Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 se obejde bez klíčku. K odemčení stačí smartphone!

David Bureš
Diskuze (37)
Jestliže Modely S a X používaly unikátní klíček ve tvaru autíčka, Model 3 se bez něj obejde. Jen musíte mít chytrý telefon.

Tesla nepochybně patří mezi hlavní inovátory, kteří mění dnešní automobilový svět. A nejde jen o čistě elektrický pohon, kterému Tesla jako první začala ve velkém věřit. Americký výrobce mění i svět automobilových klíčků. K odemčení nastupujícího Modelu 3 totiž nebudete potřebovat klíček.

Americký výrobce elektromobilů totiž následuje Volvo a Model 3 budete moci otevřít pomocí speciální aplikace v chytrém telefonu. Jestliže však švédská automobilka toto řešení nabízí jen jako dodatečné ke klasickému klíčku, Tesla z něj dělá standard.

K Modelu 3 totiž klasický klíček vůbec nedostanete, už známý klíček ve tvaru maličkého autíčko přenechá větším Modelům X a S. Místo toho bude k autu dodávána jen speciální karta, která jej otevře v případě, že se vám smartphone vybije, ztratíte ho nebo budete mít jiný problém.

Aplikace v chytrém telefonu se s Modelem 3 bez bližších detailů spojí pomocí Bluetooth. Jak celá komunikace mezi vozidlem a telefonem funguje, firma nezveřejnila, není tak jasné, jak je zabezpečena proti zneužití. Hackerský útok je totiž v tomto případě reálnou hrozbou.

To záložní karta funguje na principu technologie NFC (Near Field Communication), která je známá z bezkontaktních platebních karet nebo též chytrých telefonů. Stačí jí jen přiložit k B sloupku karoserie, čímž auto odemknete. Pro nastartování pak kartu musíte přiložit ke speciální ploše mezi předními sedadly. Kartička pak má být natolik tenká, aby jí bylo možné nosit třeba v peněžence.

Tesla tak opět dokazuje, že sází na co nejmodernější řešení a my jsme hodně zvědavi na to, kdy jí v ohledu odemykání auta pomocí telefonu budou následovat i další výrobci. Obecně se předvídá, že smartphony jednou automobilové klíčky skutečně nahradí. Jenže do té doby je nutné vyřešit bezpečnost takového řešení. Že by to Tesla už zvládla? Nechme se překvapit na první reakce zákazníků z praxe. Autopilot v době uvedení Tesla také hodně zdůrazňovala a pak na něm po mnoha nehodách musela ještě hodně pracovat, aby jej vyladila... Tak aby se nám tu nerýsovala další kauza.

David Bureš
Diskuze (37)
2. 8. 2017 21:54
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Sice to bude úspora nákladů, ale nějak v tom nevidím krkolomnost. Pokud vím, auto otevřeš bez nutnosti manipulovat s telefonem. Jako u běžného bezklíčového vstupu. Pro odjezd by to také nemělo být třeba.
2. 8. 2017 21:49
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Ty ji ale s sebou mít nemusíš. A zapomenutí peněženky doma je snad pravděpodobnější než zapomenutí u pokladny (normálně u pokladny nedám peněženku z ruky).

Bylo by samozřejmě rozumné mít tu kartu u sebe. A ne v pouzdru telefonu. Musel bys přijít o oboje, abys uvízl. To je méně pravděpodobné, než že přijdeš jen o jedno. I tradičnější klíč se dá ztratit. A tady bude jeho ekvivalentem ta karta. Telefon je navíc. Neviděl bych to tak bledě.

Pokud někdo chce jezdit autem a netahat s sebou klíč, tak to znamená, že s sebou nebude mít tu kartu. Bude mít jen telefon. Riziko si musí každý zvážit sám.
2. 8. 2017 20:31
Re: AutoBLESK
To jde snad u všech "elektrických" aut. Mají velkou baterii a elektrický kompresor klimatizace. A ano, jde to i přes aplikaci. Asi důvod #1, proč bych uvažoval o plug-in hybridu. :-)

V USA jsi docílil stejného výsledku právě díky možnosti na dálku nastartovat motor. Pak funguje i tradičněji koncipovaná klimatizace. To je zásadní výhoda oproti nezávislým řešením používaným v EU, které nabídnou přinejlepším ventilaci (žádné chlazení, pouze výměna vzduchu, abys tam neměl 60+). Tady se však na auto s běžícím motorem bez obsluhy dívají skrz prsty.
2. 8. 2017 15:09
Re: inovacie?
S tím souhlasím.:)
2. 8. 2017 15:04
Re: inovacie?
To, že nedělají "jen" auta, je právě ta marketingová póza. S udržitelnou dopravou je to hodně ošemetné. Tesla sice nečmoudí nikomu pod nos, ale vezmi si energetickou náročnost výroby baterií, problematičnost jejich likvidace, nároky na elektrickou síť, bude-li na silnicích polovina automobilů na elektriku... Je dobré vidět A i B. U kultů to bývá tak, že B fanoušky nezajímá.

Srovnání s Harley Davidson, přiznám se, nechápu. To je sice kult, ale naopak totálně tradiční (jako např. kytary Fender, hodinky Rolex apod.). Ta značka musela hodně let něco dělat - a dost dobře -, než se stala kultovní.

Jízdní vlastnosti Tesly nejsou špatné. Zejména proto, že má nízko těžiště. Ale není to auto, které by se jízdně mělo měřit s německou prémií. Mým známým, co v tom jeli, to připadalo jízdně božské díky zrychlení. Bodejť by ne, když nejrychlejší auto, které do té doby řídili, byl obyčejný Passat. Krom hnacího řetězce (konkrétněji baterie) neumí Tesla udělat nic, co by bylo v příslušné automobilové třídě unikátní nebo špičkové.