Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 Plug-in: Špička mezi hybridy

David Šprincl
Diskuze (11)

Jednou z novinek, které si můžete v následujících dnech a týdnech vyzkoušet na Toyota roadshow, je vrcholná verze modelu RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu.

Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty.

Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory. Celkový výkon systému je 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP. „S novým plug-in hybridem RAV4 navazujeme na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřujeme výběr pohonů, který mohou v rámci naší modelové nabídky volit. Použitá kombinace vysoce výkonného hybridního agregátu s velmi ekologickým provozem je světovou špičkou a z našeho pohledu určuje trend pro další směřování vozů v kategorii SUV," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

75 kilometrů na elektřinu

RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil. Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až 75 kilometrů, což je s rezervou více než průměrná vzdálenost ujetá evropskými řidiči při každodenním dojíždění.

Je-li zapotřebí výkonová posila, zapojí se spalovací motor. Na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l/100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.

Video se připravuje ...

Dobití za dvě a půl hodiny

Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá dvě a půl hodiny. K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní rychlonabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.

Prémiová výbava

Složení výbavy odpovídá postavení auta coby vlajkové lodi značky. V závislosti na stupni zahrnuje nabídka 19" litá kola, vyhřívání předních a zadních sedadel, 230V zásuvku v kabině, dvoubarevné lakování karoserie, bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří se senzorem pohybu nohy, panoramatické střešní okno, projekční HUD displej, audio soustavu s 9" displejem a nejmodernější multimédia Toyota s podporou připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto.

K vidění na Toyota roadshow

Toyotu RAV4 v provedení plug-in hybrid si můžete prohlédnout během velké roadshow, která začala 7. září v Praze, potrvá až do listopadu a projíždí celým Českem. Tady jsou zbývající zastávky.

Říjen
3. a 4. 10. C & K Uherské Hradiště
5. a 6. 10. T-Motor Zlín
7. a 8. 10. T-Motor Olomouc
10. a 11. 10. Autobond Ostrava
12. a 13. 10. Olfin Car Pardubice
14. a 15. 10. Olfin Car Hradec Králové
17. a 18. 10. Autostyl Trutnov
19. a 20. 10. Auto KP Plus Liberec
21. a 22. 10. Louwman  Most
24. a 25. 10. Louwman  Praha
26. a 27. 10. Domanský Zdiby
Listopad
1. a 2. 11. Dolák  Plzeň
3. a 4. 11. Dolák  České Budějovice

 

Založila třídu SUV

RAV4 byla uvedena jako celosvětově první SUV pro rekreaci a životní styl v roce 1994. Od té doby si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa. První plug-in hybridní verze pak staví na více než dvaceti letech vedoucího postavení Toyoty na poli technologií hybridního pohonu.

Na platformě GA-K

Se systémovým výkonem 306 koní má RAV4 potenciál nabídnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a překonat tak všechny své konkurenty s klasickým pohonem. Kromě toho je na nejlepší cestě dosáhnout v dané třídě nejnižších emisí CO2 i spotřeby paliva: údaje Toyoty před konečnou homologací podle standardní metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km. Této úrovni nedokáže konkurovat žádné dnešní plug-in hybridní SUV střední třídy s pohonem AWD. RAV4 Plug-in Hybrid je postavena na podvozkové platformě GA-K, přinášející lepší jízdní dynamiku díky zástavbě hybridní baterie pod podlahou. Vůz je rovněž standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i. Toyotě se podařilo implementovat elektrickou výkonovou podporu k dosažení podstatného nárůstu výkonu ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula novou vysokokapacitní Li-Ion baterii a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Benzínový motor 2,5 litru Hybrid Dynamic Force vychází ze stejné jednotky jako standardní model RAV4 Hybrid, avšak prodělal vylepšení v souladu s funkčními požadavky plug-in hybridního systému pohonu.

Čtyři režimy

Prostřednictvím čtyř jízdních režimů může řidič přepínat mezi hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu. Díky režimu EV (elektromobil) může RAV4 Plug-in Hybrid absolvovat 75 km na samotnou elektřinu, umožňuje-li to stav nabití baterie a jízdní podmínky. Vůz je schopen jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru, a to i za podmínek maximální akcelerace.

Zástavba baterie

Lithium-iontová baterie se díky svým kompaktním rozměrům zcela vměstná do prostoru pod podlahou. Jelikož do zavazadelníku zasahuje jen nepatrně, zbývá pro náklad velkorysých 520 litrů. Díky nízké poloze baterie se RAV4 Plug-in Hybrid navíc chlubí nízkým těžištěm, což přispívá k ještě lepší ovladatelnosti, stabilitě a jízdnímu pohodlí.

Klimatizace na bázi čerpadla

Výsledkem zkoumání všech aspektů, které by mohly nějak přispět k co nejhospodárnějšímu fungování auta, je nově vyvinutý systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, poprvé uvedený jako celosvětová novinka v současném modelu Prius Plug-in Hybrid druhé generace, přičemž zde byl tento systém modifikován pro nasazení v novém SUV s teplovodním okruhem – stejným jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace kromě toho slouží k ochlazování baterie. Systém vykazuje výrazně vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo vysoce výkonným elektrickým topením, neboť dokáže interiér vozu účinně vyhřívat pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu.

David Šprincl
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - kruskar
5. 10. 2022 10:26
Re: Snaživá reklama, snaživá....
Díky, konečně to chápu.
Avatar - JirkaVejrazka
4. 10. 2022 15:32
Re: Snaživá reklama, snaživá....
Jde. Pojem "vybita baterka" u (Toyotich) hybridu neexistuje, jen "baterka nabita malo na to, aby fungoval plny EV rezim".
Avatar - Zetti
4. 10. 2022 15:05
Re: Snaživá reklama, snaživá....
to je marny, marny, marny
Avatar - Zetti
4. 10. 2022 15:03
Re: Snaživá reklama, snaživá....
Plnohodnotny hybrid tzn. ze motor vyrabi elektrickou energii pro elektromotory, baterii pro svuj chod vubec nepotrebuje, do baterie jdou jen pretoky ze rekuperace k pozdejsimu pouziti. V praxi tu zmenu u PHEV poznas jen podle zvuku beziciho sp. motoru, mozna trochu na vykonu. A to pomijim fakt, ze nemusis nechat baterii vybit. Zapnes hybridni mod a baterie se nevybije i kdybys objel pulku evropy.
Ta baterie se nikdy nevybije uplne, elektromanegment si ji hlida jak kvuli poskozeni tak kvuli jizdnim vlastnostem.
Tenhle plugin se skutecne vymyka z vetsiny podobnych. Je to treba vnimat jak to opravdu je. Vetsina ostatnich aut je jen parodie na PHEV
Avatar - Mikesus
4. 10. 2022 14:20
Re: Snaživá reklama, snaživá....
Ty ais neumíš číst. Prázdná baterka znamená, že hospodaří s kapacitou cca 1.5kwh.
Ty technice vůbec nerozumíš, co? Natož téhle hybridní technologií.
S prázdnou baterkou se chova jako klasický HEV od Toyoty, nikoliv jako klasický spalovak. Někdy místo teorie si to jdi zkusit projet aspoň ten kilometr od showroomu, ať tu příště nepíšeš takové nesmysly.