Toyota RAV4 Adventure, Premium a Auris Touring Sports Black: Jde to i stylově
U Toyoty jste v posledních zhruba 20 letch měli dvě jistoty - že auta budou "držáky" a ...že jejich design bude nebetyčná nuda. Nejnovější vydání modelů Auris, Yaris, RAV4 i omlazení Versa ovšem už působí mnohem svěžejším dojmem, vyhlíží moderně a přiměřeně dynamicky, ale v zásadě se dá říci, že se jedná spíše o srovnání kroku s konkurencí, než o nějaké udávání tónu. Přitom by stačilo docela málo a jak vidno, v Toyoty to vědí, zbývá tedy jen s chutí se do toho pustit.
Toyota si krom produkčních verzí svých nejnovějších modelů do Ženevy přivezla i koncepty na jejich bázi, které ukazují, jak by Toyota vcelku jednoduchým způsobem mohla zaujmout i ty, kteří hledají špetku individuality.
RAV4 Adventure ukazuje, jak z auta, které se stalo skutečným SUV v současném pojetí, tedy v první řadě silničním autem, schopným vypořádat se i s lehkými nástrahami nezpevněných cest, udělat zase více "off-road" pro oblasti s extrémnějším počasím nebo ještě neschopnějšími silničáři, než máme my. Auto má lehce zvýšenou světlost, částečně i díky 20" kolům, obutým do terénních pneumatik, masivnější nástavce nárazníků s ochrannými kryty podvozku a lehce vytažené ochranné lemy blatníků a prahů, spolu s agresivnější maskou chladiče a většími střešními podélníky.
Ze zcela opačného konce spektra je RAV4 Premium, což je koncept, u něhož naopak zapomenete, že sedíte v SUV. Atraktivní hnědý lak Deep Bronze, členitý přední nárazník a maska chladiče, stylové prahové lišty a moderní variace na ochranný kryt pod zadním nárazníkem a módní 20" kola jsou ale jen předehrou. Interiér je čalouněný dvoubarevnou kůží s kontrastními švy a ozdobným prošíváním, useň je krom sedadel a dveří i na palubní desce a loketní opěrce.
Třetí koncept Touring Sports Black zatraktivňuje nový kompaktní kombík. Černé metalíze Night Sky sekundují červená 19" kola a ozdobné lišty stejné barvy na karoserii. Současně se koncovky výfuku přestěhovaly do středu zadního nárazníku. Stejná barevná kombinace se opakuje i v kabině, ovšem pokud jste (také) měli jisté pochybnosti o zevnějšku, pak je jasné, že interiér už vyhlíží vysloveně jako dílo amatérského garážového tunera.