Testujeme Octavii liftback! Zatím mrkněte na nové fotky
Bude to tedy zase rychlostest na jeden den, po zkušenosti s kombíkem a dvoulitrem TDI jsem však na liftback s benzinem ještě zvědavější.
Po krátké, ale intenzivní zkušenosti s kombíkem můžu říct, že v základních atributech zůstala octavia octavií – stále je nejen na poměry nižší střední třídy velmi prostorná, kufr se s novou generací zase o něco zvětšil. Zkrátka pořád velmi praktický a prostorný kombík.
Nový infotainment, spoléhající na dotykové displeje, je však velmi, velmi mírně řečeno nešťastný. Tam, kde produkty koncernu VW roky excelovaly, najednou patří na chvost. A ani tak nejde o digitalizaci samotnou, i tu lze provést tak, že se člověk na dálnici nezabije, když si chce vynulovat krátkodobou spotřebu. Nemluvě o tom, že mnozí konkurenti už poznali, že kompletní dotyk není cesta a vrací se u některých důležitých funkcí k tlačítkům. Koncern Volkswagen tohle prozření teprve čeká. A ne, hlasové ovládání opravdu neberu jako plnohodnotnou alternativu klasickému ovládání. Alespoň zatím.
Tohle tedy už díky jednodennímu svezení s kombíkem víme, stejně tak to, že dvoulitrové TDI Evo je v octavii proti jiným aplikacím nečekaně hlučné. Úsporné však naštěstí zůstalo, i když první svezení v Audi A6 bylo ještě střídmější. Nejvíc však zklamal podvozek, na osmnáctipalcových kolech a adaptivních tlumičích octavia velmi tloukla. Tohle mladoboleslavský bestseller trápí od třetí generace, tedy od přechodu na modulární platformu, nedávno testovaný červený kombík čtvrté generace však byl ze všech octavií zatím mou nejdrncavější zkušeností.
U liftbacku předpokládám také osmnáctky a adaptivní podvozek, do hry vstoupí i obří výklopná stěna kufru, která tuhosti karoserie zásadně nepřeje. Na druhou stranu tlumiče a zavěšení pošetří lehčí benzinová patnáctistovka, tak uvidíme. Jednoduchá vlečená zadní náprava samozřejmě zůstane i takto motorizované octavii (na rozdíl od VW Golf se stejným motorem).
Na patnáctistovku TSI se těším, v golfu přesvědčila hlavně odhlučněním, kultivovaností a nově i bezproblémovým spojením s převodovkou DSG. Stále větší otázkou je pro mě vnější design, z prvotního nadšení během pražské světové premiéry jsem se přesunul spíš do tábora váhajících. Je hezká? Nebo hlavně zepředu nevýrazná? A vzadu zavalitá a moc podobná scale? Nevím… Třeba se mi bude liftback líbit víc, na nejnovějších fotkách nevypadá vůbec špatně. Škodovka jej dokonce přirovnává ke kupé, to ale můžeme považovat za další povedený marketingový vtípek. Každopádně, nejnovější sadu fotografií si můžete v galerii prohlédnout.
A do diskuze pod tímto článkem připojit případné dotazy, připomínky, zkrátka cokoliv, co vás na nové octavii zajímá a na co bych se měl zaměřit.