Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme Octavii liftback! Zatím mrkněte na nové fotky

Martin Machala Martin Machala 17. 4. 2020 • 05:26
29
43
Zobrazit náhledy (29)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia

Bude to tedy zase rychlostest na jeden den, po zkušenosti s kombíkem a dvoulitrem TDI jsem však na liftback s benzinem ještě zvědavější.

Po krátké, ale intenzivní zkušenosti s kombíkem můžu říct, že v  základních atributech zůstala octavia octavií – stále je nejen na poměry nižší střední třídy velmi prostorná, kufr se s novou generací zase o něco zvětšil. Zkrátka pořád velmi praktický a prostorný kombík.

Nový infotainment, spoléhající na dotykové displeje, je však velmi, velmi mírně řečeno nešťastný. Tam, kde produkty koncernu VW roky excelovaly, najednou patří na chvost. A ani tak nejde o digitalizaci samotnou, i tu lze provést tak, že se člověk na dálnici nezabije, když si chce vynulovat krátkodobou spotřebu. Nemluvě o tom, že mnozí konkurenti už poznali, že kompletní dotyk není cesta a vrací se u některých důležitých funkcí k tlačítkům. Koncern Volkswagen tohle prozření teprve čeká. A ne, hlasové ovládání opravdu neberu jako plnohodnotnou alternativu klasickému ovládání. Alespoň zatím.

Tohle tedy už díky jednodennímu svezení s kombíkem víme, stejně tak to, že dvoulitrové TDI Evo je v octavii proti jiným aplikacím nečekaně hlučné. Úsporné však naštěstí zůstalo, i když první svezení v Audi A6 bylo ještě střídmější. Nejvíc však zklamal podvozek, na osmnáctipalcových kolech a adaptivních tlumičích octavia velmi tloukla. Tohle mladoboleslavský bestseller trápí od třetí generace, tedy od přechodu na modulární platformu, nedávno testovaný červený kombík čtvrté generace však byl ze všech octavií zatím mou nejdrncavější zkušeností.

U liftbacku předpokládám také osmnáctky a adaptivní podvozek, do hry vstoupí i obří výklopná stěna kufru, která tuhosti karoserie zásadně nepřeje. Na druhou stranu tlumiče a zavěšení pošetří lehčí benzinová patnáctistovka, tak uvidíme. Jednoduchá vlečená zadní náprava samozřejmě zůstane i takto motorizované octavii (na rozdíl od VW Golf se stejným motorem).

Na patnáctistovku TSI se těším, v golfu přesvědčila hlavně odhlučněním, kultivovaností a nově i bezproblémovým spojením s převodovkou DSG. Stále větší otázkou je pro mě vnější design, z prvotního nadšení během pražské světové premiéry jsem se přesunul spíš do tábora váhajících. Je hezká? Nebo hlavně zepředu nevýrazná? A vzadu zavalitá a moc podobná scale? Nevím… Třeba se mi bude liftback líbit víc, na nejnovějších fotkách nevypadá vůbec špatně. Škodovka jej dokonce přirovnává ke kupé, to ale můžeme považovat za další povedený marketingový vtípek. Každopádně, nejnovější sadu fotografií si můžete v galerii prohlédnout.

A do diskuze pod tímto článkem připojit případné dotazy, připomínky, zkrátka cokoliv, co vás na nové octavii zajímá a na co bych se měl zaměřit.

Související články

Témata
19. 4. 2020 15:50
ZOO dizajn
S modelom boli určite v nejakej safari... Na predok im sadol slon, z toho je taký pritlačený k zemi. ttps://static.markiza.sk/…15714862_jpg.jpg Ešteže je tam tá ŠPZ, inak by sa im mriežka chladiča oprela fakt až o zem... A zadok asi scvakol v papuli nejaký hroch... Zohlo sa im to dovnútra ako keď zmačkneš plechovku... https://www.ladice.sk/…64/plechovka.png
Avatar - Beefcake
19. 4. 2020 12:12
ABC
No konecne krajsia Octavia v klasickej verzii.
Avatar - LeonST
18. 4. 2020 19:40
Re: tvar masky
Po mnoha kilometrech strávených ve stejné době ve Fiatu Uno 1,3 Turbo a Škodě 105 L mohu říct jediné - v přímé komparaci byl Fiat Uno špičkový produkt i přes svou špatnou pověst toho i dost snesl než se rozsypal :-)
Avatar - LeonST
18. 4. 2020 19:37
Re: tvar masky
Jo, souhlas, ale jak jsi správně napsal - decentní. Např. Leonu v FR by malé zvýraznění jako má Xcellence podle mě prospělo.

Ale např. Superb III L&K na mě působí vyloženě nevkusně přitom ta sportovní verze, kde je chrom nahrazen černou mu vyloženě sluší.
Avatar - LeonST
18. 4. 2020 19:32
Re: tvar masky
V tomhle naprosto souhlasím. Naše firemní flotila je postavena na OIII a Superbech + dosluhující Rapid. Auta jezdí spolehlivě a jsou až na drobnosti praktická, tím končí klady. Pak už bych bych měl pouze výhrady a subjektivně vzhledově jsou slušně řečeno neatraktivní a nezajímavá, pohodlí a jízdní vlastnosti průměrné až podprůměrné.

Pro mě byla nejlákavější OII po faceliftu, jezdí nám tu v ulici jeden zánovní kousek v modré metalíze na větších kolech a pokaždé se za ní ohlédnu, to auto mělo svůj osobitý půvab.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku