Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S Plaid+ nakonec nebude, oznámil Musk. Plaid prý stačí

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Od představení modernizované Tesly Model S, která měla nabídnout extrémní verze Plaid a Plaid+, už uběhlo několik měsíců. Nakonec se ale dočkáme jen jedné ostré verze.

Když Tesla v lednu tohoto roku představovala omlazený Model S, dočkali jsme se také představení ostré verze Plaid, kterou měl doplnit ještě extrémnější model Plaid+, údajně slibující akceleraci na úrovni elektrických hypersportů. Jenže všechno je nakonec trochu jinak.

Dodávky Modelu S v nejvyšších výbavách sice ještě nezačaly, v případě vrcholné verze Plaid+ ovšem ani nikdy nezačnou. Elon Musk totiž na Twitteru prozradil, že verze Plaid+ byla zrušena. A důvod? Prý není potřeba, model Plaid je zkrátka už tak dost dobrý.

V dalším příspěvku Musk dodal, že i standardní Model S Plaid nabídne akceleraci z 0 na 96 km/h pod dvě sekundy. Jeho prohlášení, že jde o „Nejrychlejší produkční vůz jaký kdy vznikl“, už je ale dosti odvážné. Stačí totiž připomenout nedávno představený Rimac Nevera, který slibuje 96 km/h za 1,85 sekundy.

Na webu Tesly se přitom nedávno objevil snímek s parametry, podle kterého nabídne Model S Plaid zrychlení z 0 na 96 km/h za 1,99 sekundy a maximální rychlost cca 322 km/h, což není pro Rimac Nevera žádný problém překonat. Je ovšem pravda, že srovnání s Rimacem není úplně spravedlivé.

Video se připravuje ...

Rimac je totiž elektrickým hypersportem pro řidiče a jednoho pasažéra, zatímco Tesla stále zůstane plnohodnotným prémiovým sedanem. Nevera navíc vznikne pouze v limitované edici 150 kusů, zatímco Model S Plaid bude skutečně sériově vyráběným vozem. A rozdíl v cenách snad ani netřeba více rozebírat. Zatímco Nevera přijde na cca 2 miliony dolarů, Model S Plaid stojí od 112.990 dolarů.

Nedávné svědectví o zatím neoficiálním rekordu Tesla Model S Plaid ve sprintu na ¼ milé pak ukazuje, že po stránce výkonu a schopností zákazníci rozhodně strádat nebudou. Horší by to ale mohlo být s dojezdem, který měl být dalším zásadním rozdílem mezi verzemi Plaid a Plaid+.

Standardní Model S Plaid sice slibuje solidních 350 mil (cca 563 km) na jedno nabití, vyšší verze Plaid+ však měla být schopna nabídnout až 520 mil (cca 837 km) na jedno nabití. Pokud se ale majitelé budou snažit vymáčknout z auta plný potenciál, baterie bude jistě mizet až nepříjemně vysokou rychlostí.

Konkrétní detaily k Tesla Model S Plaid bychom se ale měli dozvědět již brzy. Automobilka totiž plánuje na tento čtvrtek (10. června) speciální akci ve Fremontu, během které budou zahájeny dodávky Tesly Model S Plaid prvním zákazníkům. Možná tak bude konečně odhalen nový rychlostní rekord, nebo se alespoň dozvíme něco víc o schopnostech tohoto výjimečného sedanu.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - caliban
9. 6. 2021 07:08
....
Paid++++
8. 6. 2021 22:09
Re: Dynamika
Ano, jenže pořád ještě na jedničku :)
8. 6. 2021 20:52
Re: spis
Ok, ja zas cetl, ze Plaid+ prave uz mel byt s novymi clanky. Zkratka informacni sum… pravda bude mozna nekde uprostred
Avatar - Emel
8. 6. 2021 18:09
Re: Dynamika
Tak tady asi jde spíš o srovnání třeba s tím Rimacem než s Fiatem... a o to, co to číslo vlastně znamená.
Avatar - Ondore
8. 6. 2021 17:33
Re: Musk musí šetřit
Arese musí vedieť pravdu, veď z autoforum.cz šiel na Parlamentní listy a tam to tiež písali.