Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Countach
Lamborghini Countach
Lamborghini Countach
Lamborghini Countach
23 Fotogalerie

Takto se správně umývá první skutečný supersport od Lamborghini. Je to věda!

Profi lázeňská kúra pro letité Lamborghini. Pro mnohé první opravdový supersport vyžaduje mimořádnou péči, kterou mu poskytl profesionál se svým týmem před zapnutou kamerou.

„Je to auto z plakátu, auto mých snů,“ sdělil upřímně automobilový sběratel a stejně vášnivý motoristický novinář Matt Farah, když postával nad svým zaprášeným Lamborghini. Hlavní postava televizních epizod The Smoking Tire přistavil jedinečný Countach 5000 Quattrovalvole.

Pro řadu odborníků neexistuje lepší příklad prvního supersportovního Lamborghini, muzejní exemplář Faraha navíc dorazil s nájezdem ani ne 29 tisíc kilometrů bez nehod a jiných následků dopravní džungle.

Symbol sportovní kategorie zaslouží královskou péči, proto byl k údržbě exteriéru doporučen nejpovolanější z novodobých čističů aut – Larry Kosilla coby majitel úspěšné detailingové společnosti AMMO těžící z téměř dvacetiletých zkušeností svého zakladatele. Energický čtyřicátník dostává podobně exkluzivní zakázky, proto si zařídil podporu tří členů učenlivého týmu.

Sestavu postarších mycích maniaků potěšila možnost dotknout se limitované edice brutálního Lamborghini, po úvodní prohlídce padla volba na jedno mytí a jedno leštění. Vybrat standardnější postup několika fází bylo příliš riskantní vlivem tenké vrstvy továrního lakování. „Chci, aby auto vypadalo dobře, abych se ním mohl dále bavit,“ řekl Matt s nervózním úsměvem před nutným opuštěním garáže.

Rudý býk parkoval v multimilionové sbírce, první pohled kryl vnější i vnitřní nedostatky, které ale neunikly Kosillovi a jeho kumpánům. Po úvodní rozpravě a prohlídce pod drobnohledem se leštící jednotka pustila do práce.

První proces mytí nejhrubších nečistot od kol po střechu probíhal venku na ochranné podložce. Aplikaci rozpouštějící pěny i sušení museli pánové snést přímo pod sluncem kvůli speciální rohoži proti úniku chemie do veřejné kanalizace.

Úspěch odstranění hrubých nečistot předcházel zaparkování Lamborghini zpět do dílny. Pod reflektory došlo na precizní prohlídku všech částí vozu v rámci přípravy mycí strategie. Nejproblémovější byly okraje karoserie, barva zde dosahuje ještě slabší vrstvy a tradiční nasazení strojních pomocníků by mohlo trvale poškodit vnější vrstvy červené barvy.

Alternativním ošetřením papírově tenké vrstvy se stalo manuální očištění hran jemným mikrovláknem M110, což byla tvrdá práce, která běžně znecitlivuje prsty. „Tento způsob změnil spousty práce na šílené množství práce,“ dodal Larry. Pohled z pohodlí od obrazovky naopak přináší blahodárné pocity kultivace a správného přístupu k italskému veteránovi. Přibývající lesk možná dopoval energií i čtyři oddané sluhy v gumových rukavicích.

Nejnáročnější etapu Kosilla přirovnal k malování pokojů od okrajových drobností štětcem po plošný zásah válečkem. Výměna mikrovláknových utěrek za automatické leštící strojky nastala až po ujištění, že kotouče nemohou nikde zanechat nevratné škrábance. Akumulátorové leštičky pomohly k odstranění defektů zdánlivě bezchybného exteriéru.  

Postupem od záhybů k větším plochám pánové našli panely lakované opakovaně někdy v minulosti. Countach postupně začínal zářit, během náročné kúry si pánové vyměnili řadu nových poznatků a načerpaných zkušeností, poučné rozpravy by mohly zaujmout i diváky zainteresované do dokonalého mytí aut.

Uvedení Lamborghini do výstavního lesku bez kazů trvalo okolo osmi hodin, zkušení aktéři přiznali náročnost práce, která je vždy těžká v přímé úměře s výjimečností přistaveného modelu. Excelentně umýt kusově limitovaný exemplář staré éry bylo přesně tak složité.

Závěrečnou položkou komplexního leštění velkými kotouči pomalu končilo celodenní wellness Lamborghini. Po zalepení hran se leštičky rozjely naplno a výslednou záři stačilo zakonzervovat přípravky AMMO. Zaprášené kupé vystřídalo zrcadlově nablýskané provedení téměř odpuzující vodu díky důkladně hladkému laku po celém Lamborghini, kterému by nikdo netipoval rok výroby 1988. Matt byl právem spokojen, „co budu dělat, abych to udržel?“ ptal se Larryho. „Nesahej na to,“ usmál se jeho dobrý přítel a dodal, že stačí pořádný oplach u usušení vlhkým ručníkem z mikrovlákna.