UAZ Patriot přichází se zásadní novinkou. Automatem!
Patriot byl dosud dostupný s pětistupňovým manuálem s redukcí. Nyní nabídku doplňuje automat!
Ruské automobilky se sice snaží držet krok se západoevropskými výrobci, nabízejí stylové verze svých aut, věří crossoverům a pracují na hybridním pohonu, přesto se některé jejich inovace čas od času zdají z našeho pohledu až úsměvné. Nejnovějším příkladem je ten od UAZu. Tato ruská značka se nyní chlubí, že model Patriot nově nabízí se samočinnou převodovkou.
Patriot je typickým offroadem s rámovou konstrukcí, jehož karoserie je však proti Hunterovi (modernizovaný UAZ 469) modernější. Poctivá technika s redukční převodovkou mu tak nechybí, dnešní doba si ale také od terénních aut žádá nějaký ten komfort, tak nabídku obohacuje automat. Ten navíc usnadní využití vozu v každodenním používání a sníží spotřebu – při jízdě rychlostí 90 km/h až o dva litry proti manuálu.
Nová převodovka je šestistupňová, s hydrodynamickým měničem. Jedná se o model 6L50 výrobce Punch Powerglide, který jinak spolupracuje s GM nebo BMW. UAZu ji bude dodávat z francouzské továrny ve Štrasburku. Výrobce zdůrazňuje, že se jedná o mechanicky odolnou technikou s obrovskou rezervou – tato převodovka totiž zvládne pracovat až s motory o výkonu 235 kW a točivém momentu 500 N.m.
V případě Patriotu však převodovka bude spolupracovat s vylepšeným motorem ZMZ PRO, který má mimo jiné nový chladicí systém. Jedná se o zážehový čtyřválec o objemu 2693 cm3, který poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 235 N.m.
Uvedení automatické převodovky navíc oslaví úvodní verze Edition I, jejíž produkce bude omezena na 300 exemplářů. Všechny z nich budou lakovány unikátním titanově šedým odstínem, zatímco uvnitř budou mít přepracované sedačky s lepším bočním vedením a koženým čalouněním. Před voličem převodovky je pak umístěna plaketka s číslem daného automobilu.
Výroba UAZu patriot se samočinnou převodovkou odstartovala na začátku září. Součástí přípravy bylo i pečlivé otestování automobilu, který v rámci jízdních zkoušek během dvou týdnů projel osm měst napříč Ruskem. Při tom absolvoval 15.000 kilometrů, během nichž si ho mohli vyzkoušet zákazníci i odborná veřejnost.