Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Trucks na Dnech NATO 2018 představí klasiku i současné stroje

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 9. 2018 • 10:00
30
6
Zobrazit náhledy (30)
Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Nexter Titus Tatra T813 TP 8×8 Tatra T813 TP 8×8 Tatra T813 TP 8×8 Tatra T813 TP 8×8 Tatra T813 TP 8×8 Tatra T813 TP 8×8 Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon Tatra Tigon

Kopřivnická automobilka představí na Dnech NATO průřez bojovou, záchrannou, civilní i historickou technikou.

Tatra Trucks patří k tradičním účastníkům a se společnosti Czechoslovak Group je jedním z hlavních partnerů největší bezpečnostní přehlídky v Evropě - Dny NATO & Dny Vzdušných sil AČR.

Významná akce pořádána v letošním roce o víkendu 15. a 16. září se již tradičně koná v areálu mošnovského letiště u Ostravy. Letošní ročník bude mimořádný, protože bude připomínkou 100. výročí samostatného Československa. Přehlídky se zúčastní jak ozbrojené složky České republiky, tak i partnerských zemí NATO.

Letošní ročník bude speciální kvůli 100. výročí samostatného Československa, proto si kopřivnická automobilka pro návštěvníky připravila nejen výstavu vozidel z její současné výroby, ale i veteránů.

K vidění bude díky tomu legendární Tatra 111, jeden z nejslavnějších nákladních automobilů. Díky své spolehlivosti a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu si rychle získal oblibu nejen u ozbrojených složek v Československu, ale i v zahraničí.

Právě tento model, který má na svém kontě téměř 34.000 vyrobených exemplářů v letech 1942 až 1962, se stal mezníkem v historii těžkých nákladních automobilů své značky, když jako první spojil kopřivnickou koncepci podvozku se vzduchem chlazeným vidlicovým vznětovým dvanáctiválcem a pohonem všech kol.

Z historických vozidel bude dále k vidění Tatra 148, jejíž výroba se rozběhla v roce 1972 a byla ukončena o deset let později. Tato modelová řada dodnes patří k nejpopulárnějším zástupcům své značky a má na svém kontě 113.647 vyrobených exemplářů. Díky tomu je tento typ prvním v historii své značky, u nějž byla překročena hranice 100.000 vyrobených kusů.

Poslední výlet do historie značky Tatra má na dnech NATO představovat Tatra 813, pro níž se vžilo označení Kolos, které původně patřilo osmikolovému vojenskému provedení s velkou čtyřdveřovou kabinou určenému především pro využití v roli těžkého tahače.

Ze současného portfolia bude vystavena nová Tatra Phoenix 8x8 Euro 6 ve svém nejnovějším provedení pro rok 2018, obrněné vozidlo TITUS a dále Tatra 815-7 KAPA 6x6. Ve VIP zóně bude k vidění nová samohybná houfnice „Dana" neboli dělo automobilní nabíjené automaticky a obrněné vozidlo PATRIOT.

Na dynamickou ukázku si společnost Tatra Trucks pro letošní rok připravila něco speciálního a představí během ní hasičský speciál s délkou 12.285 mm, šířkou 2900 mm a výškou 3700 cm - nepřehlédnutelný TIGON vyvíjený ve spolupráci s rakouskou firmou Rosenbauer. Je to jedno z největších vozidel na podvozku Tatra, které kdy bylo postaveno.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
17. 9. 2018 08:28
Re: Tatra 111
Informace je podstatná, protože drtivou většinu konstruktérů v Tatra Kopřivnice tvořili od jejího vzniku Němci. Navíc Kopřivnice samotná leží v Sudetech a byla silně německá.
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
17. 9. 2018 00:02
Re: Tatra 111
Proč? Já se ptám, neboť toho o ní moc nevím. Pokud jen vznikla z popudu Wehrmachtu, a jinak se o její vývoj zasloužili českoslovenští konstruktéři, pak mi to přijde jako informace zcela nepodstatná.
16. 9. 2018 08:14
Re: Tatra 111
Ne, zásadní není....jen podstatná.
Avatar - Pekelná Micinka
15. 9. 2018 22:47
Re: Tatra 111
A je to zrovna pro vyznění tohoto článku nějak zásadní informace?
Avatar - Pekelná Micinka
15. 9. 2018 22:46
Micka v Ostravě!!!
Holky tu mate pěkny!

Jen ta organizace NATO days je na *, letadla lítají poměrně daleko od diváků, a v protisvětle, že nejen, že nejdou dobře fotit, ale ani pořádně vidět. Oproti jakémukoliv normálnímu leteckýmu dnu je to dost zklamání a dost nechápu, proč celá plocha není organizována jinak, aby mohly letové ukázky probíhat v ose drah letiště.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku