Toyota představila kompaktní MPV. Sienta odveze až sedm lidí
Toyota odhalila třetí generaci MPV jménem Sienta. Vůz s kompaktními rozměry zaujme možností přepravit až sedm cestujících.
Toyota Sienta se v první generaci představila v roce 2003, v roce 2015 dorazila generace druhá. Nejnovější provedení jde v podobných stopách, takže stejně jako předchůdci nabízí posuvné zadní boční dveře a až tři řady sedadel.
A to všechno zvládá s délkou 4300 milimetrů, je tedy jen o něco delší než například Volkswagen Golf - konkrétně o 16 milimetrů. Šířka činí 1695 mm, výška 1670 mm a rozvor dosahuje 2750 mm. Vůz využívá platformu TNGA-B, kterou známe třeba z Toyoty Yaris.
Na pohled vůz vypadá jako kříženec malého minivanu, osobní dodávky a díky mnohým plastovým dílům snad i crossoveru. Nezvykle na současnou dobu vyhlížejí jen 15palcová kola.
Uvnitř najdeme zajímavě tvarovanou palubní desku s plovoucí dotykovou obrazovkou infotainmentu (s úhlopříčkou až 10,2"), dostalo se na fyzická tlačítka a za příplatek je k mání digitální přístrojový panel.
Podle výrobce se ve srovnání s předchůdcem zlepšil vnitřní prostor. Interiér má být o 20 mm vyšší a druhá řada sedaček má poskytovat více místa na nohy i nad hlavou. Toyota dokonce tvrdí, že nová Sienta se třemi řadami sedadel nabízí dostatek prostoru pro pohodlný převoz sedmi dospělých cestujících. Objemy zavazadlového prostoru zatím neznáme.
Sienta bude k dispozici se třemi motorizacemi: buď se zážehovou patnáctistovkou, nebo jako hybrid se stejnou spalovací jednotkou doplněnou o jeden, či dva elektrické motory. K dispozici totiž bude nejen verze s pohonem předních kol, ale také čtyřkolka. Pohon všech kol přitom zajistí právě druhý elektromotor, pohánějící zadní nápravu. Samozřejmostí je převodovka CVT.

Známe už také první ceny. S těmi se však dostáváme k zásadnímu problému. Toyota Sienta se takřka jistě nebude prodávat v Evropě. V domácím Japonsku ceny začínají na částce 1.950.000 japonských jenů, což je v přepočtu asi 353 tisíc korun. Za tyto peníze zákazníci dostanou pětimístný vůz se základní jedna-pětkou a pohonem předních kol. Vrcholné hybridní provedení se třemi řadami sedadel a čtyřkolkou startuje na 3.108.000 jenů, to je zhruba 563 tisíc korun.