Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla v pondělí začne dodávat auta z továrny v Šanghaji

ČTK
Diskuze (11)

Tesla zahájila výstavbu šanghajské továrny v lednu, výrobu pak spustila v říjnu.

Závod má vyrábět 250.000 vozů ročně a je první, který má firma mimo Spojené státy. Tesla v pondělí předá prvních 15 vozů z nové továrny, jejich majiteli se stanou zaměstnanci firmy. Závod tak začne dodávat auta zákazníkům pouhých 357 dnů od zahájení výstavby, což je rekord v rámci aktivit globálních automobilek v Číně, upozornil Reuters.

Cena elektromobilu Model 3 z čínské továrny byla bez započítání subvencí stanovena na 355.800 juanů (1,2 milionu Kč). Čínská vláda dnes uvedla, že tento elektromobil zařadila na seznam vozů osvobozených od desetiprocentní daně z obratu. Elektromobil se navíc už dříve kvalifikoval pro vládní subvence až 25.000 jüanů (82.000 Kč), uvedla agentura Bloomberg.

Šéfem a spoluzakladatelem automobilky Tesla je podnikatel Elon Musk. Šanghajská továrna je součástí plánů Tesly na posílení přítomnosti na čínském trhu a na minimalizaci dopadů obchodní války mezi Washingtonem a Pekingem. Čína je největším automobilovým trhem na světě.

Doporučujeme

ČTK
Diskuze (11)

Doporučujeme

29. 12. 2019 22:32
Re: Treba dodat..
Nemáš pravdu. Do mnohých SUV sa nastupuje blbo, majú príliš vysoký a široký prah dverí, ktorý treba prekročiť, takže o pohodlí nastupovania a vystupovania sa veľmi hovoriť nedá. To je skôr prednosť MPV.
Avatar - .StenLi.
29. 12. 2019 22:25
Re: Treba dodat..
Saso ako ty ktory nezvlada jednoduche fakty by sa mal zdrzat komentovania prispevkov dospelych vzdelanych ludi, predijdes strapneniu, aj ked si uz na to zvyknuty..
29. 12. 2019 21:11
Re: Treba dodat..
Já měl teda jen jednou x6 50i a nastupovalo se do ní dost blbě. A sedělo se asi stejně jako v klasickém autě. Jen ten výhled byl určitě lepší.
Avatar - pradeda777
29. 12. 2019 20:37
Re: Nutno dodat....
Nemáš tak docela pravdu....
http://www.investicniweb.cz/…tlive-informace/
Avatar - WinDiesel
29. 12. 2019 18:59
Re: Nutno dodat....
To není přesné
tato podmínka platila pro automobilky, ne pro všechny firmy.
Firmy jako Denso, Bosch apod. tam mají firmy 100% vlastněné, Číňané mají podíl 0.
Myslím si že jak moc se tam kdo tlačil, tak "zaplatil". Spoustu dílů Číňané neumí vyrobit, takže strpí 100% vlastnictví továrny značkou z ciziny.