Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle by měl Fiat prodávat i v Evropě! Jihoamerický Mobi přichází ve stylu malého SUV

David Bureš
Diskuze (14)

Fiat se aktuálně specializuje na jihoamerický trh, kde prodává i hatchback Mobi. Tem letos prošel faceliftem a my si jen říkáme, jaká je škoda, že se neprodává i v Evropě.

Fiat Mobi je miniaturní pětidveřový hatchback s délkou jen 3,57 metru, který je určen pro jihoamerické trhy. V Jižní Americe se tato variace na u nás známou Pandu prodává od roku 2016, a tak letos nastala vhodná doba na jeho modernizaci. Ta rozšířila nabídku o zvýšené oplastované provedení Mobi Trekking ve stylu SUV.

Mobi Trekking dokazuje, že o taková auta je i v Jižní Americe zájem. Svěže vypadající automobil se navíc přizpůsobil tamějším silnicím i řádně zvýšeným podvozkem, světlost vzrostla z výchozích 156 mm na 190 mm, čímž Mobi Trekking překonává mnohá evropská městská SUV. Vždyť u takové Škody Kamiq činí světlá výška 182 mm. Díky tomu má Mobi Trekking nabízet nejlepší nájezdový úhel ve své kategorii.

Od výchozí varianty se Mobi Trekking navíc odlišuje odhalenými plasty ve spodní části karoserie nebo podélnými střešními ližinami. Facelift pak upravil řešení přídě napříč nabídkou vozu, masku zdobí nové logo Fiatu a také vtipný detail v podobě italské vlajky.

Uvnitř se pak objevila nejnovější verze multimediálního systému UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, kterému nechybí možnost zrcadlení obrazovky chytrých telefonů díky funkcí Apple CarPlay a Android Auto.

Naopak nabídka motorů se nijak nemění. Mobi je tak konkrétně na brazilském trhu nadále dostupné se zážehovým agregátem 1.0 Fire Evo Flex, schopným jízdy na benzin a etanol, který je právě v Brazílii populární palivo. Jednotka je naladěna na 55 kW.

Fiat Mobi patří mezi vozy italské značky přizpůsobené jihoamerické klientele. Zacílení se daří, protože v Brazílii jde o jedno z nejžádanějších aut na trhu, s více než 215.000 prodanými kusy od roku 2016.

Mezi další taková auta patří třeba malý hatchback Argo (který bychom si tak přáli jako náhradu za někdejší Punto), model Uno, sedany Cronos a Grand Siena nebo pick-upy Strada a Toro. Ve výsledku tak naprostá většina brazilské nabídky Fiatu odlišná od té evropské. Shodují se vlastně jen užitkové modely jako Doblo a Ducato. Naopak Fiorino se též odlišuje, jelikož to brazilské není typická dodávka, ale užitkový model na bázi Una.  

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - sorpersa
21. 10. 2020 11:21
Re: Tak to je designový humáč...
Áno je to litrové Xko, spotrebu nečakaj na úrovni TSI, teraz mám aktuálne 8,2, ale to je čisté mesto 2 km tam a 2 naspäť, mimo obce sa dá na 5-6 l, ale to mám podvozok z Renegadu a 17 ky kolesá, u Tipa to bude v pohode, lebo ja mám skoro 1,5 tony bez osádky. Ale ten motor je neskutočne živý, a má perfektný zvukový prejav, myslím TOP zo všetkých trojvalcov, keď som ho vytočil na 4-5 000 otáčok, tak ručal jak 8valec v S osmičke,. fakt. ;-) Na talianoch som čítal, že sa im to opozdilo pre nástup krosovej verzie. Ale potom budeš mať väčšiu radosť z jazdy, fakt ide perfektne na ten objem.
Avatar - Avanti
21. 10. 2020 11:00
Re: Tak to je designový humáč...
X ko máš s litrom? Aká je spotreba? Čakám na litrové Tipo už pol roka a fakt ma to už nebaví...
Avatar - sorpersa
21. 10. 2020 10:48
Re: Tak to je designový humáč...
Ano ekonomicky zachránil vtedy až to viedlo k tomu že teraz keby nie fúzia s PSA neviem neviem... len oddialil...a fail bol vyrábať Bravo II bez kombi, škaredá Croma2, neustále oddaľovanie Giulie, nevýrazné facelity Giulietty, keby nie 500 už sú v džúse.S tými motormi súhlasím , a podľa všetkého s nástupom francúzskych platforiem skončia aj FireFly...o ktorom sa mimochodom neviem nič bližšie dozvedieť, čo ma mrzí, pretože na ňom jazdím. Hmmm... som nevedel že Tipo je projekt Tofasu... zaujímavé a môžed to byť pravda, pretože staršie Bravo vyzerá zvon aj zdnu modernejšie. Prosím Daciu do toho nepleť, tam fakt ešte nie sú :-) Mám X ko za cenu Dustara a to je nebedudy,,, Fakt, je to nedocenené auto .
Avatar - Avanti
21. 10. 2020 09:31
Re: Redakce
Nielen fotky, aj info: https://stellantisfans.webnode.sk/…at-panda-my2021/
Avatar - Avanti
21. 10. 2020 09:30
Re: Tak to je designový humáč...
Podľa mňa je ten Mobi tiež ok, určite lepšie ako Ignis. S tým Puntom pravda. Spolu mohli predať ešte oveľa viac. Myslím si ale, že SM práve Fiat zachránil a zabezpečil, že funguje dodnes. Nehovorím, že jeho opatrenia neboli aj negatívne, boli. Ale ak by sa Fiat vtedy šikovne nedostal k americkým značkám a prefíkane neodpojil od GM, tak by tu dnes už možno nebol, možno bol v rukách Číny. Ktovie.

Mňa to ako fanúšika mrzí táto situácia a PSA tu je ako záchrana. Keď si vezmeme, čo vlastne Fiat aktuálne má ako značka - technologicky aktuálna je len elektrická 500, nič iné. FIRE skončil, FireFly platí a bude platiť pokuty za emisie ešte aj v malej 500 a Pande. MultiJet zmizol najprv vo verzii 1.3, potom 2.0, ostáva len 1.6 a ktovie dokedy.

Tipo je projekt Tofasu, preto aj ten interiér je taký aký je. Facelift prinesie menšie zmeny, ale interiér ostane rovnaký. Nový model neplánujú, predpokladám, že tu bude do 2024, potom sa zľahne zem a ďalšie autá sú nedohľadne. Fiat aktuálne robí poctivé autá pre bežných ľudí, ale donekonečna to nejde, Dacia je už dovolím si povedať takmer pred ním.