Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Někdo převlékl Mazdu MX-5 za Ferrari 250 GTO, teď se jí zbavuje

Ondřej Mára
Diskuze (0)

První generace populárního japonského roadsteru dostala výrazně přepracovanou příď, záď ale působí trochu zanedbaně.

Mazda MX-5 asi nepotřebuje dlouhé představení. Ikonický japonský roadster si získal zástupy fanoušků svými jízdními vlastnostmi, vcelku spolehlivou technikou, designem i snadnou modifikovatelností. Někteří majitelé jsou ale ochotni zajít s úpravami až tak daleko, že na základech MX-5 vytváří repliky docela jiných strojů.

Mnozí si možná vzpomenou na kit, díky kterému se dá na technice MX-5 postavit třeba replika slavné Alfy Romeo Tipo 184. Dnes se ale podíváme na přestavbu, která se snaží imitovat ikonické Ferrari 250 GTO. A dokonce může být vaše.

Video se připravuje ...

Základem přestavby je Mazda Mx-5 z roku 1992, která byla jako nová prodána v Japonsku. Správně se tedy bavíme o modelu Eunos Roadster, což je označení, pod kterým byl vůz nabízen na japonském trhu. V loňském roce byl vůz importován do USA, kde se nyní draží prostřednictvím webu Cars & Bids.

Sytě červená MX-5 může zaujmout třeba nízkým nájezdem pouze 75.600 kilometrů, tím nejzajímavějším je ale unikátní bodykit Monocraft, který byl inspirován již zmiňovaným Ferrari 250 GTO. Mazda je sice výrazně menší, takže proporce moc nesedí, minimálně přední část ale působí docela propracovaně.

Stačí se podívat na výraznou příď s výrazným nasávacím otvorem dole a trojicí menších otvorů výš. Na Ferrari odkazují také kulaté světlomety ve vystouplých blatnících, stylové směrovky nebo ventilační otvory nad motorem. Zajímavý je také fakt, že se celý jednodílný kryt přídě i s blatníky vyklápí směrem vpřed.

Od předního sloupku dál je však dobře patrné, jaký vůz se stal základem přestavby. Stačí se podívat na dobře známé kliky dveří. Klasická zrcátka nahradila jinak tvarovaná zrcátka s chromovaným krytem. Místo plátěné střechy má vůz pevnou střechu, která zaujme snad jen trojicí vertikálních výřezů v zadní části a protažením až k zadním světlům. To si ovšem vyžádalo i úpravu víčka nádrže.

Vzadu pak vidíme výrazně přepracovaný nárazník s velkým výřezem uprostřed, to je ovšem asi jediná větší změna. Standardní zadní světla celou iluzi kazí, stejně jako obyčejná koncovka výfuku. Za zmínku pak stojí i 14“ litá kola v podbězích, která pochází z novější generace MX-5. Volba vhodnějších (ideálně drátěných) kol přitom mohla celou repliku výrazně povznést.

Pod kapotou je standardní 1,6litrový atmosférický čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 85 kW a 136 Nm točivého momentu. O jeho přenos na zadní kola se stará manuální pětistupňová převodovka. K lepším jízdním vlastnostem by však měl přispět alespoň stavitelný podvozek Tein.

Video se připravuje ...

Úpravou prošla také kabina, nečekejte ale nic stylového. Vůz dostal sportovní sedačku řidiče, volant Nardo se stříbrným dekorem, nový středový tunel, nové dekory palubní desky i výplně dveří a upravené koberce. S designem exteriéru ale kabina absolutně neladí.

V době psaní článku zbývalo do konce aukce zhruba 12 hodin a na vůz bylo 11 příhozů, přičemž nejvyšší nabídka dosahovala 9.200 dolarů, tedy cca 203.104 Kč. Na poněkud nekonzistentní přestavbu to není vůbec špatné, sjednotit styl vozu ale bude vyžadovat další investice.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme