Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technické novinky Nissanu Micra. Co umí revoluční auto?

David Bureš David Bureš 7. 10. 2016
16
Micra se v nové generaci radikálně změnila. O proměně jsme si popovídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, vedoucí Nissanu pro malé vozy.

O páté generaci Nissanu Micra výrobce hovoří, že je revoluční. Neplatí to jen pro vnější design, který mezigeneračně prošel radikální proměnou, či pro nárůst rozměrů, auto je s délkou 3.999 m o 174 mm delší než předchůdce, ale také pro moderní bezpečnostní prvky. Nejen o nich jsme si na pařížském autosalonu povídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, která má v Nissanu na starosti vozidla segmentu B.

Nissan v případě micry mluví o revoluci. Proč jste k ní přistoupili?

Museli jsme reagovat na vývoj segmentu. Doba mezi konceptem nové generace a sériovou verzí je dlouhá, od příchodu dosavadní micry se trh hodně proměnil. Také očekávání zákazníků od auta segmentu B jsou velice odlišná. Museli jsme reagovat na trendy a nabídnout zákazníkům vyšší bezpečnost nebo zajímavý vzhled, který nyní očekávají.

I samotný design se radikálně proměnil. Co všechno se změnilo?

Příď je velice sportovní. Auto je delší než předchůdce a také širší. Je dokonce nejširší ve svém segmentu, což zvětšuje vnitřní prostor. Máme jeden z nejširších interiérů v B-segmentu. Důležitá je také individualizace vzhledu.

A co interiér?

Co se týče vnitřku, kladli jsme důraz na jednotlivé detaily. Obecně jsme chtěli mít kabinu jako ve větších a dražších vozech.

Micra vsadila na moderní techniku. Co všechno nabízí v tomto ohledu?

Micra přijíždí s balíčkem elektronických asistentů Nissan Intelligent Mobility. V rámci něj nabízíme automatické brzdění s rozpoznáním chodců. Novinkou v segmentu je detekce chodců při couvání. Jestliže vycouváváte u supermarketu z parkovacího auta a za vámi jde dítě, auto ho uvidí a automaticky zastaví. Máme i asistent pro jízdu v pruzích. Ten však nereaguje až v době, kdy vjedete na hraniční čáru pruhu, ale reaguje už dříve, aby k tomu vůbec nedošlo.

Ještě nějaký systém pomáhá při řízení?

Ano, máme tu aktivní řízení, které vám pomáhá třeba při zatáčení na kruhových objezdech. Systém napomáhá udržet zvolený oblouk. Jestli se ptáváte, mámo, kam jedeš, v micře se vám to už stávat nebude. Specialitou je i mikrobrzdění před zpomalovacími prahy. Díky němu už na nich nebudete s autem skákat. Technika je tu proto, ne aby vás omezovala, ale aby vám pomáhala. Chtěli jsme, aby auto bylo bezpečné, ale zároveň jízdně potěšilo.

Co je podle vás hlavním důvodem pro nákup micry?

Je to vyvážení komfortu a jízdních zážitků. Nebývá zvykem, aby auto segmentu B bylo komfortní a zároveň sportovní. Zákazníci to ale chtějí, a tak jsme se rozhodli zkombinovat dvě dobré věci, jako bychom zkombinovali čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu.

Je micra globálním autem?

Micra je navržena pro Evropu. Je vyráběna v Evropě. Nepochybujte o tom, že je to auto pro Evropu. Lidé jsou ale lidé a v podstatě všude chtějí to samé. Proto zvažujeme prodej micry i na dalších trzích. Nejdříve se ale chceme ujistit, že micra bude skutečně splňovat očekávání klientů i v ostatních koutech světa. Věřím ale, že se to podaří a že se micra podívá i do dalších regionů.

Má vůz něco společného s podobně velkým cliem od aliančního partnera Renault?

Auto je zvenku kompletně nové. Všechno, co zvenku vidíte, je nové. Je to design Nissanu, je to platforma Nissanu. Je to kompletní Nissan. Vyrábíme ho však v továrně Renaultu. Má však všechno know-how a DNA Nissanu.

Proč jste výrobu micry pro Evropu přesunuli z Indie do Francie?

Kvůli výrobě v Indii jsme nemohli flexibilně reagovat na poptávku, dodávky aut trvaly dlouho. Jelikož u nové micry nabídneme množství individualizačních prvků zvenku i zevnitř, musíme rychle reagovat na zákazníky. Nemůžeme je nechat dlouho čekat.

Plánujete nabídnutí elektrické verze nové micry?

Ano, jsme lídři v elektromobilitě. Jestli to v Evropě bude dávat smysl, můžeme využít naše znalosti a naši techniku. Pokud to evropské zákazníky bude zajímat, přijdeme s tím. Přiznám, že možnost elektrické micry studujeme.

A co další varianty? Co třeba hot hatch nebo sedan?

Sedan neplánujeme, v tradičním segmentu B chceme být nadále zastoupeni pouze hatchbackem. Co se týče sportovní verze, evropští zákazníci to chtějí. Myslíme na to.

Výrobci neustále rozšiřují nabídku B-SUV i Nissan nabízí Juke. Vy však přijíždíte s novou microu. Myslíte si, že segment konvenčních malých hatchbacků je stále živý?

I to je důvod, proč jsme novou micru tak změnili. Segment B se totiž za uplynulá léta hodně proměnil. Jádro třídy ale zůstává stále silné. Z hlediska Evropy zhruba čtvrtina zákazníků vstupuje do segmentu B z většího segmentu C, lidé downsizingují svá auta. To ale znamená, že už nechtějí kompromisy, žádají to samé, jako ve větších třídách, tu samou bezpečnost, tu samou kvalitu, ten samý jízdní požitek nebo komfort.

A co turbodiesely, jsou stále živé?

Ano, turbodiesely jsou stále motory dneška. Pořád existuje velké množství zákazníků, kteří je kupují. Hodí se jim třeba kvůli nízké spotřebě nebo vysokému točivému momentu. Je to důležitá součást nabídky, a proto jsme jej nabídli i v nové micře. V budoucnu se to ale může změnit. Budeme na to případně reagovat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Rozumne
| 8. 10. 2016
Nonsensi, to je nonsense. Už před 10 lety sis v segmentu B mohl koupit Fiat Grande Punto, Opel Corsa D nebo Škodu Fabii. "Dospělá" auta s délkou 4 metry, dostupná i s motorizacemi a výbavovými prvky větších aut. Micra dnes pouze dotahuje "ztrátu" na konkurenci, přičemž zveřejněné motorizace poukazují, že Micra chce zůstat spíše městským autem.
10 let stará auta segmentu C jsou rozměrově úplně někde jinde, kupříkladu Focus měl tehdy délku 434 cm a šířku 184 cm.
Avatar - 3_diamanty
Auto do města?
| 8. 10. 2016
ta nova je siroka hodne ... to suhlasim.... ale dlzka 4m ok... v podstate male mestske vozy typu fabia maju dnes uz tolko... 90 roky ked malo aj polo len nejakych 3,7m su proste uz prec... male auta sa zvacsuju a dnes uz niektore su pomaly tak velke ako golf 4... razvorom ho dokonca uz mnohe davno zvalcuju..... inak zase tieto uz velke male auta su kludne vhodne aj mimo mesto.... s takymito 4m dlhymi a vyse 1,7m sirokymi autami dnes uz nie je problem hltat aj nejake tie dialnicne kilometre a okrsky... ved u nas male vozy mnohi stale pouzivaju aj ako rodinne vozy na vsetko... a neraz s nimi jazdia aj na dovolenku tisice km od domova... a ono sa to da... lebo tieto nove male auta su proste uz hodne velke a dospele... prave preto nerozumiem tym motorom v micre.. ta predosla micra bola fakt mestska a jednoducha ... a tam by mi sucasna ponuka motorov az tak nevadila... ale nova micra je uz dospele a relativne robustne auto.... tak preco tam nedat nieco s cim aj mimo mesta pojde zivse aj pri vacsom zatazeni .... ved clio ma 1,2tce ktory by jej slusal.. pripadne preco nema ten 1,2 dig-s z predoslej micry fakt neviem .... lebo ja chcem vidiet micru s motorom od nissanu ... nejake 0,9tce a 1,5 dci mi v micre nic nehovori a aj svojim posadenim mi tam vobec nepasuju... a docela sa divim ze renault nema nejaku solidnu 1,2ku atmo alebo 1,4 atmo ktora by v malej triede ozaj nevadila pritom ale 1,6sce v megane ponuka kde uz kazdy radsej turbo ... pride mi to kusok naopak ale ok... nepochybne vedia co robia....

note uz coskoro skonci bez nastupcu.... takze asi tak... bude do dalsie mpv ktore skonci neslavne... ale podobny osud caka aj vengu a ix20 ... bohuzial male MPV uz dnes skoro nikto nechce... miesto nich uz zakaznici smeruju k malym crossom ako captur, CX-3, P2008 a podobne...
Auto do města?
| 8. 10. 2016
Už Micra druhé generace byla asi maximum co se týká velikosti aby jako auto do města ještě dávala smysl. Tato nová 4 metry dlouhá a k tomu zbytečně široká je do města o ničem. K tomu super moderní design bude znamenat horší výhled ven. Proč ji kupovat, když má Nissan i Note, delší jen o 10 cm a nabízející větší prostor za asi podobnou cenu?
teta teta
| 8. 10. 2016
Taktak, ženské patří do kuchyně a do ložnice...v autech se tak leda jako pasažérky vozit a ne do nich kecat... >:-[]
Avatar - 3_diamanty
miesto tych kdejakych
| 7. 10. 2016
tomu vravim genialna ponuka motorov ( na urovni lowendu sandera ) .... kam sa hrabe veskera konkurencia ;-) od fiesty corsy fabie pola ria mazdy 2 P208

pri pohlade na tu motorovu ponuku micry je razom aj baleno kralom :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku