Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 5008 2.0 HDi AT – Luxus za babku

Jan Mička
Diskuze (185)
Loňská modernizace MPV Peugeot 5008 se projevila hlavně na vnějším vzhledu. Skvělý poměr ceny a užitné hodnoty přitom zůstal zachován.

Po čtyřech letech na trhu už Peugeot 5008 potřeboval modernizaci jako sůl. Nejnovější prvky přídě v čele s „vykousnutými“ světlomety a rozměrnou maskou chladiče navazují na novou generaci modelu 308 a celý vůz je díky tomu elegantnější. Praktickou novinkou je standardně dodávané diodové denní svícení, a kdo chce jít ještě dál, připlatí 22.000 korun za samonatáčecí xenony s ostřikovači. Nejméně změn naopak prodělala záď – modernizovanou verzi francouzského MPV poznáte pouze podle nového loga, které přišlo společně se změnou firemní identity v roce 2010.

Interiér: První třída zaručena

Peugeot interiéry vždycky uměl a především pak ty pro velké rodinné modely. Přední sedadla můžeme zcela bez nadsázky překřtít na křesla, z celkové míry pohodlí hlavně na dlouhých cestách by si mohly vzít příklad i některé luxusní vozy. Podobné je to ve druhé řadě, kde se mohou jednotlivá sedadla podélně posouvat v rozsahu 130 milimetrů a také sklápět, což praktičnost dále zvyšuje. Za příplatek 16.000 korun získáte sedmimístné provedení, které sice omezí využitelnost zavazadelníku (při plném obsazení najdete prostor jen pro pár nákupních tašek), v základním provedení však máte k dispozici gigantických 679 litrů objemu a velmi nízkou nákladovou hranu.

Příplatková dvojice samostatných sedadel je úhledně složena v podlaze zavazadelníku a nenarušuje jeho geometrickou pravidelnost. Při plném obsazení navíc na rozumné vzdálenosti uspokojí i vzrostlejší cestující, je ale potřeba překousnout fakt, že širokou krycí roletu kufru už pak není ve voze kam uložit.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv  

Oblast přístrojové desky, kde Peugeot 5008 především potřeboval omladit, zůstala během modernizace nedotčena. Vždyť jen ovládání navigace je kvůli přemíře tlačítek dost obtížné a panel dvouzónové klimatizace s dvojicí displejů už má své nejlepší roky dávno za sebou. Na druhou stranu potěší bytelná konstrukce masivního středové konzoly a rozměrná schránka mezi sedadly, která bez obtíží pojme i PET lahev. Toto řešení si již v prvopočátku výroby vyžádalo použití elektronické parkovací brzdy.

Řešení navigačního systému s výklopným displejem je neodmyslitelnou součástí starší generace Peugeotů. V rámci balíčku s parkovacím asistentem a navigačním systémem WIP NAV+ za 23.400 korun nově dostanete také couvací kameru a nezapomnělo se ani na unikátní výsuvný head-up displej (pro linii Allure standardně) s novou barevnou grafikou.

Motor a převodovka

Vrcholné provedení Allure nabízí tři vznětové motory, přičemž požadavek na samočinnou převodovku spektrum automaticky redukuje na tu nejsilnější. Testovaný čtyřválec 2.0 HDi dosahuje výkonu 120 kW v 3.750 otáčkách za minutu a mohutný točivý moment 340 N.m vrcholí o 1.750 otáček níže. Řešení však existuje i pro ty, kterým automatická skříň s vrcholným motorem nevoní. Cenový rozdíl ve prospěch manuální převodovky představuje 40.000 korun, je ale potřeba počítat s výkonem nižším o 10 kW.

Sladění turbodieselu s klasickou měničovou převodovkou považujeme za ideální. Rychlost řazení jednotlivých stupňů se sice ani zdaleka nevyrovná moderním dvouspojkovým skříním, z hlediska rodinného zaměření vozu však není na co si stěžovat. Na rozdíl od modelu 3008, který nechává při rozjezdech a akceleraci z nižších rychlostí prokluzovat hydrodynamický měnič momentu, zde dochází k jeho zamykání jak jen je to možné. Záměr o co nejnižší třecí ztráty měniče by se měl podepsat na nižší spotřebě.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv  

Snaha o udržení nízkých otáček motoru se projevuje řazením pátého stupně již v rychlostech okolo 50 km/h, což je mnohdy doprovázeno vibracemi v kabině. Osmilitrová spotřeba pak ale není tabu ani ve městě a mimo něj nebyl problém snížit odběr o další dva litry. Vyšší stavba karoserie a pohotovostní hmotnost atakující 1.750 kilogramů navíc nejsou překážkou ani na dálnici, kde se v rychlosti 130 km/h povalují otáčky motoru okolo 2.500 min-1 a průměrná spotřeba nepřesahuje 7,5 l na 100 km.

Jízda

Prodloužená platforma modelu 308 SW a rozumné naladění podvozku zaručují překvapivě vyvážené jízdní vlastnosti. Peugeot 5008 není tvrdý ani houpavý a do zatáček se vrhá s nebývalou chutí. Je však potřeba zodpovědně přistupovat ke koncepci s těžkým naftovým motorem vpředu a absenci systému Dynamic Rolling Control na zadní nápravě, který by vyrovnal citelnější náklony karoserie v zatáčkách.

V rámci segmentu MPV si nemůžeme stěžovat ani na filtrování nerovností. Peugeot 5008 je na sedmnáctipalcových kolech přirozeně komfortní, nevadí mu přejezdy ostrých příčných nerovností a rozhodit jej dovedou pouze velmi hluboké výmoly. Škoda jen řízení s elektrohydraulickým posilovačem, které sice s rostoucí rychlostí tuhne, ale řidiči nepřináší dostatek informací o práci předních kol.

Závěr

Přestože se toho s faceliftem Peugeotu 5008 příliš nezměnilo, vůz si rozhodně zaslouží pozornost. Ani po více než čtyřech letech na trhu neztrácí šmrnc jak zvenku tak uvnitř, dvojice výklopných zadních sedadel poskytne přiměřený komfort i vzrostlejším cestujícím. Prim hrají vyvážené jízdní vlastnosti v čele s výborně naladěným podvozkem a relativně úsporným turbodieselem.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv  

Hlavní zbraní vozu je však příznivá cena. Provedení s vrcholným motorem, automatickou převodovkou a nejvyšší výbavou Allure stojí od 590.000 Kč a ve standardu nechybí například barevný head-up displej, prosklená střecha, dvouzónová klimatizace nebo zmíněná 17“ kola. Takovou nabídku není radno přehlížet!

Nejlevnější verze modelu385.000 Kč (1.6 VTi/88 kW Access)
Základ s testovaným motorem495.000 Kč (2.0 HDI/120 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou729.500 Kč (2.0 HDI/120 kW Allure)

Plusy

  • Sedmimístné provedení
  • Velký vnitřní prostor ve všech směrech
  • Nebývale pohodlná sedadla
  • Zajímavá pořizovací cena

Minusy

  • Zastaralejší koncepce přístrojové desky
  • Malý kufr v sedmimístném provedení
  • Občasné vibrace v kabině

Foto: Petr Homolka

Jan Mička
Diskuze (185)
Peugeot 5008 2.0 HDi AT
Cena základní sestavy 495 000 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix, elektronická parkovací brzda + asistent rozjezdu do kopce, head-up displej, litá 17“ kola, lepicí sada, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací čidla, akustické čelní sklo, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy „stolek“, dvouzónová klimatizace, sportovní kožený volant, autorádio s CD a bluetooth, prosklená střecha, barevný head-up displej a další. Kč
Cena testované sestavy 729 500 Kč
Výbava testované sestavy Zadní parkovací asistent + couvací kamera + navigační systém Wip Nav+ (+29.000,-), samonatáčecí xenonové světlomety + ostřikovače (+22.000,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (+8.500,-), sedmimístné provedení (+16.000,-), kožené čalounění + vyhřívaná přední sedadla + koberečky (+50.000,-), metalíza (+14.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.6 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 679 / 1754
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1746 / 551
Rozměr pneu: 215/50 R 17
Peugeot 5008 2.0 HDi AT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4529
b) šířka (mm): 1837
c) výška (mm): 1647
d) rozvor (mm): 2727
e) rozchod vpředu (mm): 1532
f) rozchod vzadu (mm): 1561
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Jaros71
24. 2. 2014 22:42
Re: Slušný model, až na...
Na dálnici ji právě prorazíš málokdy..i když i to se mi jednou na D1 stalo.
Tam je ta asistence i dobrá volba.
Jenže dálnice nevedou zdaleka všude , že?
Avatar - Jaros71
24. 2. 2014 22:39
Re: Slušný model, až na...
Pánové , auto bez rezervy je prostě hloupost! :-!
Hlavně u rodinného vozu , kde se přepravují i malé děti.
Čekat na asistenci cestou na dovču nebo někde v horách večer cestou z výletu?
Díky! Nechci.
Za 10 let jsem měl neopravitelných defektů 5..
Cestou z hor v Rumunsku , byla na silnici metr široká díra , náš Touareg ji hravě projel.
Jenže prorazil svoji dost drahou a velkou pneu.. 8-s
Lepící sada by byla na dvě věci. Naštěstí bylo rezervní dojezdové kolo. Dojeli jsme na něm až do ČR. Tu pneu jsem pak objednal a došla za týden..
Rezerva je prostě k nezaplacení. Se ženou i bez ženy... >:D
Oceníte a pochopíte až tu pneu někde zničíte!
Avatar - Jaros71
24. 2. 2014 22:29
Re: Nechutné auto
Je to dost nelogické.
4*4 by se měla dát připlatit jako volba ke všem variantám motorů..
Ale i VW se snad poučí.
Mám info , že např. nový Touran bude konečně ve verzi Cross logicky i 4*4.. ;-)
Na motory si počkáme.
Avatar - sgt
24. 2. 2014 14:24
Re: Slušný model, až na...
tu musím dať za pravdu, že vypnutie osvetlenia prístrojovky (okrem tachometra) a rádia je u Citroenu tá najlepšia vec čo môže byť. Stačí jedna nočná jazda na diaľnici a ten rozdiel vo výhľade je neskutočný ;-)
24. 2. 2014 12:26
Re: Cena
Všude je ceníková cena jen na papíře, sjednat slevu lze u každého výrobce. Samozřejmě záleží od výbavy a hodnoty vozu. Když člověk kupuje holobyt za "cenu již od", tam příliš manévrovací prostor ke slevnění není.