).
Cena v Německu je stanovena na 14.490 Euro (350 tisíc korun), což je jen o 900 Euro (22 tisíc Kč) více než stejně vybavená verze s pohonem předních kol. Swift 1,2 VVT s pohonem 4x4 je tedy dokonce levnější než stejný motor s předním pohonem a automatickou převodovkou.
K případnému uvedení Swift 4x4 na český trh zatím nejsou k dispozici bližší informace. Kromě pohonu všech kol letos výrobní program rozšíří také turbodiesel 1,3 DDiS (55 kW), původem od Fiatu.