Tesla čelí dalšímu vážnému obvinění, podle kterého měla místo nákladné svolávací akce pouze omezit dojezd modelů S a X.
Podle agentury Reuters měl jeden ze zákazníků Tesly podat na automobilku žalobu kvůli omezování dojezdu u stovek a možná i tisíců Modelů S a X. Podle obvinění, kterým se má zabývat soud v Severní Kalifornii, mělo být omezování dojezdu způsobem, jak se vyhnout nákladné svolávací akci a následným opravám u mnoha elektromobilů.
S omezeným dojezdem Tesly Model S a X se přitom nesetkal pouze jeden člověk. Na internetových diskusních fórech, jako je třeba Tesla Motors Club, se toto téma již několikrát objevilo. Například Tesla Model S 85 (rok 2014) podle jednoho z uživatelů ztratila dojezd, který by se mohl rovnat kapacitě 8 kWh jeho baterií. Další zákazníci si pak stěžují na pokles dojezdu až okolo 64 km.
A Tesla se omezením dojezdu u některých modelů ani nijak netají, prý pro to měla dobrý důvod: prodloužení životnosti. „Velmi malé množství majitelů postarších elektromobilů Model S a Model X se při kompletním nabíjení baterie mohlo sekat s lehce omezeným dojezdem, což by mělo zajistit další životnost těchto baterií. Omezení přitom přišlo spolu s jedním z posledních updatů.
Problém měl přitom odstartovat již v květnu, kdy v Hong Kongu došlo k požáru a explozi Tesly Model S. Zanedlouho poté totiž automobilka vydala nový update, který měl upravovat termální management Modelu S a Modelu X a současně by měl prodloužit životnost vozu.
Podle žaloby tak ale Tesla učinila, „aby se vyhnula svým a zákonným povinnostem opravit nebo vyměnit zákazníkům baterie v elektromobilech, o jejichž problémech už sice Tesla prý ví, ale zákazníky prý stále neinformovala.“