Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svět Škodovek otevírá. Koukněte na speciály, které nemají ani v továrním muzeu značky

David Bureš David Bureš 12. 7. 2021 • 03:07
150
2
Zobrazit náhledy (150)
Škoda 130 LR prototyp Škoda Octavia 1.8T 4x4 Svět škodovek Svět škodovek Svět 130 RS Svět Henlein Svět Henlein Svět Henlein Svět Henlein Svět Henlein Svět Superb 3,6 FSI 4x4 Svět Octavia 1,8T Long Svět 105 S Follow me Svět 120 LE Super Estelle Svět Rapid 135 RIC Svět škodovek Model superbu Model superbu Škoda 120 GLC - prototyp Garde Škoda 110 R Škoda 110 R Škoda 720 1-2 Škoda 720 Škoda 720 Combi 1-4 Škoda 990 Nov Favorit Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Škoda 105 SP Svět škodovek Svět škodovek Škoda 761 Lajnovací vůz Johur Škoda pick-up Hivo Svět škodovek Škoda Favorit 1600 H Svět škodovek Škoda 130 LR/H Svět škodovek Svět škodovek Škoda 1202 pohřební Škoda 1202 Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Škoda Favorit typ 904 Škoda 110 L Rallye Škoda ArtCars Škoda ArtCars Škoda ArtCars Škoda ArtCars Svět škodovek Škoda 130 L/R MTX Rallye Škoda Favorit 136 L/R MTX a Škoda Favorit 136 L/R Škoda Felicia tréninková Svět škodovek Škoda Popular Special Sport kupé Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Svět škodovek Škoda Octavia první generace v prodloužené verzi pro úřad vlády. Vozila i tehdejšího premiéra Miloše Zemana Škoda Superb druhé generace se šestiválcem a vládní historií. Zažil prezidenty Klausa a Zemana Škoda Superb druhé generace se šestiválcem a vládní historií. Zažil prezidenty Klausa a Zemana Škoda Octavia první generace v prodloužené verzi pro úřad vlády a Škoda Superb druhé generace se šestiválcem Jedna z prvních verzí užitkového vozu Škoda Beta na základech Favoritu Škoda Favorit Doprovodná Škoda 120 L Doprovodná Škoda 120 L Doprovodná Škoda 120 L Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia RS WRC Edition a v pozadí tréninkový vůz Armina Schwarze a Romana Kresty Škoda Octavia Škoda Felicia v provedení s dlouhým hardtopem Škoda Felicia v provedení s dlouhým hardtopem Škoda Felicia v provedení s dlouhým hardtopem Škoda Felicia v provedení s dlouhým hardtopem Škoda Felicia v provedení s dlouhým hardtopem Svět Škodovek Svět Škodovek Svět Škodovek Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Svět Škodovek Svět Škodovek Prototyp Škody 110 R z roku 1969 pro L.I. Brežněva. Ten však dárek odmítl a vůz se vrátil zpět k nám Škoda 450 Škoda 450 Škoda 450 Škoda 450 Škoda 450 Prototyp Škody 720 kombi Prototyp Škody 720 kombi Prototyp Škody 720 kombi Prototyp Škody 720 sedan Prototyp Škody 720 sedan Prototyp Škody 720 sedan Prototyp Škody 720 sedan Svět Škodovek Svět Škodovek Vozy továrního dánského týmu Škoda Motorsport Škoda 130 RS z roku 1978 Škoda 130 RS z roku 1975. Jeden ze tří vyrobených kusů s pětistupňovou převodovkou, se kterým Vojtěch a Enge přispěli k titulu mistrů Evropy. Škoda 130 RS z roku 1975. Jeden ze tří vyrobených kusů s pětistupňovou převodovkou, se kterým Vojtěch a Enge přispěli k titulu mistrů Evropy. Škoda 130 RS z roku 1975. Jeden ze tří vyrobených kusů s pětistupňovou převodovkou, se kterým Vojtěch a Enge přispěli k titulu mistrů Evropy. Škoda 130 RS z roku 1975. Jeden ze tří vyrobených kusů s pětistupňovou převodovkou, se kterým Vojtěch a Enge přispěli k titulu mistrů Evropy. Škoda 130 LR/H, jeden ze dvou prototypů pro skupinu S Okruhová verze Škody Favorit Škoda 130 R/H, která podle dobového testu Světa motorů jezdila až 265 km/h Škoda Rapid 130 L v úpravě Sport od německého dealera Svět Škodovek Škoda Tudor v provedení STW, která se kvůli clu vyvážela do Finska jako užitkový vůz. Uvnitř však byla již z výroby připravena sada pro přestavbu na osobní automobil. Škoda Tudor v provedení STW Škoda Tudor v provedení STW Škoda Tudor v provedení STW Škoda Rapid 135 RiC s nájezdem jen několik desítek kilometrů. Zároveň jeden z mála kusů s elektronickým vstřikováním, katalyzátorem a lambda sondou Škoda Rapid 135 RiC s nájezdem jen několik desítek kilometrů. Zároveň jeden z mála kusů s elektronickým vstřikováním, katalyzátorem a lambda sondou Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Spartak 445 Škoda Spartak 445 Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Škoda 130 L Sport upravovaná v západním Německu Svět Škodovek Škoda 1201 coby dodávka Škoda 990 NOV Favorit Škoda 990 NOV Favorit Škoda 990 NOV Favorit Škoda 990 NOV Favorit Škoda 990 NOV Favorit, druhý vyrobený kus ověřovací série. Jméno Favorit se do názvu nakonec nedostalo, 990 se změnilo na 1000 MB Svět Škodovek

Nové muzeum vozů Škoda nedaleko Benešova láká i na exponáty, které neuvidíte ani v továrním muzeu automobilky v Mladé Boleslavi.

Milovníci historických automobilů mají nový výletní cíl. Mezi Čerčany a Poříčím nad Sázavou, tedy jen nějakých 40 kilometrů z centra Prahy, otevřelo nové muzeum Svět Škodovek, které, jak z názvu vyplývá, je věnováno historickým vozům mladoboleslavského výrobce. Unikátní expozice přitom prezentuje množství zajímavých automobilů.

Stálá expozice se rozkládá na ploše velké 1400 m2 a je rozdělena do pěti tematických sekcí. Jedna prezentuje závodní a okruhové speciály, druhá prototypy. Třetí je věnovaná užitkovým automobilům, čtvrtá výrobním programu značky Škoda a poslední je historickou učebnou autoškoly.

Majitelé Pavel a Tomáš za nějakých 15 let dali dohromady zajímavou sbírku 100 automobilů, z nichž asi šedesátka bude v muzeu vystavena. Mezi nimi jsou přitom i opravdové lahůdky, Škodu 110R věnovanou L.I. Brežněvovi či originální tréninková Octavia Armina Schwarze a Romana Kresty s ochranným rámem, závodním podvozkem a řadou originálního příslušenství.

Mezi nejcennější exponáty pak patří i závodní speciál 130 LR/H, jenž původně vznikl coby prototyp pro rallye skupinu S. Za zmínku ale jistě stojí rovněž prezidentský Superb 3.6 VR6 nebo vládní Octavia Long s prodlouženou karoserií, stejně jako prototypy Škoda 990 NOV Favorit (předobraz 1000 MB) nebo Škoda 720, ještě s tuzemským designem, před navázáním spolupráce s Italdesignem.

Milovníci nejen historických Škodovek si tak v muzeu přijdou na své a v mnoha případech uvidí i speciály, které nemá ani tovární muzeum automobilky v domovské Mladé Boleslavi.

Nové soukromé muzeum vozů Škoda vzniklo v areálu mezi Čerčany a Poříčím nad Sázavou, v prostorech, kde kdysi sídlil podnik Jawa Mrač a předtím firma Jindřicha Krauchera, vášnivého automobilového závodníka a šikovného konstruktéra. Otevřeno je od 10:00 do 17:00, a to v případě července a srpna od úterý do neděle. V září a říjnu je ve stejnou dobu otevřeno výhradně o víkendech a během svátků, stejně jako od dubna do května. Mimo tyto dny je otevřeno jen po telefonické domluvě.

Vstupné činí 150 korun pro dospělého, děti a senioři zaplatí stovku. Děti do výšky 120 centimetrů pak mají vstup zdarma. Naopak rodinné vstupné pro dva dospělé a až pět dětí vyjde na 400 Kč.

Adresou mimochodem muzeum spadá do obce Mrač, majitelé ale upozorňují, že se muzeum nenachází přímo v této obci, ale u silnice č. 109 mezi Poříčím nad Sázavou a Čerčany. Do navigace každopádně zadejte Mrač 73, Waze či Mapy.cz si však už poradí i s heslem Svět Škodovek.

Související články

Témata
Avatar - beibej
13. 7. 2021 22:07
Re: Příjemně strávená hodina
Byl jsem dneska. Absolutně paráda! Pro Škodovkáře povinost! :yes: Dost závodniček a najdou se i užitkáče a rarity. Lidi naprosto skvělí. Parkování před vchodem. Doporučuji všem.
Avatar - mariov8
13. 7. 2021 09:18
Příjemně strávená hodina
Je to v průmyslovém areálu u řeky za Čerčanama. U silnice je cedule, nedá se zabloudit. Přítomen je i dětský koutek a dá se tam koupit i nějaké občerstvení. Vzhledem k docela pěknému počtu některých unikátů, ať už prototypů, vývojových verzí hnacích agregátů nebo závodních speciálů, to stálo za to. Muzeum není nijak pompézní nebo rozsáhlé, ale ta hala obsahuje pár kousků, které za to stojí a aby to nevyznívalo špatně, zas tak málo tam toho také není. Za mne spokojenost a doporučuji každému, kdo si chce nějaké ty prototypy prohlédnout nejen na monitoru nebo v knize. Orientováno je to spíše na Youngtimery než Oldtimery, takže současní taťkové si přijdou na své i si zavzpomínají. Příjemně strávená hodina.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud