Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. Přitom nestojí jmění

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Vrcholná verze druhého nejprodávanějšího modelu americké automobilky má 460 koní, dynamiku supersportu a cenovku odpovídající mnohem slabší konkurenci.

Značka Tesla se etablovala jako největší výrobce elektromobilů na světě. Zavedenou konkurenci z řad konvenčních automobilek poráží zejména efektivitou, moderními multimédii, vysokým výkonem a cenami, které jsou nejen na českém trhu o stovky tisíc nižší.

Aktuálně nejlevnější teslou je Model 3 Highland Standard Range, jehož cena před několika dny klesla na 1.003.990 Kč. Protipólem základní varianty je čerstvě představená verze Performance s dvojicí elektromotorů s výkony 158 kW vpředu a 303 kilowattů vzadu, které dohromady dávají 338 kilowattů neboli 460 koní. Točivý moment dosahuje 741 Nm.

Díky tomu elektrická čtyřkolka z 0 na 100 km/h zrychlí už za 3,1 sekundy, to je o 0,3 s rychleji než v případě Hyundaie Ioniq 5 N, jehož cena startuje na 1.799.990 Kč. Za Teslu Model 3 Performance přitom zaplatíte o výrazných 432 tisíc méně, stojí totiž 1.367.990 korun.

Proti ostatním verzím Modelu 3 se provedení Performance liší například zadním difuzorem a spoilerem z uhlíkových vláken, jež jsou použita také v interiéru, funkcí Track Mode V3 s odlišným nastavením pohonného ústrojí, sportovními sedadly vpředu, adaptivním podvozkem Performance, speciálními kovanými koly o průměru 20“ a lepšími brzdami.

Detaily ohledně kapacity akumulátoru Tesla zatím nezveřejnila. S dvacetipalcovými disky ovšem podle oficiálních údajů ujede Model 3 Performance na jedno nabití až 528 kilometrů a maximální rychlost se zastaví na 262 km/h.

Video se připravuje ...

Za konkurenci vedle zmíněného Ioniqu 5 N můžeme považovat také BMW i4 M50 se 400 kilowatty, jehož cena v Česku startuje na 1.908.400 Kč. Za podobnou částku, konkrétně za 1.352.000 korun u BMW dostanete „pouze“ základní provedení eDrive35 s 210 kilowatty. Za soupeře tesly můžeme teoreticky považovat také Nio ET5 Touring, které jsme na Auto.cz měli nedávno v testu. I to ale v Česku vyjde zhruba o 200 tisíc dráž.

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Doporučujeme

26. 4. 2024 09:38
Re: Re: Je to šrot. Chiron je lepší auto.
https://www.garaz.cz/…strukce-21002173
Vysokorychlostní okruh Nardo se dočkal rekonstrukce

Tady muzes krouzit jako krecek.
25. 4. 2024 22:56
Re: Re: Je to šrot. Chiron je lepší auto.
S ohledem na to, že dlouhodobý výkon u EV je znatelně nižší, než krátkodobý (udávaný), tak na plný plyn lze jet delší dobu než těch 9 minut - pokud by byl dlouhodobý výkon např. 150kW, tak na 77kWh baterku jedeš cca 30 minut v kuse. Kdyby byl 230kW, tak lze na plný knedlík jet 20 minut.

Proto mají EV relativně nízkou maximálku s ohledem na koně, které jsou pro akceleraci k dispozici - protože dlouhodobě motor daný výkon dávat není schopen.

Ale to je samozřejmě teoretický extrém, moc si nedokážu představit, kde by i s tím Chironem někdo mohl smažit na plný plyn celých 10 minut - fakt nevím, zda někde na zemi je 70km "plácek", kde ten plný plyn lze tak dlouho podržet.
Avatar - Mokrous
25. 4. 2024 14:15
Re: Re: Je to šrot. Chiron je lepší auto.
Otázka je, za jak dlouho výkon padne, kvůli přehřátí systému.
Takže 20 minut??? Možná jen 12 minut, pokud by udržela výkon.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 14:08
Re: tesla
je to plastová skládčka z Ikey co vypadá tragicky. Ale pro milenály dobrý, když můžou slintat nad Springem bez klimy, se švihadly a zrychlením co měla šáde 105 z roku 1985 :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 14:07
Re: Napíšu to jinak
Lancia prodává na jediném trhu v Itálii, soudruhu.

Zkus si vybrat domácí konkurenci z USA jako je Chevrolet, Ford, Dodge a podívej se jaké mají ty značky prodeje v USA posledních 5 let jaké má Tesla

Děkujeme :-) :-) :-)