Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Camry Hybrid
Toyota Camry Hybrid
Toyota Camry Hybrid
Perfektní slícování, přesný chod ovladačů a materiály s jemnou matnou úpravou tvoří atmosféru úměrnou ceně
70 Fotogalerie

Toyota Camry na domácím trhu po 43 letech končí. Důvod můžete dvakrát hádat

Velký sedan končí naštěstí jen na domácím trhu, kde byla nízká poptávka. V jiných koutech světa bude prodej pokračovat.

Automobilka Toyota se údajně rozhodla ukončit prodej velkého sedanu Camry na svém domácím japonském trhu. Jméno Camry tak skončí po dlouhých 43 letech, přičemž celkově se mělo jen v Japonsku prodat okolo 1,3 milionu vozů. Během uplynulého roku se však prodeje propadly na pouhých 6000 kusů, což by měl být důvod zastavení prodeje.

Podobně jako v jiných koutech světa, také v Japonsku se zákazníci přiklání spíše k vozům segmentu SUV a crossoverům, kterým bude Toyota věnovat větší pozornost. Styl klasických sedanů tak pomalu upadá, na což doplácí i Camry. Model Crown by však měl být v Japonsku i nadále nabízen v karosářském provedení sedanu, SUV i crossoveru.

Video placeholder
Toyota Camry na pařížském autosalonu 2018 • Auto.cz

Podle informací Nikkei Asia už měla automobilka informovat dealery o plánovaném ukončení výroby modelu pro japonský trh na konci tohoto roku. Většina domácích dealerů pak již pravděpodobně přestala přijímat nové objednávky.

Ovšem zatímco v  Japonsku model Camry končí, ve světě bude dál pokračovat. Ostatně do dnešních dnů si model připsal již kolem 21 milionů prodaných kusů, nabízí se na více než stovce trhů a v USA držel od roku 2001 po dobu 15 let titul nejprodávanějšího osobního automobilu. Poměrně dobře si navíc model Camry vede i v Číně, což je trh, který stále umí ocenit velký sedan.

Globální prodeje modelu se pak během minulého roku vyšplhaly na stále velmi solidních 600.000 kusů, což by mohlo klasice mezi sedany zaručit i další budoucnost. Tedy minimálně mimo domácí trhy.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz
Připomeňme, že označení Camry se poprvé objevilo již v roce 1979, tehdy se však jednalo o označení použité u modelu Toyota Celica. Ostatně u modelu Celica se poprvé objevilo i jméno Supra, to je však zmínka jen pro zajímavost. Samostatným model Toyota Camry se začal vyrábět až od roku 1982.

Dnes je na globálních trzích, včetně českého, nabízena již osmá generace modelu Camry, známá pod označením XV70. Vůz byl představen již v roce 2017, takže lze předpokládat, že se v dohledné době dočkáme i premiéry jeho modernizované verze. Ta by se podle očekávání zahraničních kolegů mohla inspirovat modely Crown nebo Prius.