Tohle by měl Fiat prodávat i v Evropě! Jihoamerický Mobi přichází ve stylu malého SUV
Fiat se aktuálně specializuje na jihoamerický trh, kde prodává i hatchback Mobi. Tem letos prošel faceliftem a my si jen říkáme, jaká je škoda, že se neprodává i v Evropě.
Fiat Mobi je miniaturní pětidveřový hatchback s délkou jen 3,57 metru, který je určen pro jihoamerické trhy. V Jižní Americe se tato variace na u nás známou Pandu prodává od roku 2016, a tak letos nastala vhodná doba na jeho modernizaci. Ta rozšířila nabídku o zvýšené oplastované provedení Mobi Trekking ve stylu SUV.
Mobi Trekking dokazuje, že o taková auta je i v Jižní Americe zájem. Svěže vypadající automobil se navíc přizpůsobil tamějším silnicím i řádně zvýšeným podvozkem, světlost vzrostla z výchozích 156 mm na 190 mm, čímž Mobi Trekking překonává mnohá evropská městská SUV. Vždyť u takové Škody Kamiq činí světlá výška 182 mm. Díky tomu má Mobi Trekking nabízet nejlepší nájezdový úhel ve své kategorii.
Od výchozí varianty se Mobi Trekking navíc odlišuje odhalenými plasty ve spodní části karoserie nebo podélnými střešními ližinami. Facelift pak upravil řešení přídě napříč nabídkou vozu, masku zdobí nové logo Fiatu a také vtipný detail v podobě italské vlajky.
Uvnitř se pak objevila nejnovější verze multimediálního systému UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, kterému nechybí možnost zrcadlení obrazovky chytrých telefonů díky funkcí Apple CarPlay a Android Auto.
Naopak nabídka motorů se nijak nemění. Mobi je tak konkrétně na brazilském trhu nadále dostupné se zážehovým agregátem 1.0 Fire Evo Flex, schopným jízdy na benzin a etanol, který je právě v Brazílii populární palivo. Jednotka je naladěna na 55 kW.
Fiat Mobi patří mezi vozy italské značky přizpůsobené jihoamerické klientele. Zacílení se daří, protože v Brazílii jde o jedno z nejžádanějších aut na trhu, s více než 215.000 prodanými kusy od roku 2016.
Mezi další taková auta patří třeba malý hatchback Argo (který bychom si tak přáli jako náhradu za někdejší Punto), model Uno, sedany Cronos a Grand Siena nebo pick-upy Strada a Toro. Ve výsledku tak naprostá většina brazilské nabídky Fiatu odlišná od té evropské. Shodují se vlastně jen užitkové modely jako Doblo a Ducato. Naopak Fiorino se též odlišuje, jelikož to brazilské není typická dodávka, ale užitkový model na bázi Una.