Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius: Vzhled nové generace prozrazen

David Bureš
Diskuze (155)
Silueta hybridní Toyoty zůstává shodná jako u předchůdců. Vzhled automobilu se ale výrazně změní.

Toyota již v úterý 8. září oficiálně představí čtvrtou generaci modelu Prius. Po internetu však již kolují první fotografie kompletně odhaleného vozu, díky nimž už víme, jak nový hybrid bude vypadat.

Fotografie zveřejněné serverem Motor1 potvrzují, že dříve uniklé nákresy skutečně ukazovaly design nového Priusu. Vzhled automobilu se inspiroval vodíkovým modelem Mirai a je všechno, jen ne konvenční.

Ostře řezané světlomety budou jedni považovat za futuristické, zatímco druzí je označí za prazvláštní. Design se ve srovnání s předchůdci podstatně změnil, silueta ale zůstává prakticky shodná – důvodem je fakt, že je tento tvar velice aerodynamicky účinný. Další změnou je pak nárůst rozměrů – nový Prius se má natáhnout o 70 mm na celkových 4.550 milimetrů.

Vedle výrazně přepracovaných křivek se čtvrtá generace Priusu dočká také nové techniky. Model s interním označením 690A bude první sériovou Toyotou postavenou na bázi nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Díky ní chce japonská automobilka snížit vývojové a výrobní náklady, výhodou TNGA bude i možnost zástavby pohonu všech kol. Ten Prius dosud nenabízel.

Dřívější zprávy naznačují, že nový Prius bude nabízen ve dvou verzích – hybridní a plug-in hybridní. Obě mají použít benzinovou osmnáctistovku kombinovanou s elektromotorem o kombinovaném výkonu 110 kW. Prius PHEV zvládne jezdit i výhradně na elektřinu, v takovém případě má bez dobití baterií ujet až 50 kilometrů.

Dvojice aut na zveřejněných fotografií se mírně liší, v tuto chvíli však není jisté, zda se jedná o hybridní a plug-in hybridní model, nebo jen o vozy v odlišné specifikaci.

David Bureš
Diskuze (155)
2. 9. 2015 15:34
Re: Fandím hybridům...

A?
2. 9. 2015 14:25
Re: Fandím hybridům...
I kdyby čert na koze jezdil a odstrkoval se při tom vidlema, tak budete-li od vozu s CVT převodovkou chtít maximální zrychlení, tak ho dostanete právě v otáčkách maximálního výkonu. Samozřejmě spokojíte-li se s výkonem menším než maximálním, tak nebudete motor vytáčet do tak vysokých otáček :-!
2. 9. 2015 07:44
Re: Spokojenost
No tak RR patri k nejporuchovejsim autum ve vesmiru uz dlouha leta, ale pri koupi noveho auta argumentovat sponsorovanim servisu mi nejak nedava smysl. Ja sosobne kupuju nove auto tak na 4-5 let, celou tu dobu mi kryje zaruka s tim, ze pokazit se to proste muze a pak to resi vyrobce samozrejme zdarma. Ale nevim, jak stare ty Priusy kupujes a jak moc a jakym stylem s nimi jezdis, muzes to mit jinak...
2. 9. 2015 07:35
Re: Zajímavé
Samozrejme, ze nejsou, ta, co je primo pred ocima, neni vubec videt, tu tam maji jenom hlupaci, jestezes nam to prisel vysvetlit. >:D
2. 9. 2015 07:30
Re: :(
Jasne, rozumim :-)

To zvyhodneni mi u nas trosku chybi, no je mi jasne, ze kdyz mame cca 60% el. energie z tepelnych elektraren, tak by to asi nedavalo moc smysl (na rozdil od Norska treba).