Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Clio R.S. vs. Toyota Yaris GRMN – Jeden ryzí a druhý polovičatý

Martin Machala
Diskuze (184)
Sešla se nám jedna vybledlá legenda a auto, které se možná legendou stane. Minimálně tedy zajímavým sběratelským kouskem.


Úvod, pořizovací náklady


Myslím, že to bylo s kolegou ze Světa motorů, s Matoušem Jelínkem, s nímž jsme si vyprávěli zážitky z minulého Clia R.S. Vyměňovali jsme si seznam naprosto průhledných záminek, abychom za volantem francouzského hot-hatche strávili co nejvíc času. Přesně si vybavuju poslední testovaný kousek – matně červený, široce rozkročený nádherný malý hatchback, který se tak strašně blížil závodním autům, až to nahánělo… Ale to vůbec ne, strach právě ani náhodou. Nebyla to přemotorovaná bestie, jízdu s Cliem R.S. jste si užívali i v běžných rychlostech, zpětná vazba od volantu a trakce přední nápravy a schopnost zatáčet… Něco neopakovatelného.

Video se připravuje ...

Ano, neopakovatelného. Bohužel. Nové Clio R.S. je horší prakticky ve všem, Renault si sice mne ruce, jak se mu tenhle „hot-hatch“ prodává, ústup od tradic už ale nemohl být větší. To zní skoro jako závěr… No nic. A pak je tu Yaris GRMN, zvláštní designem (moc hezký fakt není), pojmenováním, výlučný technikou, limitovaným počtem vyrobených kusů (všech 400 evropských se už prodalo) a taky jízdními vlastnostmi. Tohle hot-hatch nepochybně je.

Nemístná cenovka vás zajímat už nemusí

I když se dále dočtete, že Toyota Yaris GRMN je opravdový hot-hatch a rychlé kolečko v Mostě byla velká sranda, chtít za tohle autíčko 850.000 Kč vypadá na první pohled jako nestoudnost. I na třetí. Toyotě tahle sázka na extrémní cenovku však vyšla, po limitce se jenom zaprášilo a jak už jsem napsal, Yaris GRMN už nekoupíte (celkem Toyota vyrobila 600 sportovních yarisů). Ani u nás. Pro český trh bylo určeno pět vozů a všechny už mají své majitele. A ještě, co znamená GRMN. Určitě to víte, luštit tuhle šifru mě však pořád baví. Takže, kamarádi, GRMN – Gazoo Racing Meisters of Nürburgring. Odkaz na tým WRC je fajn, ale ten Nürburgring mi přijde vtipný, ostatně jako celá GRMN zkratka. V seznamu výbavy překvapí absence tempomatu, ale popravdě, hlavně s přihlédnutím k nebývale vysoké cenovce. Jinak ho samozřejmě v podobném autě naprosto nepotřebujete, na dálnici se budete vydávat stejně jenom trpět.

Pořizovací nákladyRenault Clio R.S. 1.6 Turbo/147 kW EDCToyota Yaris GRMN 1.8 VVT-i/156 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy586.900 Kč850.000 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Litá kola [Kč]S (sedmnáctipalcová)S (sedmnáctipalcová)
Tempomat [Kč]SX
Automatická klimatizace [Kč]SS
Zadní parkovací senzory [Kč]SS
Parkovací kamera [Kč]5000S
Vyhřívané přední sedačky [Kč]5000X
Navigace [Kč]SS
Mlhovky [Kč]SS
Metalíza [Kč]12.500X
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]20.140/314211.064/9545
Přední/zadní nárazník [Kč]7817/443314.841/14.196
Přední blatník [Kč]45454193
Čelní sklo [Kč]55947232
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1817 + 4555873 + 605
Hodinová sazba v servisu [Kč]787813
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]30.41435.937
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/3/123/3/12

Clio R.S. je levnější o neskutečných 263.100 Kč. Za to si můžete koupit ještě jedno clio, s dvanáctistovkou a druhou nejnižší specifikací Advantage. Výbava R.S. je podle očekávání velmi dobrá, víc než kdy jindy je totiž R.S. spíš vrcholným stupněm než svébytným top sportovním modelem, tempomat tedy nechybí.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮRenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
Základní cena74
Standardní výbava a příplatky87
Servis87
Záruky98
Průměr8,006,50

Design, interiér


Toyota svůj yaris faceliftovala tak dlouho, až z toho vzniklo… Tohle. Hlavně zadní svítilny jsou všechno jenom ne hezké, alespoň že to strašlivé X už z přední části vozu tak neřve. Yaris v aktuálním provedení je tak „jenom“ poněkud beztvarý, nerozhodný, bez nápadu a konzervativní základ se snaží přebít třeba dvoubarevným lakováním. Většinou jsem zastáncem „sleeperovské“ taktiky u rychlejších verzí obyčejných aut, v případě yarisu je ale strašně moc dobře, že se Toyota nebála alespoň trochu přitvrdit a několik rychlých detailů přidala. Pokud by yaris zůstal yarisem i ve verzi GRMN (podobně jako hot-hatchové produkty VW), opravdu by nebylo moc na co koukat. Ne že by se díky polepům, voštinové masce chladiče nebo zadnímu křidélku proměnil yaris v hezké auto, GRMN změny mu však rozhodně prospěly.

Clio určitě za hezké auto považovat lze, líbivé rozhodně je. Proti minulosti, kdy jste R.S. poznali na první pohled, se však výrazně znormalizovalo. Vlastně je úplně normální, prostě jen clio na větších kolech. Jasně, písmena R.S. nechybí, koncovky výfuku jsou asi taky o něco větší než u tříválcových TCe, v zásadě je to však obyčejné clio. S nejnovějším R.S. jednoduše zapadnete, rychlost z něj nečiší ani náhodou.

HODNOCENÍ DESIGNURenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
Vnější vzhled88
Vnitřní vzhled77
Zpracování69
Ergonomie88
Konektivita88
Průměr7,408,00

Uvnitř je pak laciné úplně stejně jako jakékoliv jiné clio. Renault se s tím v poslední době nemaže a je mu celkem jedno, že se právě třeba u clia nebezpečně stírá rozdíl mezí produkty značky Renaultem a low-costovou Dacií. Například přístrojový štít – podobné kontrolky jsem viděl naposled snad u Škody Favorit, volič dvouspojky působí pozoruhodně chatrně. Obřím protikladem jsem pádla pod volantem, nebývale rozměrná a bytelná, skoro jak u závodního auta. Celkově však uvnitř nemáte šanci pochopit, proč tohle auto stojí v základu 586.900 Kč.

Tím méně u Toyoty Yaris GRMN. Přístrojová deska a zpracování je sice minimálně o patro hodnotnější než u clia, šeď a usedlost však vládnou prakticky všemu. S výjimkou volantu a hlavice řadicí páky, to jsou jediné hot-hatch prvky uvnitř Yarisu GRMN.

Pak tedy ještě sedačky, ty nabídnou vskutku mimořádné boční vedení a snaží se připomínat závodnické skořepiny, jsou však umístěny velmi vysoko a společně s volantem, který je nastavitelný v minimálním rozsahu, vytvářejí nenapodobitelně neřidičskou pozici. Vážně. Nepamatuju, kdy se mi naposled v autě tak blbě a nepřirozeně sedělo. Což samozřejmě zamrzí o to víc, že se jedná o poměrně intenzivní a zábavný stroj.

Clio je i v tomto směru „normální“ a jeho sedačky nabízejí jen takové boční vedení, aby vás náhodou při cestě na nákup nezačalo obtěžovat. A s pětidvéřovou karosérií je přirozeně daleko praktičtější než třídveřový Yaris GRMN! A taky má větší kufr! A tohle přesně u hot-hatche chceme!

HODNOCENÍ INTERIÉRURenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
Prostornost87
Přední sedačky79
Zadní sedačky88
Kufr98
Variabilita87
Průměr8,007,80

Motor, jízdní vlastnosti


„R.S. diferenciál s elektronickou funkcí omezení svornosti“. Musím říct, že efektnější název pro šidítko v podobě přibržďování kola v zatáčce jsem ještě neslyšel. Minimálně za kreativitu má Renault plusové body, za projev na mosteckém okruhu už v žádném případě.

Ne že by bylo clio vyloženě špatné, v porovnání s předchůdcem minimální změny v technice ale zkrátka nepřinesou nic jiného než slušné jízdní vlastnosti. Podvozek je dost tvrdý, přišel mi však méně prkenný než u prvních exemplářů aktuálního Clia R.S., pro běžnou každodenní jízdu se už skoro hodí. Tuhý je pořád víc než dost, na nerovnostech však už vyloženě neotravuje, normálně jezdit se s ním docela dá.

V zatáčkách se však dost naklání, je velmi brzo nedotáčivé a přítomnost R.S. Diff (tak se oficiálně přibrzďování nazývá) poznáte nejvíc podle zápachu od brzd, kterým úplně stačí jedno ostřejší kolečko, a už zavánějí. Nevšiml jsem si však, že by nějak významně vadly. Stejně tak jsem ovšem nezaznamenal výraznější pomoc „R.S. Diffu“ v zatáčkách, spíš převládalo rozladění nad výše zmíněnou nedotáčivostí. Řízení je v rámci celku ještě slušné, naštěstí není tak gumové a naprosto netečné jako u běžného clia. O zpětné vazbě bych s úctou k předchůdci raději nemluvil, tužší naladění posilovače však alespoň základní spojení se strojem vytvořit dokáže.

Dynamické měření na letištiRenault Clio R.S. 1.6 Turbo 147 kW EDC Toyota Yaris GRMN 1.8 VVT-i156 kW
Pneumatiky205/40 R18205/45 R17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5.; 6. RS (80-120 km/h) [s]5,0/6,8; 9,85,4/8,2; 11,6
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h3000 min-13250 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]47,2/86,3/126,146,6/87,3/125,4

Nejvíc mě tak bavilo, respektive, jediná zábavnější věc na cliu, bylo jeho pohození zadečkem před nájezdem do zatáčky. Stačilo trošku na hulváta najet do oblouku, do brzdy ťuknout už s natočeným autem a Clio R.S. velmi předvídatelně a lehce uskočilo zádí. Ve výsledku tak tento manévr pomohl do zatáčky víc než „R.S. Diff“. Stabilizace naštěstí zůstala v klidu a do řízení po deaktivaci nezasahovala.

Na Cliu R.S. je suverénně nejlepší jeho motor. Ve videu sice trochu nadávám, že jde do otáček pomaleji, v porovnání s Yarisem GRMN je to však ještě zlaté a díky přeplňování má šestnáctistovka dost síly prakticky neustále. Výkon 147 kW je v pořádku, podstatnější je však točivý moment 260 N.m, dostupný v maximální výši ve dvou tisících otáčkách. Zátah je tím pádem zaručený vždy, však se taky při měření pružnosti renault pochlapil a toyotu nechal v uctivé vzdálenosti za sebou. V Mostě byl jeho náskok znát nejvíc na výjezdech ze zatáček, kdy jsem se vlastně ani moc nemusel zatěžovat tím, jaký převod mám zvolený. Stačilo šlápnout na plyn, jak jste určitě sami už odvodili.

Samotné řazení dvouspojky pak funguje nejlíp právě v sekvenčním režimu. Zvlášť rychlé tedy není nikdy, převodovka naštěstí nechává vše na řidiči a nesnaží se být chytřejší. A o pádlech jsem už napsal, že jsou parádní. Jako automat však EDC často a rádo zmatkuje, s podřazením dlouho váhá a ani popojíždění dvouspojce moc nesvědčí.

HODNOCENÍ MOTORURenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
Zrychlení89
Pružnost108
Spotřeba udávaná87
Spotřeba v testu76
Odhlučnění motoru67
Průměr7,807,40

Tady je doma

Vyměnit Clio R.S. za Yaris GRMN… Těžko hledám přirovnání, prostě totální změna charakteru - z o něco silnějšího malého hatchbacku do něčeho, co docela věrně připomíná závodní techniku. Zejména podvozkem. Ten je pro běžné použití naprosto nevhodný, absolutně prkenné nastavení vám dá nemilosrdně sežrat sebemenší nerovnost. I na zdánlivě hladkém úseku Yaris GRMN neustále pohopsává a dává ránu za ránou. A na jenom trochu rozbitější okresce je to už utrpení. Ne že by toyota odskakovala a neudržela stopu, to ona se zase snaží, ale neustálé rázy od kovaných sedmnáctek (dodalo BBS) radost z projížďky opravdu neprohloubí.

Na okruhu je tvrdé odpružení samozřejmě velmi vítané, stejně jako torsen na přední nápravě. Nemůže překvapit, že Yaris GRMN je ve všech ohledech dramaticky lepší než Clio R.S. – je daleko stabilnější na brzdách (přední brzdy jsou velmi překvapivě menší než ty zadní, 275 vs. 278 mm), naklání se o poznání méně, vyšší posaz ale trochu klame (podvozek je snížený o 24 mm, tlumiče dodal Sachs) a stopy se drží… Jako Clio R.S. To minulé. Nezapomínejte ovšem na plyn, aby se měl torsen čeho chytit a čím zásobovat přední kola. Pak máte zase jednou ten známý pocit, že vám dřív uteče zadek, než aby se předek nedotáčivě hrnul pryč. V Mostě jsem se však přetáčivého smyku nedočkal, i zadek Yarisu GRMN drží naprosto spolehlivě.

Z přeplňované osmnáctistovky jsem byl nejdřív trochu zklamaný, už jsem naznačil, že otáčkoměrem se k červenému poli zrovna nehnala. Ještě se k tomu samozřejmě dostanu, teď se chvilku zastavíme u techniky. Blok motoru a přeplňování kompresorem se shoduje s motorem v Lotusu Elise, anglická značka přece kompresorové motory Toyoty už nějaký čas používá. Samotný kompresor Magnusson s rotorem Eaton však pro potřeby Yarisu GRMN spojila Toyota s modulem pro chlazení a sání – motorový prostor malého yarisu je zkrátka moc… Malý. Ze stejného důvodu je jinak vedený kabelový svazek, proti lotusu se změnilo také vstřikování, nechybí mezichladič stlačeného vzduchu pro kompresor nebo chladič motorového oleje. Nezapomnělo se ani na proměnné časování sacích i ventilových rozvodů (u Toyoty známé jako Dual VVT-i), kompresní poměr činí 10:1 a výkon 156 kW je k dispozici v 6800 otáčkách. Ano, hezky vysoko. Podobně jako točivý moment, maximálních 250 N.m dostanete v 4800 otáčkách. Tuhle hranici je dobré si zapamatovat, pod pěti tisíci je projev osmnáctistovky dost nevýrazný a celkově velmi připomíná klasickou atmosféru. Na skokový nárůst zátahu nedojde nikdy, kolem pěti tisíc však čtyřválec přece jen citelně ožije. Na výjezdu ze zatáček jsem však nikdy neměl pocit, že by Yaris GRMN zrychloval alespoň obdobně jako Clio R.S., což dokazuje taky už zmíněné měření pružnosti. A asi i proto byl Yaris GRMN v Mostě na jedno kolo rychlejší jenom o nějaké dvě a půl sekundy, motorově na Clio R.S. zkrátka nestačí.

Toyota Yaris GRMN – srovnání s konkurencí
ModelToyota Yaris GRMNPeugeot 208 GTiOpel Corsa OPCRenault Clio R.S.Volkswagen Polo GTI
Motor1.8 Dual VVT-i1.6 THP1.6 Turbo1.6 Turbo2.0 TSI
Pohonpřednípřednípřednípřednípřední
Zdvihový objem [cm3]17981598159816181984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]156/6800153/6000152/5800147/6050147/4400-6000
Točivý moment [N.m/min]250/4800300/3000280/1900-5800260/2000320/1500-4400
Převodovka6M6M6M6DS6DS
Max. rychlost [km/h]230230230230237
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,56,86,76,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,55,47,55,95,9
Pohotovostní h. [kg]11351160121812041355

Ovšem jen z pohledu měřitelných výkonů, atmosférický charakter nutí řidiče ke koncentraci, musíte si zkrátka hlídat otáčky a vhodně volit převody, jinak se ze zatáčky rychle nedostanete. Řazení je nanejvýš slušné, mohlo by být o něco přesnější, dráhy o něco kratší… Převodovka je totiž v zásadě sériová, jenom zesílená, v kontextu takřka závodního podvozku a staromilského „atmosférického“ motoru působí zkrátka „jen“ sériově, vlastně jako u normálního yarisu. Řízení je v prvé řadě strmé, v druhé pak přirozenější než u Clia R.S. To jste asi tak nějak čekali, počítám…

Spotřeba se v obou případech pohybuje v rámci normálního přemisťování kolem devíti litrů, na okruhu se samozřejmě velmi lehce dostanete nad patnáct, přičemž s cliem jsem vždy dokázal být o něco úspornější. Svižnější okreskové povyraženíčko znamená plus minus dvanáct.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍRenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
Ovladatelnost510
Komfort odpružení64
Odhlučnění podvozku77
Řízení69
Řazení58
Brzdy78
Průměr6,007,67

Závěr


Clio R.S. se vykašlalo na odkaz předchůdců a pokusilo se být masovkou. Soudě podle prodejů se mu to docela daří, já mám ale pocit, že všechno, co dělá, zvládá maximálně napůl. Silnému motoru absolutně nestačí podvozek, Clio R.S. je velmi brzo nedotáčivé, berličkové přibrzďování nestíhá. Pro opravdu ostrou jízdu je příliš měkké, v zatáčkách se naklání, stále je však dost tvrdé na to, aby byl každodenní provoz pořád občas kompromisní. Dvouspojka funguje solidně jen ve sportovním režimu a sekvenčním módu, v automatickém je pomalá a zmatkuje. Cenovce blížící se šesti set tisícové hranici neodpovídá laciný interiér, pětidvéřová karoserie je však praktická.

Toyota Yaris GRMN může být jenom těžko odlišnější. Na každodenní život úplně rezignovala, soustředí se jenom na rychlost a zážitek. Na okruhu dokonalý podvozek však potřebuje odpovídající podmínky, jinak vás vytřese jako máloco. Osmnáctistovka zase potřebuje otáčky, jinak je trochu mdlejší. Exkluzivní punc pak dodává limitovaný počet vyrobených vozů, i přes absurdní cenu 850.000 Kč rozebraný do posledního kusu. Možná se Renault pro další generaci inspiruje a vymyslí podobnou kulišárnu – ostře laděnou nekompromisní limitku s cenou mimo měřítka. Nebyl by to špatný krok, image by na rozdíl od polovičatého Clia R.S. takový produkt rozhodně pomohl a třeba by se na tom (díky vysoké ceně) nakonec dalo i vydělat.

Toyotě musím ještě vyčinit za velice nepovedenou pozici za volantem, sedí se hodně vysoko, samotný volant lze nastavit jen ve velmi omezené míře. Jinak ale rozhodně díky. Za odvahu pustit se do tohohle malého, rychlého a zběsilého nesmyslu.

SHRNUTÍ HODNOCENÍRenault Clio R.S.Toyota Yaris GRMN
POŘIZOVACÍ NÁKLADY8,006,50
DESIGN7,408,00
INTERIÉR8,007,80
MOTOR7,807,40
JÍZDNÍ VLASTNOSTI6,007,67
CELKOVÝ PRŮMĚR7,447,47

Renault Clio R.S.

Nejlevnější verze modelu239.900 Kč (Clio Life 1.2 16V/54 kW)
Základ s testovaným motorem586.900 Kč (Clio R.S. 1.6 Turbo/147 kW)
Testovaný vůz bez příplatků586.900 Kč (Clio R.S. 1.6 Turbo/147 kW)
Testovaný vůz s výbavou617.400 Kč (Clio R.S. 1.6 Turbo/147 kW)

Plusy

  • Silný motor
  • Bohatá výbava
  • Praktičtější karoserie

Minusy

  • Minimálně upravený podvozek jezdí nejvýš průměrně
  • Pomalé reakce převodovky v automatickém režimu

Toyota Yaris GRMN

Nejlevnější verze modelu282.900 Kč (Yaris 1.0 VVT-i/51 kW Live)
Základ s testovaným motorem850.000 Kč (Yaris GRMN 1.8 VVT-i/156 kW)
Testovaný vůz bez příplatků850.000 Kč (Yaris GRMN 1.8 VVT-i/156 kW)
Testovaný vůz s výbavou850.000 Kč (Yaris GRMN 1.8 VVT-i/156 kW)

Plusy

  • Na dobrém povrchu vynikající jízdní vlastnosti
  • Točivý charakter kompresorem přeplňovaného motoru
  • Exkluzivní charakter

Minusy

  • Pro běžné ježdění nevhodné
  • Už ho nekoupíte

Foto: Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
Martin Machala
Diskuze (184)
Model Renault Clio R.S. 1.6 Turbo Toyota Yaris GRMN 1.8 VVT-i
Cena základní sestavy 586 900 Kč 850 000 Kč
Cena testované sestavy 617 400 Kč 850 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1618 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6050 156 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 2000 249 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.1 / 5.9 10.6 / 5.7 / 7.5
Emise CO2: 133 170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 0 286 / 0
Objem nádrže (l): 45 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1279 / 432 1135 / 410
Rozměr pneu: 205/40 R18 205/45 R17
Renault Clio R.S. 1.6 Turbo
Toyota Yaris GRMN 1.8 VVT-i
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4062 3945
b) šířka (mm): 1732 1695
c) výška (mm): 1448 1510
d) rozvor (mm): 2589 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1506 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1506 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800 560 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980 910
k) šířka vpředu (mm): 1365 1390
l) šířka vzadu (mm): 1395 1370
délka sedáku vpředu (mm): 470 500
délka sedáku vzadu (mm): 450 440
výška opěradla vpředu (mm): 620 600
výška opěradla vzadu (mm): 620 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Hammunasakra
17. 5. 2018 10:41
Re: Já neměl ani sílu to dočíst...
[odkaz] :-)
Avatar - NSA
15. 5. 2018 07:28
Re: Já neměl ani sílu to dočíst...
:yes:
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2018 10:24
Re: Me, mariachi and Chris Harris
Ani moc ne = sám dáváš odkaz na verzi po faceliftu = kde se to samozřejmě snažili zlepšit. A i pro tu platí: V některých momentech nevyzpytatelné chování podvozku

Před faceliftem = ani náhodou. Po něm = nevim nezkoušel sem, ale spíš ne

Proč = když sou jiný a lepší alternativy. Tečka :-)
Avatar - Emel
14. 5. 2018 09:27
Re: Já neměl ani sílu to dočíst...
Nikdo vcelku nezpochybňuje, že Gremlin bude lepší auto... minimálně teda v té jedné disciplíně, pro kterou bylo postavené. A mít na výběr čím chci rok jezdit, vezmu si Toyotu.

Ale přečíst si kapitolu design a pak vidět v tabulce 8:8, to je fraška, to tam ty body za design vůbec nemusí být. Jak obvykle na spiknutí nevěřím, tak tady mám fakt pocit, že se body ladily tak dlouho, dokud to nevyšlo.

PS: nejsem apriori fanda ani Renaultu, ani Toyoty... to asi víš ;-)
14. 5. 2018 09:10
Re: Me, mariachi and Chris Harris
:yes: