Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UAZ Patriot přichází se zásadní novinkou. Automatem!

David Bureš
Diskuze (8)

Patriot byl dosud dostupný s pětistupňovým manuálem s redukcí. Nyní nabídku doplňuje automat!

Ruské automobilky se sice snaží držet krok se západoevropskými výrobci, nabízejí stylové verze svých aut, věří crossoverům a pracují na hybridním pohonu, přesto se některé jejich inovace čas od času zdají z našeho pohledu až úsměvné. Nejnovějším příkladem je ten od UAZu. Tato ruská značka se nyní chlubí, že model Patriot nově nabízí se samočinnou převodovkou.

Patriot je typickým offroadem s rámovou konstrukcí, jehož karoserie je však proti Hunterovi (modernizovaný UAZ 469) modernější. Poctivá technika s redukční převodovkou mu tak nechybí, dnešní doba si ale také od terénních aut žádá nějaký ten komfort, tak nabídku obohacuje automat. Ten navíc usnadní využití vozu v každodenním používání a sníží spotřebu – při jízdě rychlostí 90 km/h až o dva litry proti manuálu.

Nová převodovka je šestistupňová, s hydrodynamickým měničem. Jedná se o model 6L50 výrobce Punch Powerglide, který jinak spolupracuje s GM nebo BMW. UAZu ji bude dodávat z francouzské továrny ve Štrasburku. Výrobce zdůrazňuje, že se jedná o mechanicky odolnou technikou s obrovskou rezervou – tato převodovka totiž zvládne pracovat až s motory o výkonu 235 kW a točivém momentu 500 N.m.

V případě Patriotu však převodovka bude spolupracovat s vylepšeným motorem ZMZ PRO, který má mimo jiné nový chladicí systém. Jedná se o zážehový čtyřválec o objemu 2693 cm3, který poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 235 N.m.

Uvedení automatické převodovky navíc oslaví úvodní verze Edition I, jejíž produkce bude omezena na 300 exemplářů. Všechny z nich budou lakovány unikátním titanově šedým odstínem, zatímco uvnitř budou mít přepracované sedačky s lepším bočním vedením a koženým čalouněním. Před voličem převodovky je pak umístěna plaketka s číslem daného automobilu.

Výroba UAZu patriot se samočinnou převodovkou odstartovala na začátku září. Součástí přípravy bylo i pečlivé otestování automobilu, který v rámci jízdních zkoušek během dvou týdnů projel osm měst napříč Ruskem. Při tom absolvoval 15.000 kilometrů, během nichž si ho mohli vyzkoušet zákazníci i odborná veřejnost.

David Bureš
Diskuze (8)
21. 11. 2019 20:51
Dojmy
Byl jsem se na to auto podívat a musím říct, že svým způsobem to bylo zklamání.

Ač příznivce a zastánce automatu (což by v 21. století měl být standard podle mě stejně, jako automatická pračka místo valchy) a současně milovník jednoduchosti a unifikovanosti (kříže kardanu, zadní brzdy včetně bubnu bych z fleku zaměnil s tím samým na Volze, některé drobnosti v katalozích začínají regulérně kódem 469, 69, 452, nějaké drobnosti dokonce 20, tedy že jsou stejné od Pobědy vyráběné od roku 1946...) bych si to celkem dokázal představit (pravda, ač LPG moc nemiluji, tovární zástavba kutilem nenapadená a ne na úkor rezervy by rozumně snížila náklady na žrouta) jako hlavní auto na naše cesty necesty, kdyby... Těch kdyby je pohříchu celkem dost.

Kromě dodací doby 6-7 měs, mě dojalo, že sice na ten automat 2,5t na tažném do TP zapíší, ale v rámci alibismu, jako že to je málo odzkoušené, musel bych podepsat doložku, že se na něj nevztahuje záruka. To mi přijde dost absurdní u převodovky dělané na dvojnásobný výkon a krouťák a u auta, kde by člověk čekal tažné na 3 či spíš 3,5t (podobně jako u Defenderu). Těch 2,5t je hmotnost těžšího osobáku na podvalu, které hravě utáhne bezpečně i kdejaká předokola a co si budeme, kdo jede jako pí, roztancuje vše, i vlečíček nebrzděný za autem těžkým a silným.

Jinak aby to mělo automat a tempomat, jsme v nejvyšších výbavách. A když odmyslíme příplatek za uzávěrku, tak mě dojal příplatek za protikorozní nástřik standardně nepozinkované kastle a fakt, že zástavba na LPG stojí nějakých 45 tis a jsou to 2 bandasky v prazích. A aby sedačky byly trochu pohodlné, jsou též za příplatek. A dílů zde kluci hradečtí též moc nemají, takže pokud trefí srnku víc než jeden majitel ve stejnou dobu, tak jeden nárazník a světla mít budou hned, na druhý si chvíli počkají, než dojede z Ruska.

Když to člověk vše sesumarizuje, je z toho najednou 3/4 mio, spíš přes 800 tis za něco, co sice bude mít minimum ku.vítek a motor, který nemá start-stop a podo
Avatar - Barrichello
2. 10. 2019 13:35
Re: pecka
Neměl no, až ted.
Ted už maj mimo dodávky a nákladáky z ruských automobilek automat všechny - Aurus, Lada, UAZ
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2019 13:05
Re: pecka
bol som v tom ze uaz nejaky ten automat ako terenak uz proste ma ( nejak som to auto poslednu dobu nesledoval ) ... ale tak lepsie neskoro ako nikdy ... na skutocnu pracu paradne auto .. a nakoniec je aj celkom pekne ( aj v kabine ) ... paci sa mi.. za mna lepsie ako niva a urcite aj praktickejsie aj ako 3 dverak jimny :yes:
Avatar - Barrichello
2. 10. 2019 13:02
Re: pecka
Je to jeden z mála poctivých offroadů na trhu a s automatem určitě osloví víc klientů. Dobrý tah. Automat dostane určitě i nová Niva
Avatar - Barrichello
2. 10. 2019 13:01
Re: hdm
UAZ se do Evropy vozí, sice ne úplně ofiko, ale AMC Radíkovice to dodává kdepak, Buchanky do německa, Belgie, Rakouska atd

Automat je super, konečně Sollers začíná modernizovat. 6 stupnů bohatě stačí, bude komfort navíc :yes: :yes: