Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry má český ceník. S hybridem vyráží do boje proti Superbu či Passatu

Ondřej Lilling
Diskuze (227)
Legenda mezi velkými sedany se vrací. Novou generaci Toyoty Camry bude pohánět výhradně hybridní pohonná jednotka, konkurovat chce přitom zavedeným modelům s dieselovým motory.

Toyota Camry je opravdová ikona. Od premiéry v roce 1982 se na světě prodalo více než 19 milionu kusů. I u nás se japonský sedan nějakou dobu prodával, ale už je to více než 14 let. Teď se Camry vrací, a podle všeho s velkou parádou. Protože jde o sedan, mohl by leckdo Camry považovat za nástupce Avensisu, podle Toyoty je však Camry mnohem, mnohem dál. Cílovou skupinou se mají stát firemní zákazníci, kteří momentálně řídí třeba Škodu Superb, Volkswagen Passat či Opel Insignia.

Camry stojí na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), kterou dostal i Lexus ES. Ta rozvázala ruce designérům, takže křivky jsou prakticky stejné jako na konceptu. A jistě pomohla i konstruktérům, protože například předchozí Avensis překonává prakticky ve všech vnějších rozměrech. Více už napoví přiložená tabulka, kde najdete srovnání i s hlavními konkurenty.

Video se připravuje ...

Zapomeňte na diesel

Zájem o vznětové motory v celé Evropě klesá, takže to vypadá, že načasování příchodu Toyoty Camry nemohlo být lepší. Nabízet se bude výhradně jako hybrid se samočinnou převodovkou e-CVT a pohonem předních kol. Hybridní pohonná jednotka 4. generace se skládá ze zážehového atmosférického motoru o objemu 2,5 litru s výkonem 130 kW, kterému sekunduje elektromotor s 88 kW. Celkový výkon soustavy činí 160 kW, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy.

Spotřeba by měla být na opravdu vynikající úrovni. V kombinovaném režimu činí pouhých 4,2 l/100 km, přičemž nízkých hodnot by měla dosahovat i v dálničním režimu. Auto totiž umí jet čistě na elektřinu až do rychlosti 125 km/h, půjde ale především o situace, kdy motor na krátký moment zhasne a auto si vystačí s elektromotorem. Na dlouhodobější plachtění to příliš nebude, na to jsou akumulátory příliš malé. Jsou mimochodem ukryté pod zadními sedadly, takže oproti minulé generaci nezabírají prostor v zavazadelníku.

Kde Camry na své soupeře trochu ztrácí, je zavazadelník. Řadu lidí bude jistě omezovat karoserie sedan bez výklopných pátých dveří, stejně jako absence provedení kombi. A ani samotná hodnota 524 litrů není ohromující. Je zřejmé, že Toyota upřednostnila prostor v interiéru ve prospěch kufru. Na zadních sedadlech je místa opravdu královsky. V nejvyšší výbavě si mohou zájemci dopřát také třízónovou klimatizaci, elektricky nastavitelná opěradla či elektricky ovládanou zadní roletu proti slunci.

Srovnání hlavních rozměrů

RozměryToyota CamryŠkoda SuperbVolkswagen PassatOpel InsigniaFord Mondeo
Délka (mm)48854861476748974871
Šířka (mm)18401864183218631852
Výška (mm)14451468147614551501
Rozvor (mm)28252841278628292850
Objem zavaz. (l)524625584490516

Interiér působí na první pohled velmi kvalitně. Viděli jsme sice pouze předprodukční, ručně skládaný exemplář, kde materiály ještě nebyly finální, ale zanechal v nás dobrý dojem. V autě mohou být až tři displeje. Mezi kruhovými ukazateli v přístrojovém štítu se nachází 7palcový displej, dotykový displej pro ovládání multimédií může mít až 8 palců. A k tomu si mohou zákazníci dopřát i 10palcový head-up displej promítaný na čelní sklo. V příplatkové výbavě se nachází i prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory a výkonným zesilovačem. Už v základní výbavě je sada bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense, kde nechybí předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat či asistent pro jízdu v pruzích.

Základní cena s výbavou Comfort startuje na částce 920.000 Kč, k této verzi je možné si objednat paket Business s vyhřívanými, elektricky ovládanými předními sedadly a koženým čalouněním za 65.000 Kč. Standardem je 7 airbagů, LED světlomety, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, rozpoznávání dopravních značek, asistent pro jízdu v pruzích, přepínač jízdních profilů, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónová klimatizace, litá 17palcová kola, elektricky ovládané sedadlo řidiče či infotainment Toyota Touch 2 se 7palcovým displejem a zadní kamerou.

Prostřední výbava Prestige majitele přijde na 950.000 Kč, přidává o palec větší kola, osmipalcový displej infotainmentu a navigaci v češtině. Vrcholné provedení Executive si automobilka cení na 1.050.000 Kč, samozřejmostí jsou zde Bi-LED světlomety, elektricky ovládaný volant, bezdrátová nabíječka mobilního telefonu či přední a zadní parkovací senzory. K této verzi je možné si dále připlatit za paket VIP v hodnotě 100.000 Kč, jehož součástí je audio systém JBL, head-up displej, třízónová klimatizace, elektricky ovládaná zadní roleta či zadní loketní opěrka s ovládáním rádia a elektricky nastavitelnými zadními sedadly.

Objednávky začne automobilka přijímat od prosince letošního roku, první auta dorazí k zákazníkům v dubnu příštího roku.

Ondřej Lilling
Diskuze (227)
Avatar - Emel
3. 12. 2018 12:28
Re: Motor
Co je svatý grál, to turbo nebo ten šestiválec? Ono má oboje svoje... ale mantra číslo jedna jsou emise, pokud bys naladil ten 3.6FSI na Euro6d, tak by se vidělo, co by z toho vzniklo. A to platí pro všechny "staré dobré" motory.
Avatar - Beefcake
2. 12. 2018 00:40
Re: Motor
To uz je teraz aj pri malom benzine v nafta. Ak nie mensi. Nafta jednoducho nema vyznam v individualnej doprave az na par opodstatnenych pripadov.
Avatar - Beefcake
2. 12. 2018 00:38
Re: Motor
To aj viem. Ale pytal som sa tych, pre ktorych je to svaty gral a taka barla , ako byt cool.
Avatar - Beefcake
2. 12. 2018 00:37
Re: Motor
Boxer dizel bola idiotina, ktorou Subaru treagovalo na pokriveny trh v EU. Naviac od 2011 s tym neboli ziadne problemy. Takze si vedla.
A prevoz veci neznamena stahovanie.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2018 17:54
Re: Motor
Jak dnes především? Dnes emise auta zase v pohodě plněj! Vlnka kdy to přehnali s obcházenim byla skoro před deseti lety = řikáme jí Dieselgate >:-[]