Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra se vrací na Slovensko. Bude tam vyrábět armádní speciály

David Bureš
Diskuze (12)

Nově zřízená Tatra Defence Slovakia bude působit v Trenčíně, v prostorách ministerstva obrany, kde historicky sídlil státní vojensko-opravárenský závod.

Tatra se v posledních letech zaměřuje na různorodé speciály postavené na míru pro specifickou klientelu, mezi níž tradičně patří také ozbrojené složky. A právě na tuto oblast se hodlá dále zaměřit, a to i díky návratu na Slovensko, kde bude Tatra opět po letech vyrábět.

Kopřivnická firma totiž nově zřídila dceřinou společnost Tatra Defence Slovakia, která ve slovenském Trenčíně bude vyrábět podvozky, kabiny a některé typy nástaveb na svá vozidla. Sídlit bude v pronajatých prostorách patřících Ministerstvu obrany Slovenské republiky, kde historicky sídlil státní vojensko-opravárenský závod. Do budoucna tu společnost hodlá investovat miliony eur a nastartovat tím zdejší výrobu nákladních vozidel Tatra určených pro ozbrojené složky.

„Čeká nás hodně práce, ale v horizontu pěti let plánujeme proinvestovat tři miliony eur. Slovensku, a zejména Trenčínu a jeho okolí to přinese nejen množství nových pracovních míst, ale taky posílení pozice silného a prosperujícího regionu v oblasti strojírenské výroby,“ komentuje návrat Tatry na Slovensko Michal Baláž ze společnosti Tatra Defence Slovakia.

Zpočátku v Trenčíně vznikne minimálně 50 kvalifikovaných pracovních míst s potenciálem dalšího růstu, a to i pro lokální dodavatele, včetně výrobců specializovaných nástaveb na nákladní vozidla. U nich by díky návratu Tatry na Slovensko mohly vzniknout až stovky nových pracovních míst.

Firma totiž kromě výroby plánuje vybudovat i partnerskou síť slovenských firem vyrábějících specializované nástavby na vyráběná vozidla nebo navázat spolupráci s Fakultou speciální techniky Trenčínské univerzity Alexandra Dubčeka v oblasti duálního vzdělávání studentů. Cílem slovenské Tatry je primárně oslovit tamější ozbrojené složky a být pro ně nejvhodnější dodavatel nákladních vozidel.

„Podpora rozvoje slovenského obranného průmyslu spolu s vytvářením pracovních příležitostí je jednou z našich priorit. Jsem přesvědčen, že na Slovensku jsou šikovní lidé a specialisti, jejichž odborné kapacity jsou důležitou podmínkou pro úspěšný rozvoj obranného průmyslu. Tuto spolupráci proto vítám,” doplňuje slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.

Pro Tatru přitom výroba na Slovensku není ničím novým. Od padesátých měla pobočné závody v Bánovicích nad Bebravou, Bratislavě a Čadci. O ně však v rámci privatizace a chystaného rozdělení Československa přišla v roce 1990.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

12. 7. 2021 17:23
Re: Konecne
Však hej, muklov budú potrebovať.
Avatar - wakantanka
12. 7. 2021 14:42
Re: Realna cinnost
No ale účel to splnilo, auto sa "narodilo" na Slovensku. Rovnako tak som svojho času čumel, ako vo VW v Košiciach rozoberali hotové autá a ládovali to do kontajnerov. A bolo mi povedané, že to ide ako náhradné diely do Ruska, kde sa to poskladá a "narodia" sa Škody, Seaty, VW , Audiny a tuším aj nejaké to Bentley. :-)
Avatar - pratel
12. 7. 2021 12:26
Re: Realna cinnost
no a nas mily Igorko sa napakoval na antigenovych testoch..... prast jak uhod
12. 7. 2021 09:14
Re: Realna cinnost
Bude to podobne ako kedysi s obrnenymi Tatrapan-mi: Podvozky Tatra sa posielali ciastocne rozobrate, a na Slovensku to v Majskeho Sipoxe znovu poskladali. Sam som bol pri vyvoji toho auta a videl som ze do Banoviec to chodilo tusim v piatich celkoch. Nemali tam na to ziadnu linku, par robosov to skladalo prakticky "na kolene". Bol to skratka len taky o*eb, aby sa nabalili "ti spravni" ludia...
Avatar - Beefcake
12. 7. 2021 08:37
Re: Konecne
Ved "pracant", nie ? 8-s