Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto zakázkové Ferrari může být vaše, za směšně nízkou cenu

Filip Melich
Diskuze (4)

Na zakázku vyráběná Ferrari se většinou pyšní cenovku s těžko uvěřitelným počtem nul. Začátkem února však aukční síň RM Sotheby’s nabídne k prodeji jedno, které bude prakticky zadarmo.

Když se nespokojíte s aktuální nabídkou Ferrari a chcete skutečně něco jedinečného, vyjdou vám v Maranellu vstříc. Tedy za předpokladu, že se výše hotovosti na vašem účtu blíží rozpočtu malého státu. Nyní ale máte možnost si jedno zakázkové Ferrari pořídit za podstatně přijatelnější částku. Jmenuje se Meera S a aukční síň RM Sotheby’s jeho prodejní cenu odhaduje mezi 90 a 110 tisíci eur (2,2 až 2,7 milionu korun). Je tedy možné, že nového majitele najde za částku nižší, než na kolik přijde nové BMW M3 (2,26 milionu korun) nebo Porsche 718 Cayman GTS 4.0 (2,3 milionu korun).

Ferrari Meera S vzniklo na základě objednávky člena královské rodiny ze Saúdské Arábie. Život začalo v roce 1983 jako model 400i a z továrny v Maranellu putovalo k italskému designérovi Giovanni Michelottimu. Ten kompletně přepracoval exteriér vozu, ze kterého zůstaly původní pouze přední světlomety a čelní sklo. Výsledek je skutečně… unikátní. Cena úpravy údajně byla 1 milion dolarů, což je dnes po započtení inflace rovno zhruba 2,7 milionům dolarů (58 milionů korun).

V roce 2010 vůz prošel celkovou renovací ve Ferrari Classiche, která vyšla na 252,1 tisíc euro (6,15 milionů korun). Během svého života a této rozsáhlé renovace Meera S přišla o řadu zajímavých detailů. Původně měla například stěrače i na bočních oknech, nebo stříbrný pruh probíhající pod výrazným prolisem po celém obvodu karoserie.

Uvnitř se toho od 80. let změnilo ještě více. Interiér v podání Michelottiho byl kompletně modrý, a to včetně palubní desky a volantu. Před řidičem pak byla digitální přístrojová deska Michelotti Technica. Dnes interiér kombinuje krémovou a červenou barvou, přičemž přístroje pochází ze standardního Ferrari 400i. Zmizela také kamera, která nahrazovala vnitřní zpětné zrcátko a jejíž výstup byl na malé televizi v prostoru, kde je nyní běžná schránka před spolujezdcem.

A jaké úpravy byly provedeny na pohonném ústrojí, ptáte se? Ve stručnosti - žádné. To znamená, že si Meera S musela vystačit s V12 o objemu 4,8 litru a výkonu 228 kW (310 koní). Přestože bylo Ferrari 400i prodávané i s pětistupňovou manuální převodovkou, Meera S je vybavena druhou dostupnou převodovkou – třístupňovým automatem.

Pokud byste i po přečtení výše uvedených informací měli pocit, že Meeru S ve svém životě potřebujete, tak nepropásněte aukci RM Sotheby’s. Konat se bude 2. února 2022 v Paříži.

Filip Melich
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
27. 1. 2022 07:41
To auto
stojí málo, protože je to bastl, ne každá renovace se povede.
Avatar - beibej
26. 1. 2022 19:41
připomíná mi to.....
Mitsubishi Starion :no:
Avatar - white label
26. 1. 2022 18:33
Kára snů
Zají(č)ci v redakci už se o ni určitě perou...
26. 1. 2022 17:55
Titulok
Ten titulok vymyslel fakt umelec.