Toto nové mitsubishi je sedmimístný divoch do terénu. A má jednoduchý pohon
Novinka značky nabízí tři řady sedadel, slibné terénní parametry a ladění pro náročné cesty včetně silnic s nekvalitním povrchem.
Mitsubishi se v posledních letech přeorientovalo převážně na segment crossoverů a SUV, který globálně patří k nejoblíbenějším. Proto není divu, že i sem směřuje aktuální novinka s dobrodružným názvem Destinator.
S délkou 4.680 mm, šířkou 1.840 mm a výškou 1.780 mm se těsně řadí pod model Outlander. Rozvorem 2.815 mm ho dokonce překonává o 111 mm. K tomu je dobrý důvod – nabízí tři řady sedadel. V Evropě je outlander pětimístný, ale na některých trzích, kde si na takovou variantu potrpí, je k dispozici se sedmi sedadly.
Zvenčí model Destinator ctí designový směr „Dynamic Shield“, ovšem dává mu futurističtější pojetí. To je dáno výraznými LED světly a bezrámovou přední maskou s voštinovou mřížkou krytou akrylátem. Mohutnost zdůrazňují klenuté blatníky vyplněné 18palcovými pneumatikami. Ty spolu s off-roadově naladěným podvozkem přispívají ke světlé výšce 214 mm – po odstranění ochrany podvozku dokonce 244 mm. Díky nájezdovému úhlu 21°, přejezdovému 20,8° a odjezdovému 25,5° jsou nezpevněné cesty pro něj samozřejmostí.
Tomu odpovídá i celkové naladění podvozku a pohonu všech kol s režimem pro jízdu za deště, v blátě a po šotolině. K dispozici je i dynamický mód pro silnice, nebo lze nechat vše na automatice. Odpružení využívá vzpěry MacPherson vpředu a torzní nosníky vzadu, což v kombinaci s chytrým rozdělováním hnacích sil zlepšuje stabilitu v přímém směru i v zatáčkách.
Vzhledem k zaměření na indonéský trh Mitsubishi vůz ladilo právě na cesty s nekvalitním povrchem a dokonce tomu ergonomicky přizpůsobilo i volant. K pohonu slouží přeplňovaný čtyřválec MIVEC naladěný na 120 kW a 250 Nm točivého momentu. Dle tradice soustava využívá bezstupňovou převodovku CVT.
Díky měkčeným plastům působí interiér hodnotným dojmem. Ten umocňují prvky jako panoramatická střecha, ambientní osvětlení se 64 barvami nebo prémiová audiosoustava Yamaha. Automobilka zvláště vyzdvihuje prostornost na všech sedadlech, včetně oblasti pro kolena ve třetí řadě. Zmiňuje i dostatek velkých odkládacích prostor, výklopné stolky ve druhé řadě a dostupnost USB portů typu A a C pro všechna místa. Veškerá jízdní data se zobrazují na 8palcovém přístrojovém štítu, zatímco 12,3palcový infotainment se stará o zábavu posádky.
Dle vysokých standardů na bezpečnost nabízí Destinator adaptivní tempomat, asistenta pro předcházení kolizím, monitoring mrtvého úhlu, automatická dálková světla, monitoring okolí vozu a sledování jízdy v pruhu.

Zdroj: Mitsubishi