Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst – Talentovaný vícebojař

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Po pár týdnech od prvního setkání s modernizovanou Dacií Jogger dorazila do testu i její sedmimístná verze. Jaký tentokrát zanechala dojem?

Design, interiér


Je to jen pár týdnů, co se s vámi kolega Standa Švarc podělil o dojmy z lehce modernizované Dacie Jogger s vrcholnou motorizací TCe 110 a vrcholnou výbavou Extreme. Tehdy se jednalo o pouze pětimístné provedení, nyní se však jogger vrátil do redakční garáže se sedmi místy. To je ale bohužel jediná změna – výbava i motorizace zůstala stejná.

Nerad bych se zbytečně opakoval, přesto se tomu nevyhnu. Hned v úvodu totiž musím připomenout, že modernizace, které se jogger dočkal zhruba po roce na trhu, není nijak zásadní. Hlavním cílem totiž bylo sjednotit již nabízené vozy s novou identitou značky, proto jogger dostal novou masku, kde původní logo nahrazují stylizovaná písmena DC.

Původu nového loga jsme se věnovali již v minulosti, ostatně značka ho začala poprvé používat již v roce 2021. Částečně jsem se k němu pak vrátil i v nedávném testu modernizované Dacie Sandero Stepway. V rychlosti proto jen připomenu, že by mělo nové logo symbolizovat moderní identitu značky, ztělesnit jednoduchost i sílu a současně ukázat její outdoorovou stránku.

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst

Moderní znak, představovaný písmeny DC, by měl připomínat článek řetězu, tedy symbol pevnosti a spojení. Jeho moderní design ovšem podtrhuje i zářivě bílá barva, která může navozovat iluzi dnes moderního podsvícení. Na nový znak pak v masce chladiče navazují přerušované vodorovné linky, které ladí s denním svícením ve stylu ležícího písmene Y.

Testovaný vůz pak zdobila tmavě zelená barva Dusty, která svým odstínem připomíná khaki zelenou, ta v komunikaci a prezentaci značky nahradila modrou. Mimochodem tato barva vyjde v rámci příplatkové výbavy na 15.700 Kč. Nejvyšší výbava pak stojí na 16“ černě lakovaných litých kolech Mahalia. Jiné novinky či inovace bychom však zvenčí hledali marně.

Techniku i rozměry joggeru, který je překvapivě kratší než Octavia Combi nebo Hyundai i30 kombi, už v minulém testu celkem detailně probral kolega. Za sebe mohu jen dodat, že se mi modernější styl masky celkově líbí a k robustním tvarům vozu, který v sobě kombinuje prvky kombíku, MPV a SUV, mi jednoduše sedí. Za mě tedy hezká práce, do budoucna by mě ale potěšilo, kdyby automobilka k LED světlometům přidala i LED dálková světla. Současné halogeny totiž lehce zaostávají a také trochu kazí dojem.

Video se připravuje ...

Praktik do morku kosti

Jedinou inovací v kabině je nápis Dacia na volantu, který opět nahradil původní logo. Další novinky byste zde hledali marně. Osobně to však za velký problém nepovažuji, jogger totiž nabízí prakticky vše, co si od vozu pro běžné cestování s rodinnou přát. Ve vrcholné výbavě Extreme nechybí automatická klimatizace, odnímatelný držák telefonu vedle obrazovky infotainmentu, elektrická okna vpředu i vzadu, stolky na zádech předních opěradel, zadní parkovací senzory a couvací kamera, dešťový senzor, atd.

Testovaný vůz ale dostal ještě příplatková vyhřívaná sedadla (5.000 Kč), rezervu (4.000 Kč) a pakety Media Nav (8.000 Kč) a paket Technologie Extreme (10.000 Kč). První jmenovaný přináší rádio DAB, navigaci, zrcadlení chytrého telefonu přes kabel a celkem 6 reproduktorů. Druhý paket obsahuje elektronickou parkovací brzdu, středovou loketní opěrku, hlídání mrtvého úhlu nebo přední parkovací senzory. Na dostupné rodinné auto se sedmi místy to není vůbec špatné. Hlavně s přihlédnutím k cenovce.

Hlavní předností Dacie Jogger je však prostornost. Hledání pohodlné pozice za volantem je celkem snadné, osobně mě ale trochu mrzí, že sedadla nenabízí bederní opěrku, která by se šikla na delších cestách. Potěší ovšem dostatek úložných prostor, velmi slušný výhled a zmínku zaslouží i látkou čalouněné dekory, které decentně rozbíjejí tvrdé plasty v kabině. Jak ovšem celkem správně předpovídal kolega, udržet je čisté bude nejspíš náročný úkol. Obzvlášť při převážení rodiny s malými dětmi.

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst

Jak už zaznělo v testu pětimístné verze, prostor v druhé řadě sedadel není zrovna oslnivý, rozhodně však nejde ani o žádnou tragédii. Při svých 183 centimetrech jsem si sedl sám za sebe vcelku pohodlně, místa před koleny by však mohlo být i více. Osobně bych tak uvítal například možnost objednat si vůz bez výklopných stolků na předních opěradlech, které zbytečně ubírají pár centimetrů a působí lehce vachrlatě. Prostoru nad hlavou a v úrovni ramenou je však dost. Příjemná je také vyšší pozice sezení, díky níž mají cestující vzadu slušný výhled. Velká boční okna zadních dveří, které vytváří velký nástupní otvor, pak zajišťují dostatek světla a pocit vzdušnosti.

Osobně mě ale vždy nejvíc překvapí třetí řada sedadel, která klame tělem. A to v tom nejlepším slova smyslu. Za pochvalu stojí jak celkem pohodlný a důstojný přístup, tak i samotné množství místa, kterým dokáže sedmimístný jogger lehce zastínit i některá sedmimístná SUV. Druhou řadu sedadel bohužel nelze posouvat, přesto jsem si při své výšce a výraznější postavě dokázal celkem pohodlně sednout sám za sebe. Decentní rezerva mi zbývala jak před koleny, tak i nad hlavou.

I v třetí řadě sedadel je poměrně dost světla a nechybí alespoň drobné odkládací prostory. Navíc potěší možnost vyklopit si zadní okénko. Mezi drobná zklamání patří skutečnost, že v druhé ani třetí řadě nenajdeme žádné USB konektory. Při cestování s dětmi by přitom mohly přijít vhod.

Video se připravuje ...

Objem zavazadelníku v sedmimístné konfiguraci je pouze 160 litrů, přičemž drobný zbývající prostor dostal malou gumovou vaničku pro ochranu koberců. Třetí řada sedadel však může být jednoduše vyklopena směrem vpřed, čímž se zavazadelník citelně zvětší. Po jednoduchém odjištění je však možné dvojici zadních sedáků také zcela vyjmout. Společně se sklopením opěradel v druhé řadě a vyklopení sedáku vpřed pak zavazadelník opět nabídne solidní ložnou plochu a maximální objem až 1807 litrů.

Variabilita zavazadelníku je tedy na jednu stranu působivá, což dokládá i přítomnost elastických popruhů, háčků na tašky, 12V zásuvky i osvětlení, zamrzí ovšem absence prostoru vyhrazeného pro uložení roletky nebo chytřejší gumový koberec, který by chránil podlahu i po odklopení sedáků. U samotné roletky pak chybí vyříznutý otvor pro úchop, který by usnadnil manipulaci. Víko zavazadelníku by se mohlo otvírat klidně ještě o pár centimetrů výš, oplastování pouze středové části se zámkem a elektroinstalací pak zase připomíná důraz na nižší cenu.

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst

Přes všechny možné výtky mě ale praktičnost Dacie Jogger nepřestává bavit. Ať už máte větší rodinu, potřebujete převážet sportovní vybavení, často cestujete s přáteli nebo jste nadšení zahrádkáři a kutilové, jogger udrží krok s většinou běžných potřeb a je tak opravdu schopným vícebojařem. A navíc docela slušně jezdí.

Motor, jízdní vlastnosti


Litr bohatě stačí

Stejně jako v předchozím testu, i testu Dacie Sandero Stepway, rovněž tentokrát se pod kapotou objevil prozatím vrcholný litrový tříválec TCe 110, nabízející nejvyšší výkon 81 kW při 5000 až 5250 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm v rozmezí 2900 až 3500 otáček. Ovšem zatímco Sandero dokáže tento motor vystřelit z klidu na 100 km/h za 10 sekund a pětimístný jogger za 10,5 sekundy, sedmimístná varianta zrychluje na stovku 11,2 sekundy. Maximální rychlost pak dosahuje 183 km/h, tedy stejně jako u ostatních modelů. O přenos točivého momentu na přední kola se opět stará výhradně manuální šestistupňová převodovka.

Nepatrně delší čas pro zrychlení z 0 na 100 km/h můžeme přičítat vyšší hmotnosti, která proti pětimístnému modelu vzrostla o necelých 30 kilogramů. V závislosti na výbavě se tak pohybuje v rozmezí 1280 až 1336 kilogramů. Celkem pochopitelně se přitom zvýšilo i užitečné zatížení vozu (z 387-444 kg na 523 až 582 kg) a hmotnost nebrzděného přívěsu (z 625 na 640 kg). Brzděný přívěs může mít stále maximální hmotnost 1200 kg.

Jak už padlo v předchozích testech, litrový tříválec působí poměrně kultivovaně a z nižších otáček se sbírá celkem ochotně. Působivý je pak jeho zátah zhruba od 2700 otáček, kdy motor citelně ožívá a krásně táhne. Nejde sice o žádné sportovní výkony, rozhodně se ale nemusíte bát předjíždět. S rostoucími otáčkami se navíc začne projevovat i příjemně jadrný zvuk tříválce.

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst

Manuální šestistupňová převodovka bohužel nemá nejpřesnější dráhy, takže jsem místy opět bojovat s třetím převodovým stupněm, kterému se nechtělo vždy zapadnout na první dobrou. Již od nějakých 80 km/h si však motor nechá líbit šestý převodový stupeň, na který točí jogger při dálničních 130 km/h jen kolem 2700 ot/min. Samozřejmě mě zajímalo, jak si sedmimístný dogger poradí s plným obsazením, bohužel se mi ale nepovedlo sehnat dost lidí. Ani v pěti lidech však litrový tříválec neztrácel elán, pouze bylo potřeba trochu víc řadit. To však nejspíš není žádné překvapení.

Spotřeba by se podle automobilky měla pohybovat mezi 5,6 až 5,7 l/100 km, v praxi jsem ale během uplynulých mrazivých týdnů cestoval spíše se spotřebou kolem 6,7 l/100 km. Při svižnějším tempu mi to nepřišlo vůbec marné.

Pohodlně a stabilně

Upřímně zvědavý jsem byl také na chování podvozku, který mě u Sandera Stepway trochu překvapil svým lehkým neklidem na rozbitých silnicích. Přes 4,5 metru dlouhý jogger s rozvorem 2897 mm však působí podstatně komfortněji a současně stabilněji. Podvozek zvládá slušně filtrovat většinu běžných nerovností a ozve se až při natrefení větší díry. Ve srovnání se Sanderem Stepway se navíc podvozek zdá být podstatně lépe odhlučněný. Ostatně odhlučnění celkově působí velmi slušně, pokud ovšem začnete pokoušet rychlost na německých dálnicích, rozhodně se nevyhnete aerodynamickému hluku.

Řízení sice neohromí přesností či zpětnou vazbou, není ale ani zbytečně přeposilované či gumové. Při parkování je však potřeba se připravit na častější točení volantem. Obratnost zkrátka není nejsilnější stránkou vozu. Kabina však působí i při svižné jízdě docela stabilně a příliš se nenaklání.

Pochvalu si zaslouží také brzdy. Vzadu jsou bez ohledu na konfiguraci bubny, sedmimístný model má však vpředu kotouče s větším průměrem. A zatímco Standa si u pětimístné verze stěžoval na jejich rychlejší vadnutí, u sedmimístné verze jsem s většími kotouči neměl nejmenší problém. Spokojený jsem byl jak s jejich nástupem, tak i výdrží.

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst

Závěr


Závěr

Pokud neřešíte detaily a toužíte po maximálně praktickém automobilu za co nejnižší cenu, je Dacia Jogger navzdory nedávnému zdražení stále šampionem trhu. Nejlevnější sedmimístný model s motorem TCe100 Eco-G, který spaluje benzín i LPG, totiž se základní výbavou Essential a pěti místy pořídíte již od 440.500 Kč.

Testovaná vrcholná výbava Extreme s testovaným motorem TCe 110 pak startuje od cenovky 513.500 Kč, kterou několik příplatků nakonec vyšroubovalo až na 565.700 Kč. Stále se však jedná o velmi solidní automobil, který by mě jako větší rodinný vůz s lepší průchodností ani v nejmenším neurážel.

Jeho kabina možná neuhrane volbou materiálů či technologickými kudrlinkami, nabízí ale solidní praktičnost i dobrou ergonomii. Osobně pak už jen doufám, že s pořádnou modernizací nabídne automobilka buď posuv lavice v druhé řadě, nebo se alespoň zbaví výklopných stolků. Radost by mi udělala také LED dálková světla či doladění chodu manuální převodovky, to už jsou ale spíše je detaily. Za dané peníze je totiž člověk ochoten joggeru mnohé odpustit.

Nejlevnější verze modelu 417.500 Kč (Dacia Jogger TCe 100 ECO-G Essential 5 míst)
Základ s testovaným motorem 475.000 Kč (Dacia Jogger TCe 110 Expression 5 míst)
Testovaný vůz bez příplatků 523.500 Kč (Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst)
Testovaný vůz s výbavou 565.700 Kč (Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst)

Plusy

  • Vnitřní prostor
  • Variabilita
  • Živý motor se slušnou spotřebou
  • Ergonomie
  • Poměr cena/výkon

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Průměrný prostor v druhé řadě sedadel
  • Výkon dálkových světel  
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst
Cena základní sestavy 523 500 Kč
Výbava základní sestavy 16" kola z lehké slitiny, hands-free karta pro bezklíčový přístup a startování, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel, textilní koberečky, anténa ve tvaru žraločí ploutve, odnímatelný držák telefonu, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový senzor, tempomat, Media Display (8" dotyková obrazovka, rádio DAB, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth, 4 reproduktory), modulární střešní lišty, volant potažený umělou kůží, podélně a výškově nastavitelný volant, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní okna, asistent rozjezdu do kopce, LED denní a potkávací světlomety, světelný senzor, omezovač rychlosti, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a další. Kč
Cena testované sestavy 565 700 Kč
Výbava testované sestavy Lak šedá Urban (15.700 Kč), Paket Media Nav (8.500 Kč), Paket Technologie Extreme (10.000 Kč), rezervní kolo (4.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (5.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2900 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.6
Emise CO2: 127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 160 / 1807
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 523
Rozměr pneu: 205/60 R16
Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7 míst
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4547
b) šířka (mm): 1784
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2897
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1509
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1055
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 485
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 635
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
19. 1. 2024 15:20
Crashtest
Teď se zeptám zcela upřímně bez žádné jízlivosti nebo klasicky českého remcání. Odpověď by mě upřímně zajímala. Jde mi o to, proč se v podobném článku nedozvím, že to auto má naprosto otřesný hodnocení z Euro NCAP. Píše se v článku, že za tu cenu se dá autu odpustit spousta drobností. Je ale bezpečnost skutečně drobnost na úrovni chybějící bederní opěrky nebo nízko se otevírajících pátých dveří?
Osobně je mi jedno, jakou značkou auta budu vozit rodinu. Co si myslí soused je mi vážně fuk. O Joggeru mám načteno fakt hodně a už jsem se na to i byl podívat, ale přesně kvůli tomuto si to auto nekoupim. A myslím si, že není správný, že o tom v podobných testech nepadne ani zmínka. Bych si mohl ušetřit spoustu času, kdybych se o extrémně špatném hodnocení bezpečnosti dozvěděl hned.
Avatar - wakantanka
9. 3. 2023 12:26
Re: Re: "Za dané peníze je totiž člověk ochoten joggeru...
Mám známu čo to tuším pred rokom tesne po príchode na trh kúpila za 14500€ bez DPH. Presne tento extreme v plnke a zopár extras. To potom Dacia riadne podražila.
Avatar - Ozzman
7. 3. 2023 08:34
Re: Poměr ceny a užitné hodnoty....
No jasny, mam to na jednom aute, vzdy ldyz zastavim, je to jako ritual, hezky vydechnu a zatahnu ji…. Hned tedy po tom, jak dam na automatu pozici P… :-!
Avatar - Mikesus
6. 3. 2023 06:22
Re: Poměr ceny a užitné hodnoty....
:-[] :-[] :-[]
5. 3. 2023 18:04
Re: Poměr ceny a užitné hodnoty....
V tomto případě samozřejmě vůbec nejde o to pomocí ručky zatáčet. Úplně stačí ten slastný mechanický pocit při manipulaci s pákou a lanovody! :-)