Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota jako odpověď na Nismo připravuje vlastní sportovní značku

Michal Fokt
Diskuze (4)
V Německu sídlící firmě Toyota Motorsport GmbH by v průběhu několika nejbližších let mohlo přibýt spousta práce. Na starost by měla dostat sportovní úpravy produkčních Toyot, dopovaných dnes stále ještě poměrně exotickou technikou.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) o sobě dává v poslední době docela vědět. Hodně rozruchu vyvolala studie Lexus LS TMG Edition a v souvislosti s ní se hovořilo o možnosti, že v německu sídlící závodní oddělení Toyoty, které vyvinulo i hybridní Le Mans prototyp, bude ladit sportovní verze celé řady masových modelů.

Diskuze na toto téma se nyní rozhořela i na frankfurtském IAA, kde Toyota představila studii Yaris Hybrid-R. Tu sice TMG nestavělo a Toyota (vcelku střízlivě) tvrdí, že jde jen a pouze o koncept, v souvislosti s ním ale výkoný viceprezident evropské Toyoty Karl Schlicht prohlásil, že japonská automobilka potřebuje kolekci sportovně laděných modelů.

Podle jeho slov v Toyotě "existuje chuť dělat důvěryhodné výkonné vozy" a pro ně se přímo nabízí označení TMG, které nejen dobře zní, ale současně demonstruje spojení takových aut se sportovními aktivitami značky. Schlicht ovšem odmítl komentovat, jaké modelové řady by edice TMG měly dostat a znám není ani časový horizont, kdy by k tomu mělo dojít, ovšem vzhledem k současným aktivitám konkurenčního Nismo by to asi mělo být spíše dříve, než pozdě.

Schlicht také potvrdil, že se "zvažuje" návrat modelu Supra, což je ovšem hodně opatrný postoj, protože vývoj tohoto vozu v kooperaci s BMW je už oficiálně potvrzená věc. Boss Toyoty také dodal, že je stále ve hře otevřená verze modelu GT 86.

Pokud ovšem budeme číst mezi řádky, vzhledem k existenci modelu Yaris Hybrid-R a Schlichtově "upovídanosti" není vůbec vyloučeno, že výkonné TMG modely bude charakterizovat hybridní pohon. Vytvořila by se tak jedinečná image těchto modelů s jasným vztahem k současným hybridním závodním aktivitám Toyoty v Le Mans a od příštího roku i v Super GT. Dalším dílem do této skládačky je i úplně čerstvá informace, že Toyota chystá výkonnější verzi GT 86, kde se o porci koní navíc postará právě elektromotor.

O něco jízdně atraktivnější by ovšem mohly být i běžné masové modely značky. Zajistit by to měla nová platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), která bude tužší, s nižším těžištěm a umožní posádce sedět blíže silnici.

Michal Fokt
Diskuze (4)
12. 9. 2013 21:54
Re: ?
Aha, děkuju, to jsem nevěděl.
Mně jen zůstala v paměti značka TRD z doby, kdy jsem pravidelně na cestě do školy potkával pěkného TRD Auriona :-)
12. 9. 2013 16:05
Re: ?
Tak TRD už ani oficielně neexistuje,max v USA dělaj Tundru a Tacomu,Takže sem rád za TMG ;-)
Avatar - Emel
12. 9. 2013 12:21
Re: ?
TMG už je taky existující značka. Zřejmě je to tak, že TRD je spojena spíše s působením v Japonsku, TMG je evropská záležitost. Ale kdo ví...
12. 9. 2013 10:52
?
Proč nepoužijou TRD, označení, které mají už x-let?