Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI 4Motion - Nášup

Ladislav Černý Ladislav Černý 4. 1. 2013 • 06:51
37
11
Zobrazit náhledy (37)
Volkswagen Multivan Zadní sedadla z Phaetonu nabídla vše včetně vyhřívání a elektrického nastavené opěrek hlavy Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Každý cestující měl nad hlavou vlastní mikrofon Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Loketní opěrka a ovladače byly luxusně provedené Výklopný displej DVD přehrávače poskytoval kvalitní přenos, který mohli sledovat čtyři cestující Wifi modul se ukrýval ve schránce před spolujezdcem K dispozici nechyběla ani dvojice skleniček a chladicí box na nápoje Vozidlo si hlídalo nahuštění pneumatik, dolní ovladač sloužil k nastavení hlasitosti vnitřní audiokomunikace Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Zadní dvoumístná posuvná lavice dovolovala zvětšovat zavazadlový prostor Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan
Vrcholná verze Multivanu označená Business přišla v létě 2012 na český trh. VIP vozidlo pro šest osob nabídlo maxipohodlí.

Označení Business není pro historii řady Multivan nic nového, nicméně na toto vrcholné vydání poslední generace jsme si museli počkat až do léta 2012. Snaha Volkswagenu nabídnout co nejvíce pohodlí přivedla do Multivanu řadu zcela nových technologií.

Phaetonovská pohoda

Poslední řada dvou křesel, která nás co do pohodlí a pohledu ve směru jízdy lákala nejvíce, pocházela z luxusního modelu Phaeton. Všestranně seřiditelné křeslo musíme brát jako samozřejmost. Elektricky stavitelné opěrky hlavy mohou manažerům v jejich tradičním oblečení ulehčit námahu s otáčením se vzad a úpravou vrchní části sedadla.

Seřiditelné a velmi široké loketní opěrky po obou stranách křesel můžeme i v této kategorii vozidel považovat za velmi zajímavý prvek.

Mezi dvojicí křesel se nacházela lednička s vlastním zdrojem energie napojeným na elektrosoustavu vozidla, tudíž bylo možné si i po návratu k vozidlu dopřát chlazené nápoje. Samozřejmě nechybělo osvětlení lednice pro komfort nočního cestování.

Konferenční čtveřice

Druhá řada samostatných křesel se komfortem sice blíží těm v poslední řadě, ale kvůli možnosti otáčení a vyjmutí z vozidla si nemohla dopřát elektrické vybavení. Také loketní opěrky v otočných a posuvných křeslech nebyly natolik široké, ale poskytovaly štědrý standard a možnost výškové regulace.

Další pohodlí nabízel posuvný střední modul, ze kterého bylo možné vysunout výklopný kulatý stoleček, na kterém jsme si cestování zkracovali například hraním karet. Plocha stolečku dovolovala také umístění několika dokumentů formátu A4 a odložení skleniček umístěných ve výsuvné přihrádce.

Zábava i práce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že křesla první řady slouží jen pro řidiče a případnou hostesku, nebyla to pravda. Možnost jejich otočení dovolovalo proměnit interiér do šestimístného konferenčního uspořádání, když jsme sedadla druhé řady natočili proti sobě do středu interiéru. Pohodlí pro všechny členy posádky není u VIP šestimístných vozidel zcela samozřejmé.

Je však pravda, že se nám nejlépe cestovalo v pěti osobách, přičemž ty čtyři zadní mohli mít až rodinnou pohodu. Výsostné postavení však měli zcela zadní cestující, kteří dostali optimální výhled na výklopnou obrazovku DVD přehrávače umístěné ve stropě. Při troše snahy však mohla obrazovku sledovat čtveřice zadních cestujících. Výhodu DVD zařízení přehrávajícího všechny známé soubory tvořila možnost sledování kromě zábavy také firemních a produktových prezentací. Když jsme chtěli sledovat DVD jen dva, mohli jsme si nasadit sluchátka s infračerveným přenosem zvuku, aby ostatní cestující nebyli rušeni.

Pohodový přístup

K Business verzi také patří elektricky ovládané boční posuvné dveře po obou stranách vozidla. Dveřní tlačítka vedle volicí páky dvouspojkové převodovky DSG byla pěkně řidiči po ruce. Výhodu testované verze také tvořilo Wifi připojení k internetu přes modul se SIM kartou a datovým tarifem.

Další velmi pohodový prvek přinesl dorozumívání mezi všemi členy posádky, kteří měli nad sebou ve stropě umístěné mikrofony. Zvuk zesílený z příjmového mikrofonu přes audiosoustavu Dinaudio přicházel do reproduktorů, aby všichni dobře slyšeli i při jízdě vysokou rychlostí. Na místě řidiče bylo možné intenzitu zvuku regulovat kolečkovým ovladačem.

Návaznost na Highline

Vrcholné provedení Business navazuje na nejvyšší úroveň vybavení Multivanu Highline a kromě již jmenovaných prvků obsahuje navíc například zatmavené sdružené svítilny a kožené dvoubarevné potahy sedadel a navigační systém RNS 510.

Zkoušená varianta 2.0 BiTDI s pohonem všech kol 4Motion tvoří maximum, co řada Multivan nabízí. Tomu také odpovídá cenovka, která k provedení Highline 2,0 BiTDI/132 kW 4Motion za 1 215 129 korun bez daně přidává příplatek za Business verzi, takže celková pořizovací částka se vyšplhala na 1 872 422 Kč bez DPH.

Plusy

  • Superkomfortní cestování
  • Silný pohon všech kol

Minusy

  • Převodovka DSG
  • Turboefekt čtyřválce
TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BiTDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm 3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emisní norma Euro 5
Největší výkon (kW/ot. za min) 132/4000
Točivý moment (N.m/ot. za min) 400/1500-3000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 191
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,3
Spotřeba paliva (l/100 km) 9,8/6,7/7,8
Délka/šířka/výška (mm) 4892/1904/1970
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2181
Celková hmotnost (kg) 3000
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu Business (Kč bez DPH) 1 872 422

Související články

Témata
Avatar - m.z.
12. 1. 2013 13:57
Re: Trocha reality
Ty tvoje připomínky, nevím, jestli se mám smát, nebo brečet 8-s
6. 1. 2013 22:40
Trocha reality
Tento článek už musím okomentovat. Po cca. 4 letech vlastnictví takřka totožného auta T5 (pouze bez "kůže" a el. sedaček) bych rád toto auto poslal tam kde má být.
Gloriola "BULIKA" už je dávno pryč a k dokonalosti toto auto má opravdu hodně daleko. Jako uživatel opravdu nechápu jak v dnešní době PC někdo vyrobí takový interiér jako je tento. Na první pohled je to paráda (jako každý interiér koncernu VW...), ale jakmile ho začnete používat tak je to katastrofa. Ani jedna součást není dotažená do konce. Vyhřívání sedaček - kolečko. Když ho zapomenete otočit na nulu tak topíte celý rok... Vyhřívání zrcátek? To samé... Nastavování volantu. V reálu je pouze jedna pozice. Vysunout a dolů... Tlačítko výstražných světel u spolujezdce a naproti tomu vypínání ESP u řidiče (jak často vypínáte u dodávky ESP!!!). Při zařazené pětce v podstatě nemůžete obsluhovat ventilaci. Atd. atd.
Kvalita dílenského spracování? Horší auto jsem ještě neměl... Tak šíleně spasované panely interiéru se jen tak nevidí. Hlavně, že má auto automatické dovírání dveří. Kdo to vymyslel?!
Podvozek. Německá dálnice - super. Česká, běžná, silnice - katastrofa.
Motor. 2.5 TDI, 132 kW + decentní chip. Když máte v autě všechny sedadla, stolek a spací plato tak je to neprosté minimum.
Mohl bych napsat rozsáhlý článek na téma "dokonalost" moderních aut, ale raději zavřu oči a vzpomínám na E39... Díky bohu za 90. léta.
6. 1. 2013 21:45
Re: skvely cestak
:-) ;-)
6. 1. 2013 21:44
Re: skvely cestak
:yes:
6. 1. 2013 18:35
1.9mil Kč za dodávku?
Tak to je hodně velký masakr >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku